Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Puin ruimen...

 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2018 om 09:29
Nou Kamilla misschien is het inderdaad een stok achter de deur...
Heb voor mezelf ook een lijstje gemaakt met wat er nog ligt en wat hier al van klaar is...
Dit geeft me goed inzicht...
Van het weekend paardje piem en maria helemaal klaar gemaakt...
Dus 2 stuks van het lijstje af...
Wel geteld dat ik in de kast nog een kikker vond die ook nog op het lijstje moest dus 2 eraf en 1 erbij...
Verder heb ik de sneeuwpop helemaal afgehaakt en ben ik met de pootjes bezig van de panda welke daarna ook alleen nog in elkaar hoeft...
Dus al met al probeer ik weinig tijd te verspillen en vooral door te gaan...
Wie weet wat ik deze week nog allemaal voor elkaar krijg...
Hou jullie op de hoogte...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2018 om 13:07
Originally posted by suziesfreubels suziesfreubels wrote:

Nou Kamilla misschien is het inderdaad een stok achter de deur...
Heb voor mezelf ook een lijstje gemaakt met wat er nog ligt en wat hier al van klaar is...
Dit geeft me goed inzicht...
Van het weekend paardje piem en maria helemaal klaar gemaakt...
Dus 2 stuks van het lijstje af...
Wel geteld dat ik in de kast nog een kikker vond die ook nog op het lijstje moest dus 2 eraf en 1 erbij...
Verder heb ik de sneeuwpop helemaal afgehaakt en ben ik met de pootjes bezig van de panda welke daarna ook alleen nog in elkaar hoeft...
Dus al met al probeer ik weinig tijd te verspillen en vooral door te gaan...
Wie weet wat ik deze week nog allemaal voor elkaar krijg...
Hou jullie op de hoogte...
 


ik zou dat ook moeten gaan doen 
maar ik heb de moed niet het is te veel

maar ik vind jou goed ga zo door 
ik hoop dat ik  ooit ook de moed kan vinden 


Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Juli 2018 om 19:14
Aan hobby's met een stok achter de deur heb ik totaal geen behoefte. Er zijn dingen die gedaan moeten worden, omdat ze nodig zijn. Lukt het niet dat te doen, dan is er een probleem. Maar hobby's zijn voor plezier. Echt niet omdat het moet.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Juli 2018 om 08:01
Het is niet dat ik het niet meer leuk vind cocos het is alleen dat ik echt moeite heb met dingen af maken voor ik weer aan het zoveelste project begin...
Voor mezelf lijstjes maken en zien dat er dingen af geraken geeft me inzicht en ook rust...
En door me nieuwe haaknaalden met lichtje kan ik in de avond nog lekker langer door haken...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 23 Juli 2018 om 08:57
Weer een weekend verder...
Echt afgemaakt is niet gelukt maar sneeuwwitje heeft inmiddels een cape...
De dwergen hebben allemaal een lijfje, baard, muts, hoofd, ogen en kraagje...
Allemaal van dat kleine spul ook kwam ik in de kast nog een begonnen bever tegen...
Deze maar aan het lijstje af te maken toegevoegd...
Al met al heb ik wel het idee dat mijn lijstje werkt...
Vul lekker alles in wat klaar is en dan zie je al snel wat er nog moet gebeuren aan de verschillende poppen...
Gelukkig komen er steeds meer vinkjes op te staan...
Nog 1 weekje werken en dan 3 weken vakantie wie weet met genoeg tijd voor handen wat er allemaal van het lijstje af kan worden gestreept...
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Juli 2018 om 23:39
Zo de eerste dag van de vakantie is begonnen en nu al 2 Dinge af gemaakt...
Sneeuwpop is klaar en sneeuwwitje is ook af...
Als ik tijd heb zal ik foto's posten van wat ik gemaakt heb...
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:22
Het helpt mij ook om lijstjes te maken. En mezelf toespreken. "Denk je dat dat dekentje vanzelf in elkaar komt?" "En wanneer maak je die tochtstrip af?" En soms is zondag afmaakdag, dan leg ik allerlei bijna klare creaties op een stoel en die moeten dan afgewerkt worden en op een andere stoel plaats nemen. Voor de fotosessie.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 14:42

Een paar weken geleden hebben we de linnenkast bij mijn ouders ontmanteld en daarachter ontbrak de plint . . . de plint heb ik teruggevonden

in de garage maar nou ontbrak dat holle hoekje dat in de hoek past en nou dacht ik toch echt dat ik dat eerder ergens tegengekomen was
én dat ik het niet weggekiept had - want die dingen zijn altijd behoorlijk aan de prijs en hij hoorde overduidelijk bij het parket.
 
Gisteren was ik er en vroeg ik mijn broer, wat is dat eigenlijk voor een doosje ? Broer: Ik dacht dat dat van jou was - ikke nee.
Later vroeg de huisband wat moet ik met dat doosje - dus ikke diep zuchten en toen heb ik het uitgemest en wat zat daar helemaal onderin . . . ???
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 14:53
dat bolle hoekje??????????????
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juli 2018 om 15:05
Een hoek kan altijd 2 kanten op zijn (in mijn ervaring) een rechthoekige kamer heeft 4 hoeken (hol) maar bij b.v. de deur heb je ook 2 hoeken
en die staan juist andersom - huh snapt iemand het nog LOL
Als de plint door moet lopen en ze gebruiken daar zo'n plinten systeem voor even goegelen een binnenhoek of een buitenhoek noemen ze
dat daar.
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2018 om 22:48
Zo weer eens terug na een week de pc niet aan te hebben gehad...
En wat een progressie heb ik de afgelopen week gemaakt...
Zoals verteld was ik nog geen avond in mijn vakantie toen ik sneeuwwitje en de sneeuwman af had...
Nu kan ik melden dat het ook heel erg goed gaat met de kerststal...
Maria was de enige die af was...
Inmiddels hebben jozef, jezus, de 3 koningen, 2 herders, 1 schaap (van de 3) en de ezel zich al laten zien...
De os kruipt op dit moment uit mijn haaknaald zijn lijf is klaar en zijn kop is bijna af...
De panda heeft vandaag alle losse onderdelen die al gehaakt waren aan zijn lijf gekregen...
Daarnaast heb ik op zijn staart na alle onderdelen gehaakt...
Al met al mijn lijstje begint goed richting af te gaan...
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2018 om 22:56
Wat goed! Zie je wel, lijstjes werken oh zo goed. De kerststal heb je tenminste ruimschoots voor de kerst af, zo te horen.

Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 08:17
Wauw suziefreubels wat een werk ,knap hoor ,zie dat je niet overbelast word aan je rechter hand ,ik zit namelijk zo ,ik ben benieuwd naar de foto ,heb het ook al lang willen maken👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 11:46
Ik werk met een planbord. 7 rijen naast elkaar, iedere dag één rij. Onder elke rij zitten een stuk of 30 vakjes. Daarin kun je losse kaartjes zetten. Per dag heb ik kaartjes met wat die dag echt móét gebeuren, daarop ook heel simpele dingetjes, zoals 'kat verzorgen', 'hond verzorgen', 'bed opmaken', 'wc schoonmaken', enz. en dan bij bepaalde dagen wat per se op die dag moet gebeuren ('GFT-afval aan de straat', op een andere dag: 'papiercontainer'), enz. en dan elke week één dag (vaak halverwege de week) met een 'grote beurt' van een bepaald vertrek, ene keer keuken, andere keer slaapkamer, dan huiskamer, dan badkamer... Als het dan op woensdag niet lukt om bijv. de keuken af te maken, ga ik daar donderdag of vrijdag mee verder. Als een klusje is gedaan van die dag, draai ik het kaartje om. Grote voordeel: als mijn man iets doet, draait hij het kaartje om en weet ik dat het al is gebeurd. Eind van de dag zijn alle kaartjes van die dag omgedraaid (als het goed is), en zo houd ik aardig overzicht. Op zaterdag dan nog even extra goed stofzuigen, dweilen en zo, en als er tijd over is, vaak nog wat extra 'rommelwerk' (bijv. wat administratie wegwerken, iets in de tuin doen, enz.).
Dit werkt voor ons perfect!
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2018 om 01:51
Wauw juffie dat klinkt als een hele planning maar wel eentje die zijn werk goed doet...
Ik zou echt willen dat ik zo'n ijzeren discipline had want als ik er geen zin in heb dan gebeurd het ook veel te vaak echt niet...

