Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hebben jullie dat ook

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hebben jullie dat ook
    Posted: 07 April 2018 om 22:36
Dat je ondanks de ongemakken van het haken gewoon doorgaat. Ik heb nu dus veel last van mijn polsen en desondanks kán ik het niet laten. Nu toch maar ergonomische haaknaalden besteld. Wie weet gaat het dan beter. Mijn polsen zitten nu in een brace zodat ik wat steun heb maar ik moet tussendoor wat vaker pauzeren anders beginnen m'n vingers verdoofd aan te voelen.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 08:33
Drang tot creatie is sterker dan fysieke ongemakken. Goed dat je nu de ergonomische haaknaalden gaat proberen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 10:03
Ja hoor ik denk dat iedereen wel wat ongemak heeft ,mijn linker schouder doet pijn en dan doe ik een dagje eens niets handwerk ,maar het is zo verslavend dat we de pijn erbij nemen
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 16:09
Ik had door het breien van mijn deken een wond ik mijn vinger overgehouden. (deken die ik aan het dubbelbreien ben). Omdat ik elke keer de draad strak trek, had die draad een snee in mijn vinger gemaakt en genas maar niet. Maar ondanks dat, gewoon door blijven breien LOL
Nu na drie weken vakantie, is mijn vinger geheeld. Ik hoef ook gelukkig nog maar 15 toeren, dus hij zal niet meer zo gewond raken als eerst haha. 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 17:04
Lelie als je nog een keer zo'n wond heb moet je er een zgn Snelle Wondgenzing pleister van Hansaplast op doen. Laten zitten totdat hij vanzelf begint los te laten. Dat is ongeveer na 3 dagen. Je kunt zonder pijn doorbreien en je wond is perfect genezen. Indertijd bestonden ze in 2 maten. Later alleen nog de grote, maar misschien zijn de kleintjes ondertussen weer te koop. Anders van bv Kruidvat nemen, maar ik vind die minder goed.
Laten nl los en dan werken ze minder goed.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 April 2018 om 17:22
Zo had ik een wondje op m'n wijsvinger van het haken. Ben gewoon doorgegaan met haken en nu zit er een dun eelt laagje op. Het irriteert soms nog wel als de naald er langs gaat maar dat plekje gaat niet meer open 😀
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2018 om 09:43
Originally posted by Jondala Jondala wrote:

Dat je ondanks de ongemakken van het haken gewoon doorgaat. Ik heb nu dus veel last van mijn polsen en desondanks kán ik het niet laten. Nu toch maar ergonomische haaknaalden besteld. Wie weet gaat het dan beter. Mijn polsen zitten nu in een brace zodat ik wat steun heb maar ik moet tussendoor wat vaker pauzeren anders beginnen m'n vingers verdoofd aan te voelen.


Klopt helemaal. Doorgaan en doorgaan en doorgaan totdat je last begint te krijgen. Ik heb behoorlijk last van mijn schouder gehad vanwege het vele breien en borduren maar als ik nu brei dan luister ik naar mijn lcihaam en stop als mijn schouder aangeeft "tot hier en niet verder!" Helaas maar toch
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2018 om 18:54
Ja inderdaad niet kunnen stoppen met b.v. lezen terwijl ik weet dat ik de volgende dag heel vroeg op moet. Eigen dikke bult denk ik de
volgende dag dan, wel ouder maar nog net zo dom als toen ik 15 was LOL
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 April 2018 om 19:25
Met handwerk heb ik redelijk wat mogelijkheden om af te wisselen. Dus te lang met iets doorgaan waardoor dezelfde bewegingen langdurig uitgevoerd worden, gebeurt me niet gauw. Met tuinieren is het een ander verhaal. Ik kan doorgaan met bijvoorbeeld spitten en dan ben ik zonder het te weten fiks overtrokken. De dag erna... precies: niks bijgeleerd.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2018 om 11:38
Vandaag zijn de ergonomische haaknaalden binnen gekomen. Nu eerst de boodschappen doen en de was wegwerken en dan.......😀
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2018 om 12:04
He nu kan je zeker niet stoppen ,het is te hopen dat het werkt en je geen last krijgt 👍ik heb er nog niet mee gewerkt suxes
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2018 om 20:57
ikke niet meer. Ik had dat. Maar ik heb mijn les wel geleerd en nu weet ik het te doseren en wissel op 1 dag heel veel met heel regelmatig een rustpauze aan de computer.

Ik ben wel curieus of die haaknaalden echt zo goed in de hand liggen. Het zal wel wennen worden als ge bv. gewoon zijt om te haken met van die ijzeren dunne rechte.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 April 2018 om 21:11
Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Lelie als je nog een keer zo'n wond heb moet je er een zgn Snelle Wondgenzing pleister van Hansaplast op doen. Laten zitten totdat hij vanzelf begint los te laten. Dat is ongeveer na 3 dagen. Je kunt zonder pijn doorbreien en je wond is perfect genezen. Indertijd bestonden ze in 2 maten. Later alleen nog de grote, maar misschien zijn de kleintjes ondertussen weer te koop. Anders van bv Kruidvat nemen, maar ik vind die minder goed.
Laten nl los en dan werken ze minder goed.

Bedankt voor de tip! :) 


Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 11:49
Lelie: succes met die laatste 15 toeren (inmiddels al klaar misschien?).

Goede tip, Lidwina, bedankt! Ik ken zo'n pleister niet. Zou vanochtend voor mij al handig zijn geweest, want ik heb me gisteren flink in mijn ringvinger gesneden. Zojuist pianoles gehad, maar elke keer dat ik een toets met die vinger aansloeg, was het pijnlijk. Op aanraden van mijn pianoleraar toch maar even een pleistertje erop geplakt, maar dat is een gewone, en die is toch wat dik, speelt in ieder geval niet lekker, want ook wat glad om de vinger, dus ik ga eens kijken of ik die Snelle Wondgenezing Pleister van Hansaplast snel kan kopen, klinkt in ieder geval heel goed.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 12:41
Met het bespelen van muziekinstrumenten zijn je vingers extra kwetsbaar. Gewone pleisters zijn vaak te dik. Ik had vroeger een spuitbusje met vloeibaar pleister voor zulke gevallen. Ik weet niet welke soort pleisters Lidwina bedoelt en of die tijdens musiceren handig zijn.      
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 April 2018 om 13:33
Heb al zitten zoeken. Deze pleisters schijnen waterdicht, dun en flexibel te zijn, maar nu jij het zegt, Kamilla, zo'n spuitbusje heb ik vroeger ook gehad. Wel eens op een grotere wond op mijn arm gespoten, en dat prikte dan even behoorlijk; er kwam dan een soort laagje over de wond te liggen, dat is misschien voor gevoelige vingertoppen nog beter, want bij bijv. bol.com zag ik dat die pleisters (op dit moment althans) niet leverbaar zijn.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 00:06
Zouden ze die spuitbuskes niet meer bij het kruidvat hebben? Ik dacht dat ik de mijne daar had gehaald.
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 09:52
Ik hoor het al. Ik ben niet de enige met ongemakken. Ik heb sinds begin december al geen haaknaald aangeraakt want ik heb een tennis en golf arm aan mijn linkerarm. Nu al 2x spuiten gehad maar het verbeterd niet veel. Ik mis het haken wel maar durf het ook niet te proberen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 10:08
Nou Geerlig, ik heb vier spuiten gehad i.v.m. een slijmbeursontsteking. Eerst twee bij de huisarts, niet veel geholpen, de derde bij de orthopeed in het ziekenhuis, die hielp een week of zes, zeven. Toen de vierde bij de orthopeed, die heeft helemaal niets gedaan. Het schijnt ook niet goed te zijn, want het is toch rotzooi wat in je lijf wordt gespoten, en van te vaak spuiten kan je pees blijkbaar scheuren of zo. Ik doe het dus niet meer... Vergeleken met de slijmbeursontsteking en mijn fibromyalgie is het snijwondje kinderspel, maar het is gewoon even een paar dagen lastig. Ik heb ook al een tijdje niet kunnen/durven handwerken. Mijn breiwerk ligt heel dapper in de huiskamer, maar het wordt nu alleen telkens van de plek gehaald als ik aan het afstoffen ben :(.
Ik kom niet zo vaak bij het Kruidvat, maar ik schrijf in ieder geval weer zo'n spuitbusje op mijn lijstje, toch altijd wel handig om voor zulke kleine wondjes zoiets in huis te hebben.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns