Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Regen

 Reageer Reageer Pagina  123 5>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Regen
    Posted: 28 Juli 2018 om 08:03
Het regent, het zegent en alles wordt lekker nat, alles wordt al koeler, we waren die hitte zat!

Ik heb al één kletsnatte kat moeten afdrogen. Hij kwam binnen en gaf in één loopje een kopje en ruggetje tegen mijn been. Nat en koud. Nu zit hij de restjes uit zijn vacht te likken.

Op de trappen en overlopen tocht het, eindelijk. Alle deuren vastgezet, laat maar waaien!
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:12
wij hebben hier nog geen drup regen gezien.

oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:15
Het kwam van Zeeland en hopelijk slaat het af naar het noorden vanaf de Veluwe. Inmiddels is de regen gestopt, maar het frisse windje waait nog.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:21
Ik moest er vannacht zelfs uit ,om de ramen wat dichter te doen .

Maar dat had eigenlijk niet gehoeven ,want voor ik er weer inlag was het droog .
Nu is het ook droog ,dus alles maar tegen elkaar open gezet .
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:21
Eergisteren is hier 25 mm gevallen. Een paar km hier vandaan niets. Gisteren bloedheet. Vannacht heeft het geregend want alles is nat. Ik had de regenmeter niet leeg gemaakt en er zit nog steeds 25 mm. dus wat gisteren verdampt is vannacht bijgekomen denk ik dan. Het zou vandaag hier 10 graden minder worden dan gisteren. dan wordt het nog altijd 24. Ruim voldoende nog altijd.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:23
Ja, nu gaan we 24 graden koel noemen, andere zomers vonden we dat toch best warm.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:30
Toen ik om 07.30 uur in de tuin stond, hoorde ik regendruppels. Hier en daar zag ik een blad bewegen onder een vallende druppel. Ik voelde er zelf niks van.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:36
Ik ben bang dat na aan deze hitte gewend te zijn geweest we het van het najaar vroeg koud hebben .


Ik begrijp nu wel dat mensen die uit warme landen komen de verwarming zo hoog hebben staan .
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 08:39
we hebben net een paar druppels regen gehad
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 09:44
Ja, sorry, het meeste blijft toch hier hangen. Maar onze tuin heeft het echt nodig.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 09:46
Dan zijn die van hier naar het Noorden vertrokken .
Ik loop net naar buiten om het groen in de groenbak te doen en het is weer droog .

Nu maar weer naar boven om de ramen wat verder open te zetten .

Een kennis van ons die een huis met een plat dak heeft ,heeft al 2 nachten in de tuin gezeten .

Nadat er veel protest was geweest dat er koeien in de brandende zon in een weiland liepen zonder een enkele boom ,hadden ze er een tent van plastic neergezet .
Wat hebben die beesten daaraan . Zet een paar afdakken neer waar de wind doorheen kan waaien . Als er een koe tegen aanloopt zakt de heleboel in elkaar
De dierenarts was geweest alles was goed . Met andere woorden nu niet meer zeuren .
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 10:32
Een goeie regenbui gehad ,dat voelde toch super ,maar het is al gedaan ik ga seves naar zwembad dan koel ik eindelijk wat af
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 10:49
Vroeger stonden er bomen rond weilanden, dan was er altijd wel ergens schaduw. Ik vond ook, dat ze best een afdak konden neerzetten, na het omhakken van al die bomen. Waarom gebeurde dat eigenlijk? De houtprijzen? Winterse verveling?
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 11:22
Marten (mijn man) kwam net achter uit de tuin gelopen met een zeer verbaast gezicht,
en zei ….. er valt iets nats uit de lucht weet jij misschien wat dat is.
oant Sjen
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:15
Vandaag was het tenminste een zomerdag zoals we gewend waren vroeger, buitje, beetje zon, buitje. IK had hiervoor alles op "pauze" gezet, behalve wassen en eten maken. Andere bezigheden had ik geen puf voor. Nu moet ik smoezen gaan verzinnen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:44
man wat zitten er veel sjansaard, hier buiten die 100 druppels nog altijd geen regen. En ze hadden nochtans voor vandaag onweer en 4 uur regen beloofd.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 17:52
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8159
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 18:26
Machtelt dat omhakken van die bomen is gebeurd na de ruilverkaveling .

Zefs op verzoek van de boeren zelf .Dat was makkelijker met maaien hoefden ze niet steeds om de bomen heen ,ik denk dat het zelfs niet kan met die enorme machines van tegenwoordig
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 19:18
Wij kennen in Friesland nog wel de boomwallen, die zijn in de omgeving van Drachten.  
dat en een strook bomen en struiken ,vaak ook  bramen struiken. tussen twee weilanden in.
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juli 2018 om 19:47
Het heeft hier flink geregend. Heerlijk!!! Vanavond heb ik "giet-vrij". Ik giet zo matig mogelijk maar als je je hele oogst zo ernstig ziet verpieteren, dan moet je wel. 
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  123 5>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns