Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rood-groen gevleugelde ara

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 00:34
dat is knap en vooral gelijkmatig gehaakt.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 April 2018 om 21:22
bedankt
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2018 om 14:26
knap gedaan!Thumbs Up
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 April 2018 om 21:10
dank je wel
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 08:54
Wat knap van Britt! Die ara is echt prachtig geworden. Als ze haar beroepskeuze nog wil bijstellen, kan ze misschien handwerkjuf worden :).
(Wel komisch dat die ara bovenop de kuikentjes zit trouwens..., hihi). 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 12:18
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

Wat knap van Britt! Die ara is echt prachtig geworden. Als ze haar beroepskeuze nog wil bijstellen, kan ze misschien handwerkjuf worden :).
(Wel komisch dat die ara bovenop de kuikentjes zit trouwens..., hihi). 
En waar had je gedacht dat Britt een baan zou kunnen vinden als handwerkjuf? Die zijn volgens mij op geen enkele school meer te vinden. Wij moesten bij onze onderwijsakte nog aantekening K hebben, dat is: Nuttige handwerken, zodat je de kinderen op de basisschool de basis beginselen van naaien en handwerken kon leren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 13:03
Er zijn nog wel mogelijkheden hoor! Zelf cursussen gaan geven, maar er zijn ook diverse onderwijsinstellingen die cursussen aanbieden op het gebied van haken, breien, naaien, enz (bijv. de LOI), en daar zijn ook docenten voor nodig! Waar een wil is, is een weg!  
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Online
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 14:15
Handwerkjuffie

Ik ben het met je eens dat waar een wil is ook een weg is ,maar alle bevoegde handwerkjuffen zijn wegbezuinigd .
Als het al gegeven wordt op het basisonderwijs is het door moeders .
Ik ben zelf leerkracht geweest op bij het voortgezet onderwijs en toen kwam het al meer richting kunstgeschiedenis ,textiel warenkennis en was het in ieder geval een keuzevak .
Een leuk vak dat wel .
Ik heb nooit spijt van mijn opleiding gehad .
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 21:01
Bedankt handwerkjuffie. Handwerk les geven ze inderdaad niet meer op de lagere school. Heb het wel voorgesteld om dit weer te geven maar daar was geen tijd voor. Britt mocht toen ze in groep 5 zat altijd haken of breien als ze klaar was in plaats van lezen als ze dat leuk vond ze heeft toen al vele werkjes gemaakt. Nu zit ze tweede jaar T/VWO dus weinig tijd maar het vak natuur en techniek staat ze een dikke 9 voor dat is vooral met figuurzagen en zo kleine pennenbakjes maken of magneetjes enz. Ze is afgelopen week op excursie op een vervolg onderwijs geweest en daar werden dingen ontworpen zoals bruggen en huizen met de computer dat vond ze ook geweldig dus ze is er over het denken om misschien de kant van architect uit te gaan in plaats van dieren arts. Ook creatief bezig zijn. Ik denk ook dat er in het vak handwerk weinig werk in te vinden is. Heb zelf een opleiding in deze richting gedaan maar helaas.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 23:23
Het handwerk en naaionderwijs is tegenwoordig helemaal naar het hobby gebied verdreven. Heel erg jammer. Ik heb geluk gehad dat ik van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken en mij er verder in hebben kunnen ontwikkelen. Mijn schoondochter is arts, tijdens studententijd zag ze mij naaien. Is zelf begonnen en vond het heel erg leuk, had het ook in haar vingers. Maar ja, hoe wil je als arts met een bijna volledige baan en gezin, naaien als je ook nog andere dingen leuk vindt. Voor haar dochter, geldt eigenlijk hetzelfde. Heel handig. Zat als 8 jarige al aan mijn naaimachine en naaide een rokje. Maar wie zou haar thuis kunnen helpen? Britt heeft geluk. Ze zit in een creatieve familie waar volgens mij iedereen creatief bezig is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 21:01
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Het handwerk en naaionderwijs is tegenwoordig helemaal naar het hobby gebied verdreven. Heel erg jammer. Ik heb geluk gehad dat ik van mijn hobby mijn werk heb kunnen maken en mij er verder in hebben kunnen ontwikkelen. Mijn schoondochter is arts, tijdens studententijd zag ze mij naaien. Is zelf begonnen en vond het heel erg leuk, had het ook in haar vingers. Maar ja, hoe wil je als arts met een bijna volledige baan en gezin, naaien als je ook nog andere dingen leuk vindt. Voor haar dochter, geldt eigenlijk hetzelfde. Heel handig. Zat als 8 jarige al aan mijn naaimachine en naaide een rokje. Maar wie zou haar thuis kunnen helpen? Britt heeft geluk. Ze zit in een creatieve familie waar volgens mij iedereen creatief bezig is.
Klopt helemaal met het onderwijs. Ik heb vroeger ook van mijn hobby beroep gemaakt heb de eerste jaren erna op een naaiatelier gewerkt en vaak de eerste modellen genaaid totdat die dicht ging en was het afgelopen met de naaiateliers. Britt is inderdaad in een creatieve familie terecht gekomen wij doen veel thuis zelf maken met alles. De oma's doen breien en haken en ook naaien en de oom doet veel met hout maken en een tante doet ook nog veel met handwerken. Ze was vandaag een dromenvanger aan het knopen ben benieuwd eind resultaat. Ze heeft even twee weken tijd vakantie. Even bijtanken voor de kids. Leuk dat je schoondochter en kleindochter ook zo creatief zijn blijft toch in de genen zitten denk ik.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 April 2018 om 09:28
De laatste jaren merk ik (gelukkig!) dat steeds meer jongeren weer creatief bezig willen zijn en gaan handwerken, en dat is alleen maar positief! Zoiets zal hopelijk nooit ophouden te bestaan, en ondanks het feit dat veel jongeren vergroeid zijn met hun smartphone of tablet, vinden ze het toch vaak heel leuk als ze dan zelf iets kunnen maken, al is het maar een sjaal breien of haken bij wijze van spreken. Dat prikkelt toch weer om door te gaan en steeds moeilijker projecten te gaan maken en bij te leren. Moeten ze inderdaad vaak van hun oma's leren omdat moeders van nu het zelf niet kunnen, het lijkt wel een generatie overgeslagen te zijn of zo. Maar oma's hebben vaak tijd, geduld én plezier om hun kleinkinderen zulke dingen te leren, dat is toch prachtig?
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 April 2018 om 21:36
Originally posted by handwerkjuffie handwerkjuffie wrote:

De laatste jaren merk ik (gelukkig!) dat steeds meer jongeren weer creatief bezig willen zijn en gaan handwerken, en dat is alleen maar positief! Zoiets zal hopelijk nooit ophouden te bestaan, en ondanks het feit dat veel jongeren vergroeid zijn met hun smartphone of tablet, vinden ze het toch vaak heel leuk als ze dan zelf iets kunnen maken, al is het maar een sjaal breien of haken bij wijze van spreken. Dat prikkelt toch weer om door te gaan en steeds moeilijker projecten te gaan maken en bij te leren. Moeten ze inderdaad vaak van hun oma's leren omdat moeders van nu het zelf niet kunnen, het lijkt wel een generatie overgeslagen te zijn of zo. Maar oma's hebben vaak tijd, geduld én plezier om hun kleinkinderen zulke dingen te leren, dat is toch prachtig?
Ja gelukkig dat er steeds meer door de jongeren gehandwerkt wordt. Wij hebben het altijd gestimuleerd oBritt was drie toen ze vroeg om te breien ben ik begonnen met punniken en vingerhaken te leren en zo is het steeds verder gegaan. Haken kan ik niks van althans patroon zoals deze ara kan ik niet. dat vraagt ze dan hulp aan oma als het echt niet lukt. Zelf nog elke dag een paar naalden breien anders sluit ik me dag niet goed af. Hoop dat ze later ook zo creatief bezig blijf en dit dan weer door geeft aan haar kids mijn kleinkinderen. Maar dan moeten we nog even geduld hebben. Vind ook dat dit meer gestimuleerd moet worden op school daar hebben ze nog nauwelijks handenarbeid, tekenen, of handwerken al helemaal niet meer. Zelfs geen muziekles de laatste jaren. Nu gelukkig eens in de twee weken. dit hebben de kids toch ook nodig voor de hersens te stimuleren.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.281 seconden.
Lang Yarns