Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Verzamelen...

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Verzamelen...
    Posted: 26 Juni 2018 om 12:41
Iedereen heeft het wel dat hij het een of ander verzameld...
En ja ondanks dat we al kasten vol hebben kan ik het niet laten...
Heb zelf niet echt een verzameling buiten al mijn hobby gerei...
Echter roept man lief bij ieder bolletje garen dat ik koop of dat ik al weet wat ik ermee ga maken want de verzameling in de kast wordt in plaats van kleiner alleen maar groter...
Zo heb ik van de vakantie mezelf verwend met niet 1 maar wel 2 dezelfde scharen...
Niet gewoon omdat ze fijn knippen en ik nog geen scharen had nee gewoon omdat ze mooi zijn...
Gebruiken doe ik ze zeker dus uiteindelijk is het niet erg...
Maar waarom dan niet gewoon 1tje...
Alsof je ze beiden tegelijkertijd kan gebruiken...
Hetzelfde geld voor garen heb een garen winkeltje gevonden en in plaats van 1 bolletje kwam ik weer met een verzameling naar buiten...
Alle kleuren zijn mooi en deze maat had ik natuurlijk thuis nog niet liggen...
Het voordeel is wel dat ze hier een stukje goedkoper waren als dat ze in Nederland zijn...
Zo heb ik ( gelukkig digitaal ) ook een behoorlijke database aan patronen en is er een nieuw boekje dan staat het al bijna bij mij in de kast...
Al met al als het om hobby artikelen gaat of benodigdheden heb ik er niet 1 maar waarschijnlijk minimaal 2 liggen als het niet meer is...
Wat verzamelen jullie zoal en wat kan je dan ook echt niet laten liggen als je het tegenkomt...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 13:42
Ik had iets met muizen.
Had er een heleboel.
Maar nu ik kleiner zal gaan wonen moet mijn oude apothekerskast met grote glazen deuren weg.
Dus heb ik alleen de dierbare muizen bewaart.
Weet nog niet of in het andere huis een vitrinekast zal plaatsen, ik vind er maar weinig mooi.
Moet er wel wat op verzinnen, want er zijn ook vakantie aandenkens die ik in zo'n soort kast wil hebben, scheelt een hoop afstof gedoe.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 14:25
Stenen en kristallen in zowel ruwe als gepolijste vorm. Als je eenmaal aan een stenenverzameling begint, is een bezoekje aan een stenenwinkel tijdens je vakantie een vast onderdeel. Ook bezoek ik twee keer per jaar met een vriendin een stenenbeurs.

Boeken over mythologie, religie, spiritualiteit en kruiden zijn hier ook in ruime mate aanwezig. Worden niet alleen verzameld maar ook gelezen.

De reden waarom je niet EEN maar TWEE stuks van iets koopt? Daar heb ik een goed argument voor: mijn huis heeft twee verdiepingen. Dan hoef je nooit extra de trap op of af te rennen om iets te pakken.

Echt "verzamelwoede" kan ik het bij mij niet noemen. Ik probeer veel te hergebruiken aan stoffen, wol, katoen en hout.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 16:21
Kamilla DIE moet ik echt onthouden mijn huis heeft ook 2 verdiepingen gelukkig...
En man lief is in Spanje begonnen met stenen zelf zoeken...
Dus ben bang dat we daar straks ook aan vast zitten...

Muizen wat leuk Lao zo had mijn oma vroeger olifantjes...
Helaas is ze overleden en is de verzameling ergens op de grote hoop terecht gekomen bij het verhuizen van mijn opa...
En de meest dierbare uitzoeken is ook het belangrijkste...
Al kan ik me wel voorstellen dat het afbreken van een verzameling erg moeilijk kan zijn...

We hebben in de vakantie voor het eerst echt een souvenir gekocht...
Een bordje dat we op het eiland Tabarca hebben gekocht...
We zijn inmiddels een nog lege wand in de woonkamer vol te hangen met dit soort dingen...
Zal nog wel lang duren eer hij vol is....
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 17:11
Ik heb een tijdje katten verzameld. Ook eens vogels.Maar meestal kom ik niet verder dan een stuk of 5/6.
Eigenlijk verzamel ik vooral stof en breigaren.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 17:12
Ik ben ook gek op wol ,nu is er toch zo veel keuze en eentje meenemen gaat niet want als die er volgende week niet meer is.....ook haak en breiboeken ,zijn wel verminderd want ben verslaafd aan pinterest en wat ik nog verzamel zijn van die kleine drank flesjes voor in glazen kast. En natuurlijk kleine knoopjes ,kleine schaartjes mooie speldjes enzo voort....och Als we maar gelukkig zijn he🎈🎁
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 17:29
Ooit verzamelde ik teddyberen, ik kon ze gewoon niet in de winkel laten liggen. Dure waren er ook bij. Maar toen kwam ik bij een cluppie waar mensen over hun teddybeer praatten alsof die leefde: "Lust jouw beer ook honing?" of "Onze vakantie was helemaal bedorven, ik had de pijama van Teddy vergeten". En toen knapte ik af en heb ik ze verkocht en weggegeven, maar mijn ouwe beer heb ik nog. Daarna heb ik een tijdje pluchen katten verzameld, gewone, Dikkie Dik, Sylvester en dat soort spul. Maar ook die heb ik weggegeven. En nu heb ik een klein wol- en fourniturenwinkeltje op zolder. Maar dat noem ik niet een verzameling, dat is materiaal. De vele poppen zijn ook materiaal.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juni 2018 om 17:58
Ik heb net als magtelt een eigen wol/katoen winkel.
Een stoffenzaak.
Knopen/lintenwinkel.
en alles wat maar met naaien haken en breien te maken heeft.
en de nodige knutsel spullen 
van papier tot hout 

en dat ligt allemaal op zolder
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2018 om 08:45
Ik ben niet mijn enige klant, als vriendinnen over een project praten, mogen ze komen kijken of er iets van hun gading bij zit. Gratis, want ik denk niet dat ik 120 word, dus ik zal niet ineens zonder voorraad zitten. En bepaalde dingen waren ooit leuk om te kopen, maar liggen jaren ongebruikt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2018 om 10:06
o ik ben ook niet altijd enige klant
maar als er iemand bij mij iets nodig heeft en er iets tussen vind 
dan hoeft het alleen betaald te worden als ik het zelf ook gekocht heb

als ik het gekregen heb kunnen ze het van mij ook zo mee krijgen 
maar ik heb zoveel liggen wat ik zelf ook betaald heb 
en ik vind het niet meer dan redelijk dat ze de gewone prijs ervoor betalen 

ik moet zelf het dorp uit op de fiets om garen te kopen 
en dat is niet altijd om de hoek 
dus ik vind de prijs betalen die ik er ook voor heb betaald heel redelijk 
en dat vinden de personen zelf ook gelukkig

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juni 2018 om 12:34
Bij ons gaan die dingen ook over en weer...
Heeft mijn schoonma, oma of zussen iets nodig wat ik heb neem maar mee...
Heb ik dan weer iets niet wat ik nodig heb is het andersom ook zo...
En als het plan er nog is om het te gebruiken dan vertellen we dat elkaar ook gewoon...
En als we iets weg willen gooien of doen dan vragen we even bij elkaar wie er interesse in heeft...
Zo heb ik ooit een grote tas met garen in verschillende soorten en maten die ik niet meer ging gebruiken weg willen doen...
Oma stak daar een stokje voor want oh das zulk mooi garen mag ik het dan hebben...
En oma was ook weer gelukkig...
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 10:34
Ik ben al jaren bij mijn ouders aan het opruimen, die hamsters waren, dus ik ben redelijk afgeknapt op verzamelen. Vroeger verzamelde ik
flessen, maar eigenlijk weet ik niet waarom - ik heb het idee dat mijn moeder me aangemoedigd heeft "iets" te verzamelen en dat lege
flessen binnen mijn bereik lagen. Ik kwam op weg naar school altijd langs een studentencafé . . .
Dus ik verzamel niets, maar ik heb wel een grote voorraad wol en ander handwerkspul . . . EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed en genoeg boeken in de boekenkast EmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassedEmbarrassed
Back to Top
creaans View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 05 Februari 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 11348
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer creaans Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Juli 2018 om 09:40
Ik verzamel patronen over knuffels, mutsen, dekentjes enz.
Maar verder geen andere dingen.
Ook voor wolletjes heb ik een zwak, ik heb ook een klein wol winkeltje, van alle wol die ik gekregen heb en waar ik zo blij mee ben.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.734 seconden.
Lang Yarns