Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Rok & bloes

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Rok & bloes
    Posted: 07 Augustus 2018 om 21:27
Het was weer prima naaiweer afgelopen week! Deze keer heb ik me aan een rok en een bloesje gewaagd. Mijn vader had een nog goeie Dirndl van mijn moeder aan mij gegeven om iets voor mezelf van te naaien. Hoe moeilijk is het om kleding te maken uit een bestaand kledingstuk van iemand die kleiner en dikker was! De rok had ik graag wat wijder gehad, maar dit was het uiterste dat ik er uit heb kunnen halen. Heuppas met aangerimpeld onderstuk. 



Het bloesje is weer uit een van de oude lakens gemaakt. Driekwart mouw en afgebiesd met restantjes rokstof. 



Ceintuur eroverheen staat ook wel gezellig.   

 
Back to Top
pareltje2011 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 08 Maart 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5190
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer pareltje2011 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 08:36
Gewoon prachtig...echt Wat een leuk idee👍
WAAROM ZOU JE ALLES GOED MOETEN DOEN
WIE HOUD VOOR JOU DE SCORE BIJ.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 02 December 2015
Locatie: Haarlem
Status: Offline
Points: 4478
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:13
Mooi setje.
Ziet er lekker fris uit.
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
Dilianne View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Oktober 2012
Locatie: Brabant
Status: Offline
Points: 3039
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dilianne Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:21
Leuk setje!
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 16 December 2012
Locatie: Friesland
Status: Offline
Points: 8324
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:23
leuk setje
oant Sjen
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:25
Bedankt!

Het is wel moelijk om die rok een beetje leuk te etaleren aan een klerenkastdeur. Hij ziet er dan direct als hobbezak uit. Hopelijk kunnen jullie daar doorheen kijken.
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:36
Een leuk geheel. En inderdaad een rok, en dat geldt ook voor een broek is niet leuk te etaleren. In de combinatie is het meteen anders. Kreukt zo'n bloesje van lakenstof niet heel erg en hoe "valt" het?
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 31 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1731
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:38
Mooi recycle werk!
december2011

Back to Top
niania View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 27 Oktober 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3604
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer niania Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 09:41
ik zou willen dat ik dat kon toveren 
wat ik vind dat jij kunt toveren met oude kledingstukken 
prachtig

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 15:02
Dank jullie wel! Er komt niet echt veel "hokus-pokus" aan te pas hoor, Niania. Gewoon een beetje durven. Als het zou mislukken, heb je nog niks verloren.  

Mijn vader dacht dat als je een jurk in de taille doorknipt en dan "eventjes er wat aan vernaait" je dan een rok en een bloes overhoudt. Hij begreep aanvankelijk niet waarom ik zo "weinig" kleren overhield van zoveel jurken van mijn moeder. LOL

Originally posted by lidwina lidwina wrote:

Kreukt zo'n bloesje van lakenstof niet heel erg en hoe "valt" het?

Als jij het woord "lakenstof" gebruikt, komen er bij mij direct die stevige stugge katoenen lakens uit mijn jeugd boven drijven. De 100% katoenen lakens die de Hema verkocht, zijn de laatste tiental jaren veel soepeler en wat dunner. Gewoon vergelijkbaar met een katoenen stof die je van de rol in een stoffenwinkel koopt. Ze slijten dus ook veel meer dan vroeger. Bovendien zijn de lakens toch al wel een aantal jaartjes in gebruik waardoor het weefsel nog wat soepeler geworden is. Dus het "vallen" van het stof komt op mij als normaal en natuurlijk over. 

Kreuken doet een katoenen stof altijd meer dan een synthetische stof. Een oud laken kreukt minder en vager dan een nieuw! Vanochtend heb ik een gestreken bloesje aan van die collectie van vorige week. Na een halve dag kan ik nog geen enkele storende kreuk vinden. Dus wat mij betreft: ideaal en het draagt heerlijk. 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 17:30
Leuk zo'n biesje zodat je meteen kunt zien welke rok er bij aan moet LOL en ook leuk op een spijkerbroek lijkt mij.
Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5757
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2018 om 21:31
ziet er goed uit
Back to Top
QstephanieQ View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5877
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer QstephanieQ Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 06:08
heel mooi!tof!
Back to Top
Geerlig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 12 Februari 2014
Locatie: Anna Paulowna
Status: Offline
Points: 4155
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Geerlig Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 09:24
Een mooi zetje.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Augustus 2018 om 11:51
Ha, bedankt allemaal!

Inderdaad past zo'n bloesje vanwege de kleur van het biesje ook op een spijkerbroek of ander blauw-achtig kledingstuk. Het kan wel zijn dat ik nog een bloesje maak voor op deze rok. Meestal heb je eerder te weinig dan te veel bloesjes bij een combinatie.   
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12046
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2018 om 10:35
Heel knap en ik heb heel lang zoals uw vader gedacht. Totdat ik zelf begon met oude tshirten van de dochter om te toveren voor de kleinzoon. Zelfs stukjes schouder moeten aanzetten omdat het er niet in zijn geheel uitkon. Zelfde met de broekrokjes.
Back to Top
Cocos View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder


Lid sinds: 07 April 2018
Locatie: Flevopolder
Status: Offline
Points: 611
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cocos Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2018 om 17:14
Wat goed, Kamilla. Jij hoeft nooit te denken, wat moet ik aantrekken.
Je bent echt goed met schaar en naaimachine.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Augustus 2018 om 20:38
Bedankt! Ik word er bijna verlegen van. Toch puilt mijn kledingkast bepaald niet uit. Vanwege de hitte was het even een naai-explosie. Binnenkort komen er weer andere klussen. Ik doe altijd mijn best om de slijtage net voor te blijven zodat ik niet te kort kom.   
Back to Top
omajan View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 21 Februari 2013
Locatie: Drenthe
Status: Offline
Points: 1294
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer omajan Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2018 om 14:17
Wat een leuk setje en wat knap gemaakt.
Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 September 2011
Locatie: Almere
Status: Offline
Points: 5789
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Augustus 2018 om 15:06
Bedankt Omajan!

Originally posted by bep bep wrote:

... ik heb heel lang zoals uw vader gedacht.


Jouw bericht had ik er niet eerder tussen gezien.
Het geheim van het probleem zit 'm in de stofrichting. Als ik alle bestaande panden losgetornd heb, kan ik gaan kijken hoe mijn patroondelen daarop passen. En dat valt tegen!   
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns