Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Zomertrui

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Zomertrui
    Posted: 03 Mei 2018 om 19:46
Mijn trui is eindelijk af! Weggestopt in de hoek door alle babyprojectjes die voor gingen. Nu eindelijk af gemaakt en precies optijd voor de zomer. De voor en achterkant zijn hetzelfde 

Alleen de hals krult een beetje. Geen idee of dat weggaat, hij ligt nu te drogen.


Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 20:06
dat is ook een goeduitkijkenwanneerdeomslagenenhetsamenbreienmoetentrui.

Zo'n omkrulboordje heeft wel iets vind ik. Als ge het echt niks vind en het gaat niet weg en de opening is breed genoeg kunt ge er een kreeftsteek rondhaken. Waarschijnlijk is dan de krulling weg. Wat ik ook soms doe is de laatste 3 of 4 naalden een boordsteek breien in het stuk van de hals en nek.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 20:20
Wat mooi 👍
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 21:19
een prachtige trui
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2018 om 22:44
een bijzonder mooie trui
mag je trots op zijn
laat de zomer maar komen zou ik zo zeggen 
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 08:45
Dat is een prachtige trui geworden. Schitterende gaatjesmotieven.

Het krullen van de hals lijkt mij niet iets dat weggaat. Toen ik nog niet wist hoe ik steken op moest nemen voor een boordje, haakte ik er een randje omheen waar een koordje doorheen geregen werd. Als je geen boord wilt breien en het toch niet naar buiten wil laten krullen, had je ook de laatste/bovenste toeren in blokjes of gerstenkorrel kunnen breien. Dat geeft altijd een recht breiwerk.

Originally posted by bep bep wrote:

dat is ook een goeduitkijkenwanneerdeomslagenenhetsamenbreienmoetentrui.


Je brengt Bep al helemaal in bak-sferen.
Back to Top
Giesje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 April 2018
Locatie: drachten
Status: Offline
Points: 134
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Giesje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 10:21
wow prachtig geworden zeg. daar heb je veel plezier mee 
Als je moe bent leer om te rusten niet om te stoppen
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Mei 2018 om 15:42
Heel mooi met dat patroon er in
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2018 om 09:10
wow die is mooi!Thumbs Up
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Mei 2018 om 17:40
Een mooie trui zo met het patroon. Ik vind het omgekrulde randje mooi staan.
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2018 om 23:20
Dank jullie wel! Ik heb 'm dit weekend gedragen en vind het randje eigenlijk prima zo
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Mei 2018 om 09:55
Ziet heel mooi uit (zo'n patroon heb ik in een heel ver verleden ook eens in een trui verwerkt)
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 10:26
Je trui is heel mooi geworden

Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 14:48
Wow heel mooi - deze had ik gemist, goed dat Creaans er weer is.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2018 om 19:23
Een prachtig patroon zeg! Ik vind het omgekrulde randje niet storend, juist wel een beetje speels... 
Back to Top
Lelie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Juni 2013
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 1547
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lelie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Mei 2018 om 23:33
Bedankt! Leuk weetje trouwens: patroon komt uit een oude Ariadne uit 1981 😄
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 09:14
Leuk, zo'n oud patroon, en dan zie je dat veel handwerk eigenlijk behoorlijk tijdloos is. Wie wat bewaart heeft wat! Ik moet 'ergens' ook nog een oude stapel handwerktijdschriften (denk ook wel Ariadnes) hebben liggen, maar joost mag weten waar … Wordt tijd voor een verhuizing, dan krijg ik alles weer eens in handen, haha. Bewaar hem maar goed, zulke tijdschriften zijn goud waard!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 14:45
Mwah, ik heb hele jaargangen Ariadnes (van mijn moeder) en het zijn niet mijn favorieten, dus binnenkort worden er kringlopende
handwerksters heel blij.
Alhoewel ik wel de neiging heb om de ariadnes van 1981 nu op te zoeken.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2018 om 11:44
Mooie trui. Ik zie hem vandaag voor het eerst. Niet goed opgelet dus. Sorry.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Mei 2018 om 12:56
Mooi en ik vind de hals beslist niet storend .

Je hebt het met de gaten beter gedaan dan ik, lang geleden ,met net zo'n soort trui ,maar dan mouwloos .
Ik vond hem te doorzichtig en kon hem eigenlijk alleen maar dragen met iets er onder .
Hier heb je vast meer plezier van .
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.418 seconden.
Lang Yarns