Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

de kerstboom!!!!

 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 15:29
hoi tikoes
 
ja ik heb de patronen naast mekaar gelegt en
die patronen komen wel met elkaar overeen
dan heeft iemand het patroon later nog een keer
gebruikt,hihihi slimme mensen!!!!
 
groetejs hester
GROETJES HESTER
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 25 Oktober 2012 om 22:26
Dat was ook al mijn gedachte Hester
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 08:33
Voor degene die stuk lopen op deze gehaakte kerstboom: dit is de basisboom.

Back to Top
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 April 2012
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2012 om 18:27
Dank je voor de moeite. De basisboom heb ik hetzelfde uitzien dus die klopt bleikbaar wel maar het tweede deel gaat mis. Heb het al meerdere keren uitgehaalt maar krijg geen mooie volle boom. Dus mocht je nog tijd hebben voor het tweede deel, heel graag.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 08:03
Zodra ik eraan begin, zal ik hier weer een berichtje met foto plaatsen. Ik zag dat het verschil van patroon (van Hester en mijn link)het verschil heeft van volheid. Ik ben nu bezig met Hesters patroon
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 11:47
Als je bij toer 23 bent van de basisboom maak je 7 lussen met 6 vasten ertussen. Ik haak de boom vanaf het engelse patroon.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Oktober 2012 om 19:13
Start in lussen haken:
3 lussen: vaste in lus, 3 losse en picootje van maken, vaste in lus en dit nog tweemaal herhalen. Dit in de andere 2 lussen ook doen.

Volgende rij lussen: herhaal bovenstaand.

Volgende rij lussen (4): half stokje in lus, picootje maken met 3 losse, half stokje in lus, dit nog driemaal herhalen. Dit ook in de andere 3 lussen doen.

Volgende rij lussen (4): half stokje in lus etc. Zie vorige toer.

Volgende rij lussen (5): stokje in lus, picootje van 3 losse, stokje in lus, dit nog viermaal herhalen. Dit ook doen in de andere 4 lussen.

Volgende rij lussen (5): stokje in lus etc. Zie vorige toer.

Volgende rij lussen (5): stokje in lus etc. Zie vorige toer.

Volgende rij lussen (6): dubbelstokje in lus, picootje van 3 losse, dubbelstokje in lus, dit nog vijfmaal herhalen. Dit ook doen in de andere 5 lussen.

Volgende 2 rijen lussen (6): dubbelstokje in lus etc. Zie vorige toer.

Volgende rij lussen (7): dubbelstokje in lus, picootje van 3 losse, dubbelstokje in lus, dit nog zesmaal herhalen. Dit ook doen in de andere 6 lussen.

Volgende rij lussen (7): dubbelstokje in lus etc. Zie vorige toer.

Volgende rij lussen (7): drie dubbel stokje in lus, picootje van 3 losse, drie dubbel stokje in lus, dit nog zesmaal herhalen. Dit ook doen in de andere 6 lussen.

Volgende rij lussen (8): drie dubbel stokje in lus, 1 picootje van 3 losse, drie dubbel stokje in lus, dit nog zesmaal herhalen. Dit ook doen in de andere 7 lussen.

Volgende rij lussen (8): drie dubbel stokje in lus, 1 picootje van 3 losse, drie dubbel stokje in lus, dit nog zesmaal herhalen. Dit ook doen in de andere 7 lussen.

Eindigen met een halve vaste, afhechten.

Ik haak een rondje als bodem, neem een tricot stof en maak een binnenkant.
Die vul ik, zo zie je geen vulling door de boom.
Bodem vastzetten aan de boom.
Eline Hermans.
Oktober 2012.

Mochten er fouten in staan, graag een mailtje.
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 20:47
Ik zet hem even weer naar boven voor diegene die hem willen maken

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
MG Jewelry View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 17 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 1675
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MG Jewelry Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2012 om 22:01
Ik ben al bezig geweest, maar kom er niet uit.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 09:39
Originally posted by MG Jewelry MG Jewelry wrote:

Ik ben al bezig geweest, maar kom er niet uit.


Waar loop je vast, dan kan ik je helpen.

Thanks Lenie.
Back to Top
Sheila View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 14 April 2012
Status: Offline
Points: 124
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Sheila Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 November 2012 om 16:04
Joepie het gaat lukken, ben halverwege. Heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg.

Groetjes Sheila
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 November 2012 om 12:51
Als ervaren kerstboomhaakster wat tips:

Als je dezelfde dikte garen neemt voor de basisboom en takken, is de standaard beschrijving goed.

Mocht je dikker garen voor de basisboom nemen, kun je in de beginlussen de takjes aanpassen met stokjes i.p.v. vasten en 4 picootjes i.p.v. 3. Anders trekken de lusjes teveel naar elkaar toe als hij gevuld is.

Ik heb de voorbeeldboom bijna klaar (groene basisboom en wit glinstergaren (Zeeman) voor de takjes.

Rest mij om te zeggen: kerstboom ze
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 November 2012 om 10:27
Ik ben bijna klaar met de kerstboom voor mijn zoon en zijn partner. Een speciale boom, met parelkraaltjes op elke gehaakte tak, en rondom enkele bedeltjes verwerkt met betekenis, en een gehaakte ster bovenop.
Hij is nog niet klaar, wil hem wel vast met jullie delen.
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 17:31
Nog iemand aan de kerstboom bezig of al klaar ?
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 17:38
oooooo dat is ook mooi met die ster er boven op,
klasse boom weer!!!!!!
GROETJES HESTER
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 November 2012 om 18:29
prachtige boom ik wil hem nog wel proberen maar ben er nog niet mee begonnen

http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
sonja View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 15 Juli 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 236
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sonja Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2012 om 09:16
zoooo moooi en origineel Thumbs Up
Sonja
Back to Top
Lenie25 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 4034
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lenie25 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2012 om 10:47

Dames welke beschrijving is nu de juiste? zie overal veranderingen staan.


http://spelen-met-kleurige-draadjes.blogspot.nl/
Back to Top
burdy View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 05 November 2012
Locatie: marknesse
Status: Offline
Points: 26
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer burdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2012 om 11:39
Wat een werk wel een heel mooi resultaat
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 13 November 2012 om 15:57
Ik heb hem in het engels, en de lussen hierboven beschreven. Ik kan het wel voor je scannen en doorsturen als je wilt.
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <1 3456>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.469 seconden.
Lang Yarns