Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Show Time

 Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 April 2018 om 07:39
Hier word ik eventjes stil van....prachtig allemaal
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 22:31
Dank jullie wel. Nee, ik zit zelden niets te doen, daar wordt ik nl doodmoe van. Naaien doe ik overdag als ik niet hoef te koken, wassen, strijken en wat er zoal in een huishouden te doen is. Breien en haken doe ik 's avonds, ik luister tv. Ik kijk bijna nooit met geen handwerk in mijn handen.
Oh ja, de broek is ondertussen al uit elkaar gehaald en opnieuw genaaid. Ik had het stof aan de verkeerde kant gebruikt. Beide kanten kon, maar ik vond de kant die ik gebruikt had niet mooi.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 21:39
Lidwina toch... wat is dit nou toch voor een creatieve explosie? Dit is allemaal zo bijzonder en ook zo uiteenlopend van techniek en stijl. De kleding is echt klasse. Geweldig!   

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 21:18
wauw Lidwina niet stil gezeten geloof ik. Alles is weer even prachtig geworden.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 21:02
Wow, wat mooi gemaakt allemaal 👍
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 20:47
wow! allemaal even mooi!knap gedaanThumbs UpClap
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14054
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2018 om 20:19
Eindelijk vind ik tijd en vooral de rust om foto's te plaatsten van mijn laatste creaties. 
Begin januari kwam ik op het idee om mij voor 3 Kals op Ravelry aan te melden. Mij leek dat helemaal geen probleem, ik moest wel nog een babydeken breien en wat dingetjes afmaken, maar ach, ik ben gepensioneerd, heb toch de hele dag niets te doen, dus vooruit maar.
Lovebug was 1, die hebben jullie gezien. Ik bedacht dat ik in de tussentijd Goralka ook wel kon afmaken. hebben jullie ook hier gezien. De babydeken kwam ook af, is ook geshowed.
Een andere Kal was een klein katje. Werkje voor 1 avond. Ik kreeg echter het idee om van alle garen waar ik dit jaar iets van maak een katje te breien.
Tot nu toe is dit het resultaat.

Een andere Kal was een tas in Fair Isle techniek. Dat wilde ik al heel lang beter leren, dus ook meegedaan. Deze dus

Ik heb Istex Lettlopi garen gebruikt en breipen 4.

Voor mijn verjaardag kreeg ik heel mooi Wollmeise garen cadeau met patroon, daar breide ik deze sjaal van.

Ook met pen 4 gebreid. Ik heb de sjaal groter gemaakt dan het patroon, en had uiteindelijk dat draadje wat je ziet over.

Ik had heel mooi stof liggen in precies de kleur van de sjaal. Daar maakte ik een broek van, daar moest natuurlijk ook een jasje en shirt bij. De stof voor het jasje lag ook al zeker 15 jaar in de kast. De stof voor het shirt vond ik op de markt. Op de foto is de kleur van de sjaal niet goed. Zoals de broek is, is de sjaal ook.

Toen de Kal van de tas klaar was, had de ontwerpster de smaak van Kals te pakken en begon met een nieuwe Kal. En ik had de smaak van fair isle te pakken. Op mijn verzoek maakte ze van de tas 2 formaten. Een hoge en een brede. De brede moest ik dan wel proef breien als tegenprestatie. deze dus.

Ook gebreid met Istex Lettlopi op pen 4.

Ondertussen kreeg ons nichtje haar baby en haakte ik de letter T
Daar ik voor het zusje van de moeder ook al een T en een tijger gehaakt had, haakte ik nu 2 Turkse Tortels, omdat pappa en mamma 2 echte tortelduiven zijn. Eigenlijk vond ik dat baby toch niet zo leuk, dus toch nog maar een tijgertje gehaakt.

De letter is van Kristel Krukkert, de duif van Grietjekarwietje, de tijger weet ik niet meer.

Ik haakte ook  nog 3 groentjes van ons aller Bloem.

En tussendoor naaide ik dit jasje met shirt, maar dat was begin februari. Vooral omdat ik wilde zien of ik in een week tijd een jasje met shirt af kon krijgen en dat is gelukt. Een donkerblauwe broek had ik nog. 



Oh ja ik brei ook nog een deken. Ook een Kal. Die gaat een jaar duren, iedere week een vierkantje.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns