Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mee in de koffer...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mee in de koffer...
    Posted: 15 Mei 2018 om 15:44
Je raad het waarschijnlijk al na het lezen van de titel...
Het zomer en dus vakantie seizoen staat weer eens voor de deur...
En natuurlijk zijn er net als ik ook hobbydoosjes die op vakantie gaan...
Zelf prijs ik me gelukkig aangezien ik dit jaar zelfs maar liefst 2 keer een lange vakantie heb...

Maar ja dan ben je aan het bedenken wat er allemaal mee moet...
En het lijstje van kleding en schoenen en tent enz, enz is zo gemaakt...
Maar dan slaat de twijfel toe...
Wat moet er aan hobby spul mee de "koffer" in...
Zelf ga ik niet met het vliegtuig dus geen problemen met wat er wel en niet mee mag in de handbagage...
Maar wel welk project ga ik maken terwijl ik op vakantie ben...
Neem ik maar 1 project mee of ga ik voor meerdere kleine dingen...

De schoonfamilie is al goed op weg en hebben al leuke haak projecten en vilt projecten uitgezocht en klaar gelegd...
Maar ik zelf ben nog niet zover...
Had al moeite om me weer tot het haken aan te zetten al is dat nu wel weer gelukt...

Dus hierbij dan ook de vraag...
Wat nemen jullie aan projecten mee als je op vakantie gaat...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 16:23
Ha, dat is nog eens een actueel onderwerp!

Wij gaan nooit op vakantie in de zomer, maar altijd in het vroege voorjaar en het late najaar. Wat er bij mij aan typische "hobbyspullen" meegaat:

Leesvoer, eenvoudig handwerkje zoals pannenlappen breien of misschien een aftelbaar borduurwerk dat niet al te groot is. Bij warm weer lijkt me een wollen wintertrui breien geen pretje.

Ik heb ook wel eens op de eerste dag van de vakantie een handwerkzaak bezocht om me als verrassing te tracteren op een nieuw klusje.

Omdat wij buiten het seizoen in een huisje gaan waar zuinige sfeervolle spaarlampen geplaatst zijn, is het meenemen van een betere lamp voor de avonden aan te raden.

Maar, je gaat ook op vakantie om te ontspannen en wat van de omgeving te verkennen. Dat betekent dingen doen die je normaal dagelijks thuis niet doet.
   
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 16:27
Kan je niet meer als helemaal gelijk geven Kamilla...
We gaan ook zeker wel van de omgeving genieten met onze andere hobby Geocachen...
Maar ja helemaal niks meenemen lijkt me voor mij ook niet het beste plan...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 17:53
Bij ons ging er i.d.d. ook altijd een lamp mee . zo'n klemlamp En omdat er ook erg weinig stopcontacten zijn een verlengsnoer en een drieweg stekker Ook nog opletten wat voor stekkers ,want vooral de Fransen weten er wat van .

Ik gun het je niet ,maar er zal toch ook wel eens een buitje vallen ,dus een handwerkje wat je makkelijk oppakt en weer weglegt en waarbij je niet teveel hoeft te tellen lijkt me toch ook wel wat .

We gaan niet meer met vakantie ,het voordeel is dus dat ik dat probleem niet meer heb .
Boeken zet ik op de tablet ,omdat ik lid ben van de bieb kun je die ook zonder internet lezen .
Verder gewoon genieten .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 17:56
In ieder geval een etuitje met schaar, stompe naald en wat spelden of veiligheidsspelden.Haak- of breinaalden, de leukste bol(len) uit je verzameling en een nieuw haaktijdschrift. Zelfs als je er niets uit gaat maken, is het leuk om te bladeren. Ik heb als noodgevallen- en wachtkamerprojectje een poppenslaapzak. Gewoon een rechte lap, naadje bovenin voor het hoofd, omvouwen, naadjes dichtmaken. In elke willekeurige steek en techniek, waar mijn pet naar staat. Je kunt ook een tasje maken uit een rechte lap.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Mei 2018 om 18:56

Hmm, iets kleins - maar als ik echt vakantie heb lees ik liever boeken dan dat ik handwerk. Wel heeft haken de voorkeur boven breien en dat wil voor mij wat zeggen !!!

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 08:55
Zo ik ben er uit...
Heb weer wat nieuwe dingen liggen die ik echt moet maken dus...

Wat gaat er nu uiteindelijk mee in mijn koffer:
- Kikker welke alleen nog gevuld en in elkaar gezet moet worden...
- Kat zelfde verhaal als de kikker...
- Brompot zelfde verhaal als de kikker en de kat...
- Pandabeer XXL van Mala Design...
- Schele draak van Liliksha welke ik al 2 keer eerder gehaakt heb...
- Paardje Piem van My Krissiedolls...
- Aapje uit het boek Snuggle and Play (Engelstalig boekje)...
- 2 viltpakketjes voor als ik iets anders wil doen als haken...

Verder natuurlijk alle andere dingen die mee moeten kleding en zonnebrand en al dat soort spul...
Nu eerst maar eens alle benodigdheden bij elkaar zoeken en zien wat ik nog te kort kom...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 09:10
Heel fijne reis gewenst met de hele dierenschool. Hopelijk blijft er ook nog tijd over voor vakantie.

Benieuwd wat je met viltpakketjes gaat doen.
Brompot? Geen idee wat dat is.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 09:23
Hmm duct tape LOL
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 09:28
Dank je wel gaat vast goed komen...

Brompot is een bijtje die heel boos kijkt...



Heb hem al een keertje gemaakt maar nu mocht ik hem nog eens maken met als kleur zwart oranje i.p.v. geel...

Onderstaand een foto van een van de pakketjes die ik meeneem...


Als het me lukt hoop ik na mijn vakantie weer een hoop te kunnen laten zien...

Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 11:53
Whaha, als ik 'moest' doen wat jij in je vakantie allemaal van plan bent, zou ik wel een halfjaartje vakantie mogen hebben :).
Volgens mij kun je zo aardig vooruit. Ik ga bijna nooit op vakantie, dus ik hoef me er het hoofd niet over te breken. Inderdaad ooit eens breiwerk meegenomen, pfff... was véél te warm om met die wol te gaan zitten prutsen, dus ook al een keer haakwerk meegenomen, dat beviel inderdaad beter.
Heel veel plezier; ik ben al benieuwd naar de foto's die je straks kunt laten zien!
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 11:56
Ohh, wat is Brompot leuk. Zet hem voor het raam. Wie weet jaagt hij andere insecten weg.

Die vleermuizen vind ik ook super. Echt uit de middeleeuwen weggevlogen en tot de verbeelding sprekend.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 16:28
Hahaha brompot zit al bij een vriend autoliefhebber in de auto voor het raam...
Hij probeert de mensen op de weg aan de kant te jagen hihihi...
Maar er is weer een nieuwe op komst zoals gezegd hij is al van de haaknaald komen rollen...
De vleermuizen heb ik ook al eventjes liggen...
Ben op het moment iets minder actief met vilt maar ja wie weet dat ik tijdens de vakantie nog gekke dingen ga doen...
Heb ook geen idee of dat wat ik meeneem ook richting af zal gaan maar heb liever te veel als te weinig in de koffer mee...
Wie weet kom ik in Spanje nog wel wolwinkeltjes tegen...
Dan moet man lief echt op de rem duwen anders is de winkel leeg gekocht eer ik naar huis ga ...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Mei 2018 om 17:09
Lijkt me wel héél leuk om in Spanje wolwinkeltjes af te struinen, wie weet zie je daar toch weer heel andere dingen dan hier. En dan Brompot op de terugweg ook maar voor het autoraam zetten, hij is inderdaad gewéldig!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:16
Oh ga daar zeker kijken naar dingen die we hier niet hebben of kennen...
En of hij terug al voor de voorruit kan zitten geen idee...
We gaan het zien...
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Mei 2018 om 16:43
Van wanneer tot wanneer ga je precies? Dan kunnen wij ons al verheugen op je terugkeer, en kijken wat je allemaal in Spanje hebt weten te scoren én welke projecten je allemaal hebt afgemaakt :).

Héél veel plezier en goede reis! Eerst maar aan Brompot beginnen, dan kan hij je op de terugweg beschermen :).
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns