Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Koningsdag

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Koningsdag
    Posted: 30 April 2018 om 08:18
Dagen lang smeren met Clearasil helpt bij ballpointvlekken. Je moet er wel geduld voor hebben.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2018 om 13:48
Nieuw 7 euro en gebruikt 7 euro maakt nogal een verschil - je weet nooit van te voren of je de oorlogsverf er weer af krijgt Wink
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2018 om 13:23
heb je goed gedaan  
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2018 om 08:09
Je ziet het goed. De pop was in tutu en ernaast lag een Zapf ballerina, ook in tutu. Zapf is een duur merk. Ik denk, dat ze de poppen voor iemand anders verkocht en had meegekregen, dat de "ballerina erg duur was". Maar de Zapf pop was opgemaakt en ik twijfelde of die verf er af zou gaan, dus ik liet die zowiezo liggen. Het kan zijn, dat de Madeleine's van Simba in de gewone speelgoedwinkel iets duurder zijn, ik zie ze daar nooit liggen. Maar veel duurder dan bij Kruidvat? Ik betwijfel het. Ik heb een soort jonge Disneyprinses, Sneeuwwitje, ooit bij Kruidvat gekocht voor € 7,99 en in Top1Toys lag die voor € 8,99. Ze lag op de kleedjesmarkt nu voor een euro en nu ligt ze bij mij.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 April 2018 om 12:44
 Ik liet één mooie pop liggen, Madeleine van Simba, die voor € 7 weg zou gaan. Maar ik koop ze in het Kruidvat voor € 6,99. Aan mijn hoela, waar die zich ook maar moge bevinden. Ik denk tussen de lurven en hurken in.[/QUOTE]

dat is toch ook 7 euro
of zie ik dat verkeerd?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 21:07
Plantjes die niet tegen kou kunnen, mogen inderdaad pas na 15 mei gezaaid of uitgeplant worden zoals sperziebonen, tomaten, courgetten e.d.

Als ze wel een beetje kou kunnen verdragen zoals tuinbonen, erwten, andijvie, prei, worteltjes, mogen ze nu al de grond in. Als het erg kou zou worden, bescherm ik ze.   
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 20:33
Originally posted by Kamilla Kamilla wrote:


Mijn koningsdag zet zich vanmiddag voort in mijn moestuin. Voor volle maan (30-04) wil ik nog vanalles gezaaid hebben.    


Hoor je officieel niet te wachten tot ijsheiligen (15 mei), omdat het voor die tijd nog kan vriezen?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 14:04
Dan heb jij met zoveel poppen wel een goeie slag geslagen.

Mijn koningsdag zet zich vanmiddag voort in mijn moestuin. Voor volle maan (30-04) wil ik nog vanalles gezaaid hebben.    
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 13:55
Hier is het koud en grijs ,maar wij hebben geen kleedjesmarkt dus maakt het niet veel uit .
Het is droog en dat is al heel wat voor alle festiviteiten in de omgeving .

Fijn dat je tocht niet voor niets geweest is en er weer poppen aangekleed kunnen worden en verder hun weg weten te vinden .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 April 2018 om 11:31
Het was precies goed weer voor een kleedjesmarkt, niet te warm of koud, bijna geen wind, weinig zon, hoewel ik wel ingesmeerd was. Ik trok een rooie bloes aan, eigenlijk meer geschikt voor 1 mei, maar ik had een blauwe jeans aan en (onzichtbaar) een witte onderbroek. Toch koningsgezind gekleed, dus. De buit is 8 poppen, twee grote, een kleine en tussenmaatjes. En haakpakketjes voor een rendierkop en kerstballen. Ik liet één mooie pop liggen, Madeleine van Simba, die voor € 7 weg zou gaan. Maar ik koop ze in het Kruidvat voor € 6,99. Aan mijn hoela, waar die zich ook maar moge bevinden. Ik denk tussen de lurven en hurken in.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 April 2018 om 10:27
Ik verkocht vroeger mijn zelfgemaakte kleding, nadat ik het zelf vaak genoeg had gedragen en weg wilde doen, via een tweedehands winkeltje. Als die het verkocht had kreeg ik mijn deel van de opbrengst. Was een leuk extraatje.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 20:44
ik zit zelf in een kraam te verkopen
van alles en nog wat
en handwerkjes van mijn moeder
en handwerken van mij zelf

 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 19:52
In Apeldoorn heette de nacht voor Koninginnedag Prinsennacht. Dat zal dan nu Prinsessennacht zijn.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 12:59
Haha, jij bent niet de enige, Cocos. Mijn man had in zijn agenda ... maandag 30 april doorgestreept als vrije dag :). En ik heb het in onbewaakte ogenblikken altijd over Koninginnedag... dat klinkt op de een of andere manier toch lekkerder dan Koningsdag. Iets van een Koniniginnenachmarkt (heet dat inmidddels dan ook geen Koningsnachmarkt???) of zo is hier volgens mij niet in de buurt, maar hopelijk lukt het je om een goede koffer te scoren, succes!  
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 10:24
Ik moet onthouden dat de rommelmarkt wordt gehouden op vrijdag 27 april 2018. Ik heb nog steeds het oude Koninginnedag in mijn hoofd. En natuurlijk de eerst illegale, en daarna geoorloofde, Koninginnenachmarkt.

Ik ga er waarschijnlijk wel heen, met de rollator. Daar kun je met gemak een naaimachine op vervoeren. Soms kun je zo wel iets zinvols bemachtigen. Een aantal jaren geleden nog een mooie Pfaff met dubbeltransport.

Dit jaar ga ik vooral uitkijken naar een goede naaimachinekoffer, want ik heb nu een machine zonder  koffer of kap voor het opbergen.

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 April 2018 om 08:36
Hier waarschijnlijk niets, gewoon eens een dagje relaxen, en afhankelijk van het weer wat met de hond gaan wandelen, lezen, op tv het gebeuren rondom Koningsdag bekijken... Het programma is helaas vaak hetzelfde: ballonnen oplaten voor de kinderen (die we niet hebben), fietspuzzeltocht voor het hele gezin (waar ik niet veel aan vindt), kindervoorstelling met een clown of zo... Vroeger vond ik het leuker (toen woonden we ook ergens anders). Daar werden ook dingen voor de kinderen georganiseerd, maar er werd bijv. 's avonds voor de volwassenen een komisch toneelstuk opgevoerd, met 'bal' na. Dat heb je volgens mij niet veel meer, tenminste niet hier in de buurt op Koningsdag. Eens per jaar is er wel een toneelvoorstelling, meestal net als wij iets anders gepland hebben of er wegens andere omstandigheden niet naar toe kunnen :(. En áls we dan eens hier gingen, kon ik niet alles begrijpen wegens het dialect, dan miste ik soms nét de cruciale momenten, haha. Nu zou ik het wel kunnen volgen trouwens. Maar echt het 'Koningsdaggevoel', zoals vroeger met Koninginnedag, heb ik niet meer.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 21:53
Drukte vermijden is ook mijn plan! Ik draag de koning een zeer warm hart toe maar alle drukte en feestelijkheden in het land kunnen van mij gestolen worden.
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 21:03
Ik denk dat de mannen naar Groningen gaan, kijken of ze de koning en koningin kunnen zien. Zelf zoek ik de drukte niet op kan daar niet tegen geniet wel van de tv en me breiwerk.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 18:41
Mijn plan - de drukte mijden LOL
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 April 2018 om 18:37
Zover ik weet wordt hier ,behalve oranje bitter drinken ,niets aan koningsdag gedaan .
Tenminste niets wat mijn interesse heeft en dat heeft bovengenoemde niet .

In Haarlem staan overal al "bezet plekken " aangegeven .
Met plakletters ,omdat verf niet meer mag en krijt er met een emmer sop zo weer vanaf is .
Plakletters is dan iets moeilijker .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns