Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tv tip

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tv tip
    Posted: 15 Mei 2018 om 12:29
Vanavond begint op Canvas de serie The Handmaid's Tale. Hij is ook via Videoland te zien, maar dat is een betaalzender. Het is een sf klassieker, een beetje horrorachtig. Ik heb het boek nooit gelezen, omdat iedereen zei, dat dat MOEST, en ik ben geboren met een autoriteitsprobleem. Ik MOET niks. Helemaal sinds ik volwassen ben en de schoolbanken voorgoed heb verlaten. Nu krijg ik de kans om het boek lekker niet te lezen, maar wel de inhoud opgediend te krijgen. Het is een sombere toekomstvisie, dat weet ik al.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 12:52
Bedankt voor de tip Magtelt .

We kijken tegenwoordig vaak BBC of Canvas en natuurprogramma's de rest is om te huilen .

En bij de commercielen wordt je helemaal gek van de reclame .
Volgens mij was er gisteren bij de rijdende rechter meer reclame dan iets wat op het probleem sloeg .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 13:10
Op BBC zet ik altijd de ondertitels aan, dan begrijp ik beter wat er gezegd wordt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Mei 2018 om 14:35
ik heb de eerste aflevering ook gezien. Wat ik wel ondervonden heb dat is bij een eerste aflevering dat ge niet kent, geen handwerk in de handen nemen. Ik was dus tijdterwijl aan het breien en tellen en kijken. Daarmee dat ik pas op het einde doorhad dat het met tijdsprongen ging. Maar ik vond ze (op het einde) wel goed en kijk uit naar de vervolgen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2018 om 14:39
Trouwens nog een paar weken en dan komt het nieuwe dagboek van Hendrik Groen uit - zou hij het nog een keer kunnen ?
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2018 om 16:00
De beschrijving op internet over deze TV-tip vond ik wat luguber voor op de late avond. Vandaar dat ik niet meegedaan heb.

Originally posted by lw1463 lw1463 wrote:

zou hij het nog een keer kunnen ?


Hoe bedoel je? Die serie vond ik heel erg leuk om naar te kijken. Ik verheug me weer op.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Mei 2018 om 17:34
Ik zag vandaag in de boekwinkel dat je alvast kunt intekenen en dan krijg je een linnen Hendrik Groen tas kado.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Maart 2014
Status: Offline
Points: 1788
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Mei 2018 om 23:01
zou die tas ook groen zijn dan?
Een setje Hendrik Groen tas zou trouwens toepasselijker zijn :)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2018 om 09:23
Een linnen tas lijkt in ieder geval "groener" dan een plastic tas. En misschien staat zijn portret er groen op.

Ik vind Eén en Canvas leukere en mooiere series uitzenden dan de Nederlandse zenders. Poldark en Versailles bijvoorbeeld. En sommige detectives.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Mei 2018 om 09:29
@Kamilla, ik vond de eerste 2 boeken erg goed en dan wordt de druk altijd erg groot zou het derde boek minstens net zo goed zijn als de eerste 2.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Mei 2018 om 09:08
Ik vond de serie heel goed. het eerste boek ook .maar bij het tweede had ik zoiets van nu weet ik het wel.
oant Sjen
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 16:23
Ik ben wel benieuwd naar het derde boek van Hendrik Groen, en de serie vond ik ook wel leuk om naar te kijken, heel herkenbaar. Denk dat The Handmaid's Tale niet mijn genre is. Ik houd wel van thrillers en zo, maar dan om te lezen; over het algemeen vind ik lezen toch leuker dan tv kijken, haha, en sowieso geen last van storende reclames in boeken!!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Mei 2018 om 17:27
Op Eén en Canvas ook niet, althans niet tijdens een programma, alleen ervóór en erna, net als op Nederland 1, 2 en 3. Ik heb nog niet gekeken, maar ik denk dat The Handmaid's tale een soort enge toekomst voorspelt, waarin niet alle vrouwen vruchtbaar zijn, dus dat er jacht gemaakt wordt op vrouwen, die wél kinderen kunnen produceren. En dan gaan de kinderen naar de rijken en machtshebbers.

Overigens doet de vriendin van Hendrik Groen mee in de 12 van Oldenheim, en daar leeft ze nog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 21:58
Mijn man volgt De 12 van Oldenheim wel, ik niet, maar volgens mij heb ik haar in een flits wel eens voorbij zien komen. Kan wel eens heel verwarrend zijn, haha.
Eén en Canvas kijk ik ook niet veel. O ja, soms op zaterdagavond De Kampioenen :).
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:16
De 12 van Oldenheim is leuk...
Voordeel aan Videoland je kunt gelijk alles zien...
Nadeel het is ook zo voorbij als je alles achter elkaar bekijkt ...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 17:27
Ik zit aldoor goede raad naar de tv te roepen: Doen we nog DNA-onderzoek? of Gaan we nu met speurhonden zoeken? Het meisje was ontsnapt en naar haar huis gegaan, dan zet je toch een speurhond op haar spoor terug naar de plaats waar ze ontsnapt kan zijn? Ik verdenk de moeder van de psycholoog en restauranthouder, omdat ze wel eens in beeld komt, maar niet zo vaak en duidelijk. En zij had ook iets met het piramidespel te maken.

Niet verklappen, als je het al helemaal gezien hebt! Laat me maar raden.

Het idee achter de serie is, dat als er iets vreemds gebeurt in een kleine gemeenschap, de mensen zich tegen elkaar keren, in plaats van een hechte groep vormen en zich tegen de buitenwereld keren. Zoals in Broadchurch en The Dome. De mensen verdenken elkaar, halen uit naar elkaar en er komt allerlei vunzigs uit het verleden naar boven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.375 seconden.
Lang Yarns