Zo nu dan weer eens een up date van wat er klaar is...
Panda is af en kan naar zijn nieuwe eigenaar toe...
De os is ook helemaal klaar en heb ook de 2 laatste schapen van de stal afgehaakt...
Er zijn nog 2 kamelen waarbij ik bij de 1e met zijn lijf problemen heb gehad...
Inmiddels heb ik 1 lijf af dus hoop dat de rest nog voor het einde van de vakantie zich laat zien...
Heb inmiddels hoop dat hij inderdaad voor de kerst wel af zal zijn...
De draak mist nog 3 kleine onderdelen die ik nog moet haken voor zijn ogen en dan kan hij in elkaar...
Brompot is al half in elkaar en heeft nog een laatste zetje nodig...
Daarnaast kon ik me niet bedwingen en heb ik voor de kerstmartk die we 8 december hebben alvast 2 kerstbomen gehaakt...
Deze zijn erg makkelijk en komen hier van het forum uit een oude post van Lidwina uit 2013...
De beschrijving is echt super dus bij deze bedankt Lidwina voor het leuke patroon...
Verder is het me goed gelukt om niks nieuws te starten...
Ben al wel vast opzoek gegaan naar allerlei kleine en leuke dingen die ik voor de markt kan gaan haken...
Dan kan ik op voorhand al een beetje inschatten hoeveel tijd ik hier wel niet aan kwijt zal zijn...
Mochten we dit volgend jaar weer gaan doen dan ga ik echt veel eerder starten....
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 14 Augustus 2018 om 08:50
wauw jij hebt een heleboel gedaan
super goed bezig zou ik zo zeggen 

ga zo door

als ik dit zo lees zou ik wel een foto van dat alles bij elkaar hebben willen zien 
een foto met niet af en een foto met af

misschien ga ik dat bij mezelf doen 
ik heb ook nog zoveel projecten liggen 
moet ik maar een op de foto gaan zetten 
en proberen de projecten tot een goed eind resultaat te brengen 

(misschien dat ik toch op iets zit te broeden Kamilla.
  maar niet in een mandje hahahahihi)

Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 Augustus 2018 om 22:58
Niania ben nu de hobbykamer aan het opruimen...
Hoop dit voor het einde van de vakantie klaar te hebben...
Dan kan ik me foto studiootje neerzetten om foto's te maken van wat er af is...
Ben zelf ook erg blij met alles wat er toch in deze korte tijd is af geraakt...
Dus hopelijk als het niet tegen zit richting het einde van de week of begin volgende week zou ik het een en ander hier kunnen gaan posten...
Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2018 om 08:48
ik ben benieuwd naar de foto's
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Augustus 2018 om 09:27
Als je zo stevig bezig bent, heb je zoveel voldoening. Maak je ook vooraf een foto om te zien wat je allemaal opgeknapt hebt? Succes
Back to Top
suziesfreubels View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 December 2016
Locatie: Nederland
Status: Offline
Points: 2251
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer suziesfreubels Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Augustus 2018 om 12:23
Het is niet gelukt de hobbykamer klaar te krijgen...
Maar opgeven doe ik niet...
Vanavond eerst verjaardag van oma en morgen avond heb ik in de planning staan om toch nog een stuk klaar te maken...
De foto's houden jullie te goed van me en ik hoop ze nog steeds een dezer dagen te kunnen posten...
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1234 7>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.344 seconden.
Lang Yarns