Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

naaipatroon rokje met short in

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: naaipatroon rokje met short in
    Posted: 12 April 2018 om 19:54
https://www.heyjunehandmade.com/product/monkey-bar-skirt/

en hier

https://www.heyjunehandmade.com/monkey-bar-skirt-instructions/
de instructies over hoe in elkaar naaien.

Als ik het kan, kan iedereen het.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 20:00
Echt . . . LOL
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 April 2018 om 20:13
ja zenne. Wel zien dat ge genoeg stretchnaalden in huis hebt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2018 om 14:46
Knap ,leuk en nog veel meer .

Of het mij zou lukken ? Mijn eerste werkstuk was een pyamabroek ,dat werden twee gelijke pijpen . Eigenlijk kwam dat omdat mijn moeder er zich mee ging bemoeien ,die wist een zuiniger manier van patroon op de stof leggen .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2018 om 15:25
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

..... Mijn eerste werkstuk was een pyamabroek ,dat werden twee gelijke pijpen . Eigenlijk kwam dat omdat mijn moeder er zich mee ging bemoeien ,die wist een zuiniger manier van patroon op de stof leggen .




Omdat ik op de middelbare school niet goed door al mijn huiswerk kwam, zou mijn moeder wel even mijn naaileshuiswerk "afmaken". We moesten een overgooier naaien en de hals en armsgaten netjes met een beleg afwerken. Mijn moeder had daar niet zoveel kaas van gegeten, dus wrong ze de naden dubbelgeslagen naar binnen. Even een stiksel eroverheen... klaar! De volgende dag werd ik door de naainon ter verantwoording geroepen waarom ik dit zonder beleg had gedaan. Zulke dikke randen waren lelijk! Oeps... ik had het werk van mijn moeder nog niet bekeken. Met een onschuldige blik antwoordde ik:"Oh, ik dacht dat de overgooier met zulke dikke randen warmer zou zijn." Bekennen dat ik mijn huiswerk uitbesteed had, durfde ik niet.

Ik loop liever rond met mijn eigengemaakte fouten dan met die van een ander.    

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2018 om 20:17
Een naainon LOL o sorry dirty mind.
Soms zou ik willen dat ik vroeger dat soort lessen had gehad, maar ik weet niet of ik daar toen klaar voor was . . . het kunnen waarderen "van".
Maar ergens is het gewoon een angstdrempel (en geen tijd), wie weet . . .
Want mijn schoonmoeder helpen knippen met een patroon ging eigenlijk best goed en dat alleen maar omdat ik vaak genoeg 4 mouwen breien
moet en dus weet hoe een mouwkop eruit ziet en hoe die passen moet . . .
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 April 2018 om 21:32
Oh help... een naainon is een naaidocente met kloostergelofte. Deze zuster heeft ongetwijfeld een deel van haar grijze haren mede aan mij te danken, maar al met al toch de liefde voor het vak doorgegeven. Een aantal jaren na de middelbare school heb ik nog een cursus met patroontekenen gedaan en is het een bestendige hobby geworden. Vaak worden er cursussen aangeboden in buurtcentra of bij iemand thuis prive. Je zou, als je daar interesse in hebt, altijd een proefles kunnen uitproberen. Wie weet zit er nog een verborgen talent in je.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 11:00
Ik moet zeggen dat ik de mode wel heel saai vind. Soms zie ik kleine kindjes en die hebben een spijkerbroek (model) aan maar dan met
bonte stof en dan roep ik altijd - dat wil ik ook LOL Voor kindjes hangt dat in de winkel, voor mij zal ik toch zelf over de naaidrempel heen moeten.
Als het ooit zo ver komt, zijn jullie de eersten die het weten
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 15:29
Wij hadden op de middelbare school   -MMS -ook handwerkles .
Om het niet als een "bijvak" te zien , je kon toen nog niets laten vallen ,moest je een voldoende hebben voor een werkstuk .
Dat was in ons examenjaar een smocklap . Ik had er geen moeite mee ,maar medeklasgenoten wel . Wat doe je dan ,lever mijn lap maar in .

Nu moest die lap een beetje uitgetrokken op een stuk karton genaaid worden .
Het enige wat ik van die meiden vroeg ,zet hem op een ander stukje karton ,dan valt het minder op .

Al gauw was duidelijk ,dat de een voor de lap een hoger cijfer kreeg dan de ander . Oke .

Toen was er een te lui om het op een ander stuk karton te naaien en toen had ze het door .

De rapen waren gaar ,maar ik zal nooit vergeten dat ze voor de klas heeft staan danken dat God het kwaad voor d'r ogen geopend had ,en dat ging me toch een beetje te ver ,ook al had ik het gedaan .

Niet iedereen is handig met naald en draad of heeft een moeder die dat is ,en de boekenlijst voor Frans ,Duits , Engels en Nederlands was toch wel iets belangrijker .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns