Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Inslapen

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Inslapen
    Posted: 20 Augustus 2018 om 13:17

O, dit gedicht heb ik inderdaad wel eens gelezen, maar het zegt zóveel... Dit heeft iemand geschreven waarbij de liefde voor het dier recht uit het hart kwam. Even slikken als je dit weer leest...


Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 18:07
Wauw, Mutti dat is een mooi gedicht.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 16:50
je verstand zegt dat dit het allerbeste was .

je hart zegt dat je het uit liefde en dankbarheid voor de liefde die het gaf hebt gedaan .

In de praktijk van onze dierenarts hangt het volgende gedichtje

Als ik straks oud ben, ziek en zwak
En pijn verjaagt de slaap.
Als onrust neemt van mij bezit,
Doe dan wat onvermijdelijk is,
En laat me gaan.
De laatste goede daad

Beslis voor mij
En wees niet laf
Past eigenliefde bij
De vriendschap die ik gaf,
Of uitstel tot het beter past
Bij een verloren strijd!

Ik ben niet bang
Tijdens de laatste gang
Jij loopt niet weg,
Je kijkt me aan
Je noemt me bij mijn liefste naam,
En houdt me stevig vast .

Vandaag voor het laatst
Groet ik je met mijn hondenstaart
Wat jij liet doen
Deed je voor mij
Je hebt me nog meer pijn bespaard,
Voor zinloos lijden mij bewaard .

Een zwaar besluit?
Nee huil nu niet
Een wijs besluit
Dat werd gegrond
Op een oud en uniek verbond
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 13:15
Degenen die een vergelijkbare situatie meegemaakt hebben, weten wat je voelt. De onderlinge liefde van mens en dier is zo onvoorwaardelijk en gaat voor sommigen misschien wel dieper dan die van mens tot mens.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 12:17
Het doet ontzettend zeer. Zelfs zo erg dat ik mezelf gisteren in slaap heb gehuild . Het is zo vreemd dat je niet meer blij wordt begroet wanneer je beneden komt smorgens of uit het werk. Het is zo verschrikkelijk stil en leeg in huis
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
handwerkjuffie View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 25 Augustus 2016
Locatie: Gld.
Status: Offline
Points: 623
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer handwerkjuffie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2018 om 11:52
Jondala, ik zie dit nu pas, was even niet op het forum geweest. Wat een verdriet zullen jullie hebben. Als een hondje zó ziek is, is het eigenlijk de enige optie die je nog hebt, om hem niet verder te laten lijden. Rambo heeft vast een ontzettend goed leven bij jullie gehad. Nu is het allemaal nog rauw en pijnlijk, maar jullie zullen vast over een tijdje mooie herinneringen aan hem ophalen. Heel veel sterkte, je huisdier is toch onderdeel van je gezin en ik weet uit ervaring dat zo'n afscheid enorm veel pijn kan doen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 05 Augustus 2018 om 15:24
Hier is het na iedere kat een tijdlang stil in huis, zodra het ergste verdriet vermindert is en ik de stilte niet langer aankan gaan we weer
naar het asiel.
 
Treur nu eerst maar en wie weet ligt er nog ander geluk in het verschiet. Niet dat dat nu een troost voor je is, dat weet ik best wel. Sterkte.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 23:34
Hopelijk heeft de dierenarts alles op een rustige en waardige manier uit kunnen voeren en jullie op je gemak kunnen stellen. Nogmaals heel veel sterkte.
Back to Top
Jondala View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 28 Mei 2015
Locatie: Best
Status: Offline
Points: 1516
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Jondala Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 14:41
Dank jullie wel voor het medeleven. Het is nu ontzettend stil in huis. Het zal een groot gemis worden.
Wacht niet op een goede dag, maar maak er één.
Back to Top
Ger View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 21 Juli 2018
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Ger Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Augustus 2018 om 08:09
Dat is een moeilijke beslissing en een moeilijk moment geweest.... Veel sterkte de komende tijd.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 11:35
Ja, dat is naar, Jolanda. Maar soms wel beter voor het dier zelf. Ze vinden het nooit leuk om naar de dierenarts te gaan, maar 1 keer om in te slapen is toch beter dan vele artsenbezoeken en een hele lijdensweg van ziekte en verval.

Jij blijft achter met het gevoel van verlies. Sterkte.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 08:58
Ik denk aan je vandaag
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Augustus 2018 om 07:45
Moeilijke dag vandaag.....


Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 21:27
hallo ik weet hoe moeilijk het is u beste vriend laten inslapen mijn hond benjy is bijna 13 jaar geworden hij was zwaar nierpatient ik heb hem zelf een tijd eten geven met spuitje 3mnd toen is er een stuk tong af gestorven en kon hij niet meer drinken en was het tijd voor hem in te slapen hij is in mijn armen gestorven en toen moest ik hem neer leggen en kreeg hij een spuit in zijn hartje zodat ze zeker zijn dat de hond dood is het is moeilijk maar het beste voor hem i k zal hem nooit vergeten heel veel sterkte 
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 21:01
heel veel sterkte morgen voor iedereen
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 20:20
'k zal morgen aan u denken, want ik denk dat als ge het besluit genomen hebt en een datum (bij wijze van spreken) dat het nog moeilijker is dan dat ge naar de dierenarts gaat om de klachten en opties te bespreken en dan terplekke de beslissing neemt om ineens te laten inslapen.
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 18:33
Houden van dieren kan toch zo speciaal zijn ze geven je zoveel vriendschap ,maar hun levensduur is nooit zo lang en dat doet pijn ,nu heeft hij geen pijn meer en dat ist belangrijkste
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 17:36
Een moeilijke stap ,maar wel uit liefde genomen .

Wat ik altijd zo moeilijk vond ,dat het wel leek of je steeds de nageltjes nog hoorde tikken .
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 15:33
Ach altijd naar, veel sterkte. Maar 14 jaar met mooie herinneringen dat is niet niks.
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3043
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Augustus 2018 om 15:03
Heel veel sterkte hiermee Magtelt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns