Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Mogen wij dat ook?

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Mogen wij dat ook?
    Posted: 30 Juni 2018 om 19:34
Als je minder dan € 14 belasting terugkrijgt, hoeft de dienst dat niet uit te betalen. Kunnen wij ook doen met rekeningen onder dat bedrag. In de supermarkt bij de kassa: Maar € 12,50? Zulke kleine bedragen betaal ik niet!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2018 om 19:44
Op de kleintjes letten, heet dat. Dat doen ze bij de belastingen blijkbaar ook. Alleen zijn hun kleintjes inmiddels behoorlijk groot geworden. Er zullen wel overboekings- en administratiekosten zijn die het voor hen te duur maken.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2018 om 19:57
Tja.... maar het voelt wel als diefstal.

Voor de belasting is het klein, maar er zijn gezinnen waarvoor het heel veel is.

Ik vind het erg onrechtvaardig, maar ja....kan er niks aan veranderen dus je erover opwinden heeft geen zin.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2018 om 10:14
Bij de belastingdienst werkt dat andersom ook, ik dacht onder de 40 euro.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 08:28
Dat kan ook, dan heb ik het verkeerd verstaan. Toen mijn moeder in januari '88 overleed, had het pensioenfonds keurig belasting voor haar betaald. Het penningske der weduwe. Maar terugbetalen? Ho maar, zulke kleine bedragen keren wij niet uit, die pikken we alleen in. Och, ik vond het ooit wel handig, dat mijn vaders oude werkgever het vooruit betaalde, want sparen kon ze niet.

IK vond het alleen wel komisch, dat de belastingdienst dat mag doen, ik stelde me voor dat zoiets altijd kon. Ze kunnen het ook opsparen tot het bedrag meer dan € 40 is, na een paar jaar. Want zij mogen ook terug claimen van jaren geleden.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 09:31
Je bent in het leven van weinig dingen zeker, maar belastingen zullen er altijd zijn . . . de meest geniepige betaal je gewoon in de supermarkt.
Of in de wolwinkel LOL
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Juli 2018 om 11:53
Heel erg leuk van die Belastingdienst maar oh wee als je te laat bent met betalen dan zijn ze wel direct daar en waarvoor die 14 euro niet gewoon terugbetalen? Als je aan de Belasting moet betalen dan wordt ook niet gezegd "oh onder 100 euro hoeft u niet te betalen"!!!
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 13:28
We hebben allemaal een "belastingvrije voet". Een bedrag waarover je geen inkomstenbelasting hoeft te betalen. Dat is meer dan die 14 euro, maar toch begrijp ik je gevoel van onrechtvaardigheid.

Wat ik ook vervelend vind is de onduidelijkheid van allerlei belastingregels.
Ik vroeg dit jaar uitstel voor de aangifte inkomstenbelasting. Ik had nog niet alle gegevens. Aanvragen van uitstel gaat digitaal tegenwoordig. Je krijgt meteen een bevestiging van je verzoek. Dat wordt standaard toegewezen en dan heb je tot september de tijd voor de aangifte.

Vreemd genoeg werd mijn verzoek afgewezen. Reden: Ik ben niet verplicht aangifte te doen.
Leuk hoor, maar ik moet belasting terugkrijgen. Ik weet dat ik te veel heb betaald, althans, de laatste werkgever heeft te veel ingehouden en hopelijk ook afgedragen. Maar die heeft mij geen jaaroverzicht gestuurd. Daar ben ik nog over aan het steggelen.

Een paar jaar geleden miste ik ook een jaaroverzicht. Ik was toen wel verplicht aangifte te doen, maar hoe doe je dat zonder gegevens? De belastingtelefoon vertelde, dat het toch mijn verplichting was, ongeacht het in gebreke blijven van de werkgever. Ik moest maar een berekening maken op basis van wat ik netto had ontvangen, om het bruto inkomen te kunnen invullen. Dat heb ik gedaan.

Het jaar daarop kreeg ik wel een jaaroverzicht en het bruto inkomen en de afgedragen heffingen waren al doorgegeven aan de belastingdienst. Ik hoefde alleen maar akkoord te gaan. Het bruto bedrag leek me nogal hoog. Het netto bedrag bleek bij berekening niet te kloppen. Ik ging dus niet akkoord. Ik vroeg om een gecorrigeerd jaaroverzicht, maar dat werd geweigerd. Dus opnieuw maar een eigen berekening gemaakt voor de aangifte.

Kreeg ik bericht - per telefoon - van de belastingdienst, dat toch de aangifte van de werkgever werd gebruikt en niet mijn eigen aangifte. Ik had dus te veel belasting betaald en dat werd niet gecorrigeerd. Reden: De werkgever had de bedragen van 2 jaren opgeteld en als mijn inkomen in het 2e jaar opgegeven. Het bedrag klopte dus wel, maar was alleen in het verkeerde jaar doorgegeven.

Leuk hoor, maar over het vorige jaar had ik zelf al inkomstenbelasting betaald en over het 2e jaar betaalde ik het opnieuw. Ik kreeg niks terug. Bovendien had ik op papier ineens een veel hoger inkomen, waardoor ik werd benadeeld in alle inkomensafhankelijke regelingen. Maar ook bij die diensten gingen ze gewoon maar uit van wat de werkgever had doorgegeven.

Bezwaarprocedures haalden niets uit. Als je zelf je aangifte verkeerd invult kun je een navordering krijgen, maar als een ander dat doet, heb je gewoon maar pech. Niets aan te doen.

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 13:39
Wat een verhaal cocos echt dat het mogelijk is tegenwoordig nog...
En fijn zo'n werkgever die eventjes alles voor je in de soep stuurt...
Die zou je op zijn zachts gezegd wel iets kunnen doen...
En dan betaal je er nog 2 keer over ook en dat mag dan wel allemaal...
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Juli 2018 om 16:50
Ik kan in en in triest worden van dit soort verhalen.
Disapprove
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 13:15
Zucht... daar word je toch moe van, en het voelt ook heel oneerlijk allemaal. Ik vind het een crime, al die belastingtoestanden, en met allebei een eigen zaak en van alles en nog wat, besteden wij onze belastingaangiften dus ook altijd uit. Onze accountant heeft standaard uitstel, onze aangifte over 2016 is nog niet zo lang de deur uit, 2017 moet zelfs nog aan worden begonnen, maar nooit problemen over, daar ben ik wel blij om. In een ver verleden (zal zo'n 25 jaar geleden zijn) een keer mijn aangifte Omzetbelasting gedaan, en nog geen internet, moest allemaal nog per post. Het moest over het 1e kwartaal van dat jaar vóór 30 april bij de Belastingdienst binnen zijn (zowel de aangifte als de betaling). Ja, en toen was het Koninginnedag en liep het allemaal blijkbaar iets vertraging op bij de post, waardoor mijn aangifte 'pas' op 1 mei was ontvangen in plaats van op 30 april. Betaling was wel op tijd binnen op de rekening van de Belastingdienst, dus wat is het probleem, zou je dan denken? Nee, er kwam meteen een brief dat ze het nu nog door de vingers zagen, maar dat ik de volgende keer als ik te laat zou zijn 10% boete zou krijgen. Hoe zielig kun je zijn... Maar goed, de kwartaalaangiften voor de Omzetbelasting doe ik nu in ieder geval ruim op tijd, want het zal me niet gebeuren dat ik ook nog 10% boete moet betalen, maar ook al zou die boete bijv. maar acht euro zijn, die schelden ze me niet kwijt! Hoezo, met twee maten meten? Oneerlijk...
 
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 13:49
Die kwartaal aangiften lukten me ook niet altijd op tijd, toen ik een bedrijf had. Gewoon omdat je niet altijd de gegevens en de betalingen binnen hebt op het moment dat je de aangifte en de betaling gedaan moet hebben.Ik heb toen de belastingdienst een briefje geschreven met verzoek om de BTW aangiften eens per jaar te mogen doen. Daar was geen procedure voor, maar een verzoek mag je altijd doen. Het werd toegekend en dat scheelde heel veel ellende.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 17:05
Mijn man werkte in zijn jeugd bij z,n vader in het bedrijf .

kennelijk plakte die zegeltjes voor hem nooit geweten

Toen hij 78 werd kreeg hij een brief dat hij al 13 jaar recht had op een ( heel klein ) pensioen .
Hij kreeg die 13 jaar toen in 1x uitbetaald en daar werd toen belasting over ingehouden . Het mocht niet verspreid worden ,er bleef dus niets van over .
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 18:09
Helaas blijft van pensioenen vaak heel weinig besteedbaar over. Je betaalt jarenlang premie en ondertussen wordt het geld steeds minder waard. Het pensioenfonds maakt veel van het ingelegde geld op en wat je dan uiteindelijk krijgt uitbetaald is weinig en van geen waarde. Pensioen is een loze belofte. Als je daar achter komt is het al te laat. En wat je op een andere manier spaart, dus niet via een pensioenfonds, dat pakt de belastingdienst al eerder.

Ik heb lang gedacht, dat de beste manier om voor een goed pensioen te zorgen, was een verbeterde AOW. Gewoon een fatsoenlijk inkomen voor iedereen van 65 jaar en ouder, gegarandeerd en beheerd door de overheid. Dan zouden die pensioenfondsen niet de gelegenheid hebben om belachelijk hoge kosten in rekening te brengen, zodat er voor de gepensioneerden niets over blijft. Maar laat het nou onze eigen overheid zijn, die die ene zekerheid ook van ons afpakt? Nadat iedereen jarenlang premie heeft betaald, wordt er steeds meer van die AOW rechten afgehaald. Straks moeten de oudjes weer de straat op om te bedelen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 26 Juli 2018 om 20:39
Nee hoor de overheid is net zo fout, die zit ook altijd met de grijpgrage vingertjes in potjes zodat ze iets over de balk kunnen gooien . . .
En voor Drees was er ook geen AOW . . .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 08:10
Vóór Drees moest mijn moeder geld overmaken naar haar oude vader, voor wiens harde hand zij op haar 21ste het ouderhuis ontvlucht was. Zij heeft gelukkig niet net zoveel jaren moeten betalen als hij haar geslagen had.

Ik begon dit topic als grap, maar het is een klaagmuur geworden en nu doe ik zelf ook mee.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 12:45
Pensioen het is nog net dat ik weet hoe ik het moet schrijven...
Maar of ik het geloof heb dat tegen de tijd dat ik eraan toe ben het nog bestaat...
Nou die illusie heb ik inmiddels al echt niet meer...
Werken kunnen we met zijn alle en de pot van de regering spekken moeten we verplicht...
Maar ho maar dat wij op onze oude dag mogen geloven dat we er maar iets goeds voor terug krijgen...
En of de zorg tegen die tijd nog bestaat zoals het nu bestaat geloof ik ook al niet...
Heb het idee dat er overal op moet worden ingeleverd...
Wil je zeker zijn van je oude dag kun je maar beter thuis ( ja niet eens op de bank ) een goed gevuld potje reserve hebben staan...
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 16:50
Mijn overgrootmoeder en grootmoeder werden ook afhankelijk van geld van de familie. Als kleuter ging ik nog mee elke week geld en eten van de volkstuin brengen. Toen de AOW werd ingevoerd was Oma zo blij. Voor zichzelf, maar ook voor de kinderen en kleinkinderen. Want die zouden het later ook krijgen, dacht ze. Mijn moeder heeft nog een behoorlijk pensioen gehad, hoewel ze een aantal bezuinigingen daarop heeft meegemaakt. Maar wat ik krijg is al bedroevend en ik denk dat het alleen maar slechter wordt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 16:59
Ik weet nog dat ik de eerste jaren van ons trouwen ,geen pensioen opbouwde . Dat gold toen nog niet voor getrouwde vrouwen .

Mijn moeder werd als schooljuf zelfs ontslagen toen ze trouwde .
Later stonden ze op de stoep om te vragen of ze op d'r schooltje weer terug wou komen .
De busregeling klopte niet erg met de schooltijden en hij ging maar 1x per uur
Ze mocht later komen en eerder weg .
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:09
Later mochten getrouwde onderwijzeressen doorwerken tot ze zwanger waren. Het moest vooral nog niet te zien zijn, als ze afscheid namen. En in de jaren 50 moesten vrouwen toestemming van hun man hebben om meer dan 100 gulden uit te geven, dus een wasmachine moest mogen van de baas-in-huis. Ik kan me voorstellen, dat ze soms ontploften, maar ook hoe idioot het was voor alleenstaande vrouwen met een goede baan, die een aankoop van meer dan 100 gulden wilden doen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.559 seconden.
Lang Yarns