Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Breipatroon trui

 Reageer Reageer Pagina  <123>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 10:55
Van mij mag iedereen lid worden en blijven ,maar als leden moeite hebben gedaan iets op te lossen ,een patroon boven water hebben weten te krijgen ,of iets dergelijks zou ik het wel leuk vinden om te horen of de vragenstelster er iets mee opgeschoten is .

Bep is een kei in het tevoorschijn toveren van foto' s b.v
Een ander heeft weer een ander iets waar zij goed in is .
Dan is het toch een kleine moeite om even te laten weten of het geholpen heeft
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Mei 2018 om 10:35
Ik vind het ook leuk als mensen, die raad nodig hebben, forumlid blijven. Er is genoeg om over mee te praten, het is niet alleen hogere wiskunde.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 10:32
Er was pas geloof ik discussie over het wel of niet voorstellen - en als ik lieg dan lieg ik in commissie zoals mijn moeder dat altijd zo fraai uitdrukte.
Het is niet verplicht, maar wij vinden het wel heel erg leuk als mensen zich voorstellen - ik vind het nog veel leuker als ze ook blijven en
af en toe laten zien wat ze gemaakt hebben - dan kan ik nog eens van mijn stoel vallen of lachen of beide of totaal stil worden van de creaties
van mijn mede hobbydozen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 10:29
Wat ook kan is dat ze wel willen dat je met dat kader begint (na de boord) maar dat ze met 2 maten meten en dus de 5e steek zeggen
terwijl in hun teltekening de eerste steek van het rapport (de herhaling) 4 heet, maar als je de kantsteek meerekent wel degelijk de 5e steek is.
Dat heet in mijn hoofd het meten met 2 maten.
Als de foto duidelijk (wat vaak niet het geval is) kun je nog even naar de mouw staren en kijken of het patroon echt zo in het midden zit.
De schrale troost is altijd dat als je eenmaal in het patroon zit - het meestal verder vanzelf gaat Wink
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2018 om 09:09
Het telpatroon is een veelvoud van 6 steken + 2. Over 12 naalden. De twee zijn de kantsteken, het telpatroon loopt over 6 steken en aan de zijkanten 3 steken om te beginnen en 3 om te eindigen. Dat zou in de informatie aan het begin van het patroon moeten staan. Daarom gaf ik het advies om de mouwmeerderingen in één keer te doen, dan brei je meteen goed in patroon.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 22:02
Ja ik heb 56 i.p.v. 54 steken opgezet .
Ik kwam bij 54 steken te kort ,dus heb ik er 2 meer opgezet
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 21:49
En je hebt 56 steken opgezet?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 20:26
Ik weet niet of de berichten van mijn tablet doorkomen op het forum dus maar even naar de Pc .

Ik ben gewoon aan het begin begonnen . Begonnen met kantsteek dan de paar steken tot aan het omkaderde deel . Dit omkaderde deel een aantal keren herhaald ( eigenlijk heel dit rapport ) dan houd je precies het aantal steken over waarmee je de steken in patroon buiten het kader kunt breien 1 kantsteek .
Keren kantsteek dan de steken in patroon tot het omkaderde gedeelte . Dit omkaderde gedeelte weer een aantal keren breien tot je genoeg steken over hebt voor de patroonsteken buiten het omkaderde gedeelte 1 kantsteek . Verder ben ik niet gekomen .
Ik denk dat je meerderingen straks ook in de patroon steken komen die buiten het omkaderde patroon vallen ,maar dat zie je dan wel na pen 12
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 20:16
Gewoon vooraan bij dat sterretje is het geloof ik .
Ik zit nu niet achter mijn laptop ,maar op mijn tablet .

Ik denk dat je meerderingen straks ook in het deel tot het kadardeel zullen komen
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 20:12
Ik zal t proberen. Maar ben jij begonnen bij 5e steek van het telpatroon?
Of gewoon vooraan?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 19:24
Vooraan . 1 kantsteek stukje patroon tot aan het omkaderde deel . Alleen dat omkaderde deel een aantal keren herhalen en dan eindigen met de steken die buiten het kader vallen plus 1 kantsteek .Dan terug totaan het omkaderde en dan weer een aantal keren dat omkaderde deel met die verdraaide averechte .

Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 19:14
Nee ik hoef niet te meerderen direct na de boordsteek, pas bij pen 12.
Ik hen nog niet gebreid tot pen 12. Dus ik weet niet hoe dat dan moet??
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 19:10
Zal ik doen, maar ben je nu gewoon vooraan bij het telpatroon begonnen of bij de 5e steek?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 18:05
Ik zie ineens dat onder de omslag steek 1 staat .
Ik heb nu 56 steken opgezet ,dat is aan weerszijde 1 kantsteek .
Ik heb het gebreid de eerste pen komt uit . Ben aan de teruggaande pen begonnen ,maar daar moet je even goed bij nadenken en dan moet mijn man steeds zijn mond houden . Tot nu toe klopt het .

Er zou dus eigenlijk moeten staan 54 steken plus 2 kantsteken .
Je hebt wel eens meer dat een patroon er staat zonder de kantsteken ,of er staat bij inclusief kantsteken .
Phildar is gek op puzzels .

Probeer het maar eens .
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 17:33
Hoe ziet je patroon er na die 12 e pen uit . Volgens mij moet het stuk tot het omkaderstuk dan meer steken worden . Klopt dat ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 17:31
je hebt toch niet moeten meerderen of minderen na je boordsteek ?
Back to Top
Kay View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 September 2017
Status: Offline
Points: 48
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kay Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 17:27
Wat fijn dat je er tijd voor vrij maakt. Ik heb t zelf ook nog geprobeerd maar ik kom ook niet uit.
En als je begint met steek 5 van t telpatroon?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 17:16
2x geprobeerd met 54 steken ,maar het komt niet uit .
nu eens kijken hoe ik met smokkelen uitkom
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 16:06
Ik ga straks eens 54 steken opzetten en dan breien hoe ik het patroon lees .

Ik lees het nl zo Kantsteek ,omslag overhaling = blijft aantal steken gelijk 1 recht = 3 steken . Dan krijg je het omkader stuk . 1 recht 2 steken samen breien omslag blijft aantal steken gelijk . Omslag overhaling blijft aantal steken gelijk 1 recht . Volgens mij heb je dan 4 steken . Dan begin je weer bij de eerste steek van je omkadering dus weer 4 steken Dat omkader de stuk blijf je steeds herhalen . Je hebt 54 steken op je pen . Het begin wordt 3 steken en het eind ook .
54 -6 = 48 Je hebt dus 48 steken om steeds dat omkader de stuk te breien . Dat zou je dan 12 x moeten breien .
In je teruggaande pen wordt het een beetje lastig omdat je dan uit die
twee omslagen achterelkaar 2 steken moet breien . De ene kan je gewoon av breien de 2e verdraaid dat is dat strikje .

Als ik tijd heb ga ik het straks even uitproberen ,maar misschien lukt het je op deze manier zelf ook wel . Je meerderingen komen na pen 12 dan zal je schema wel anders worden .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Mei 2018 om 15:49
De vijfde steek van het telpatroon zou de eerste steek binnen dat dikke kader zijn, en dan zou je de steken van dat kader moeten herhalen. Ik neem aan dat je later aan weerszijden een aantal keren een meerdering moet maken.

Je kunt ook smokkelen en na de boord meteen alle meerderingen tegelijk doen, en dan in telpatroon breien.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <123>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns