Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Patroon voor knuffel uit breiboek onduidelijk

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Patroon voor knuffel uit breiboek onduidelijk
    Posted: 15 Juni 2018 om 11:22
Hallo allemaal,

Ik dacht vanavond en morgen even een simpel projectje te gaan breien, want de laatste tijd heb ik heel veel pijn in mijn armen en rechter schouder, dus het garen dat klaarligt voor een trui, moet nog even wachten, maar in iets kleins had ik wel zin. 

Nu heb ik in een breiboek een leuk patroon gevonden van een knuffelkonijn dat ik voor mijn buurmeisje wil maken, maar ik snap er geen biet van. Moet me meer richten op het lezen van patronen blijkbaar (vaak brei ik zonder patroon, en knuffels of zo heb ik nog nooit gebreid). Ik ben bang dat ik problemen krijg als ik het bestand uit het boek kopieer en in zijn geheel hier plaats (vooropgesteld dat het al lukt, want een afbeelding plaatsen is me tot nu toe niet gelukt), daarom een heel brutale vraag: is er iemand die denkt dat ze mij kan helpen met wat extra uitleg van het patroon, wie ik even privé een e-mail mag sturen met daarin het patroon? Dat zou ik heel erg op prijs stellen.

Of misschien heeft iemand hetzelfde boek wel in haar bezit: het gaat om Handboek Breitechnieken (uitgeverij Becht). Dat is dit boek: [ik krijg een foutmelding als ik hem als link wil plaatsen, dus maar even 'plat': https://www.bol.com/nl/p/handboek-breitechnieken/1001004011832491/?promo=unknown_818_recentbekeken-MCM-slot_D1_product_4_

Ik hoop dat iemand me kan helpen! 
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 11:55
Stuur maar een mail. Het boek heb ik niet.
Je kunt ook het gedeelte dat je niet begrijpt hier neer zetten. Bv overtypen.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 12:48
Lidwina, ik heb je een PB gestuurd!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 12:59
Ik heb op google afbeeldingen gezocht en ik herkende het boek. Is het dat dikke bolle konijn met pompon staart? Blz. 326/327?

Je kunt het beste de bladzijden met afkortingen en uitleggingen kopiëren of printen en als bladwijzer gebruiken. Maar het ligt naast de laptop, dus vertel maar wat het probleem is.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 13:09
Hoi Magtelt,

Heb inmiddels Lidwina een PB gestuurd, het is inderdaad dat dikke bolle konijn met de pomponstaart van pag. 326/327.

Ik zit even met het begin van de rug en het begin van de kop. Mijn vragen (ook met de beschrijving van het patroon aan Lidwina gestuurd) hierover:
- moet je na de laatste toer van het lijf (dus na de 26ste toer) gewoon dóórbreien om de rug te maken? Of moet je de rug opnieuw opzetten? Maar daar staat dan niet bij hoeveel steken je krijgt. Hetzelfde geldt voor de kop: als ik de rug na het lijf moet doorbreien, moet die kop dan ook meteen weer aan de rug worden vastgebreid? Ik zie ook nog niet hoe het 'ding' dan in elkaar moet worden gezet, die stekenmarkeerder op de eerste pen? Daar staat bij de kop bij toer 5: Leg de achternaad op de stekenmarkeerder in de voorkant … Pfff... dat zie ik nog niet echt voor me, maar dat komt misschien als het hele ding is gebreid.
Ben blij met alle reacties!

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 14:30
Uitleg is verstuurd. Ik hoop dst het duidelijk is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Juni 2018 om 14:53
Ik heb je een PB teruggestuurd, Lida. Dank voor je uitleg!!!
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns