Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

de kerstboom!!!!

 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 14:40

hallo dames,

ik zie nupas jullie berichtje

was er een paar dagen niet,ik ga gelijk even kijken naar het patroon,

is al weer een tijdje geleden,hihihi

en ja voor hetzelfde geld is het verkeerd

maar dan hebben julie het nu al opgelost zo te lezen!!!

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 15:06

hallo dames,

ja  het haakje staat verkeerd,

5lossen sluiten met een hv-ring

1ste toer-3losse,5stokjes in de ring haken,sluiten met hv=6stokjes

2de toer--3losse,(2stokjes in de 1ste stokje,1stokje in het vlg stokje)dit nog 2 keer herhalen.=9stokjes

3de toer-6losse,3v in de vlg steken,6losse,3v in de vlg steken,6losse,2vaste in de vlg steek en 1 vaste in de vaste van de 1ste steek van de 1ste lus,

zo heb je 3 lussen.met 3 vaste er tussen.

heb hem net even een stukje gehaakt maar ik kom wel uit,

ik hoop dat het jullie verder wel lukt,als er nog meer fouten in zitten hoor ik het graag,

 

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 20:25

Hoi Hester,

Ik ben nu alweer bij de blaadjes. Ik heb ergens geloof ik wel een keer gesmokkeld, maar gaandeweg de stam kreeg ik het idee te pakken. Dus volgens mij klopt ie wel, maar valt het kwartje nu pas. Gelukkig is een boom van zichzelf ook niet symmetrisch dus ik haak nu stug door en ben van plan hem daarna nog een keer te maken om te kijken of ik hem 100% volgens patroon kan maken.

Je ziet en hoort nog van me.

Rosemarie

Back to Top
sassa View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 05 Augustus 2008
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 5231
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer sassa Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 20:45

bedankt hester, voor het leuke patroontje, als ik een gaatje vind begin ik er zeker is aan.

groetjes sandra

Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 20:46

hoi rose marie

ja daar heb je gelijk in,maar ik heb net ontdekt dat de fout bij toer 11 zit

daar staat herhaal toer 5

maar dat moet toer 9 zijn die je moet herhalen,

heb hem net gemaakt en ben bij toer 18 nu,en nu heb ik ook de groene erbij gepakt en zag dat die veel groter was,

logisch want de toeren staan er niet helemaal op

er volgen nog toeren tot 32 toeren.en dan heb je 8 lussen in totaal

dus die ga ik nu even schrijven anders is het patroon niet compleet,sorrie voor de fout en bedankt voor het naar boven halen van het patroon anders was ik er nooit achter gekomen.

groetjes hesterkg1

 

GROETJES HESTER
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 21:13

Gehaakte kerstboom opnieuw vertaald.(haaknaald 3,5)

begin bij de top van de boom,met donkergroen of welke kleur dan ook
5 l haken en sluiten tot een ring met een hv.

 

1ste toer- 3 l,5 st in de ring haken,sluiten met hv in de 3de l van de 3de l van het begin.

2de toer- 3 l,2st in het vlg stokje,(1 st in het volgende st,2st in het volgende st) 2keer .dan heb je 9stokjes de 1ste 3 losse telen als 1 stokje.sluiten met hv in de 3de l van de 3 l van de 3beginlosse.

3de toer- (dit is een losse boogjes toer)_*6 l,v in de volgende 3st,herhaal vanaf*helemaal rond,
eindig met 6l,v in de laatste 2 st,hv in de v van het begin waar je bent begonnen(dus in de eerste lus)
nu heb je 3lusjes.

toer4- 3 l,1 st op dezelfde plek maken als de v steek,*HOU HET LUSJE NAAR VOREN,SLA het lusje van de 6 l over,
st in de volgende 2 v, 2 st in de volgende v,herhaal vanaf *helemaal rond,eindig met st in laaste 2 v,
sluiten met hv in de 3de losse van de 3beginlosse(12stokjes).

toer 5- herhaal toer3(dan krijg je 4lussenboogjes)

toer 6- 3 l, *sla het 6lboogje over,st in de volgende 3 v,herhaal vanaf*,helemaal rond,eindig met
st in de laatste 2 v,sluiten met hv in de 3de l van de 3beginlosse(12stokjes)

toer7- herhaal toer 3(dan krijg je 4lussenboogjes)

toer8- herhaal toer 4(16stokjes)

teor9- *6 l, v in de volgende 4 st,herhaalvanaf *helemaal rond,eindig met v in de laaste 3 st,
hv in de hv van de vorige toer.

toer 10- 3 l, st op zelfde plek als de hv,*sla de 6losseboogje over,st in de volgende 3 v, 2 st in de volgende v,
herhaal vanaf *,helemaal rond,eindig met st in de laatste 3 v, hv in de 3de l van de eerste 3 l.(20stokjes)

toer 11- herhaal toer 9 (5lussenboogjes)

toer 12- 3 l,*sla het 6 lboogje over,st in de volgende 4 v,herhaal vanaf* helemaal rond,eindig met st in de laatste 3 v,
en hv in de 3de l van de 3beginlosse

toer 13- herhaal toer 9 (5lussenboogjes)

toer 14- herhaal toer 10

toer 15- *6 l, v in de volgende 5 st,herhaal vanaf *,helemaal rond,eindig met 4 v in de laatste 4 st,
hv in de hv (5lussenboogjes)

toer 16- 3 l, st op dezelfde plek als de hv *sla de 6lboog over,st in de volgende 4 v, 2 st in de volgende v,
herhaal vanaf*,helemaal rond,eindig met st in laatste 4 st, hv in de
3de l van de 3beginlosse

toer 17- herhaal toer 15(6lussenboogjes)

toer 18- 3 l *sla 6 lboogje over,st in de volgende 5v,herhaal vanaf*,helemaal rond,eindig met st in de laatstse 4v,
en hv in de 3de l van de 3beginlosse

toer 19- *6 l,v in de volgende 4v,herhaal vanaf*,helemaal rond,eindig met v in de laatste 5 v, hv in de hv.

toer 20- 3 l, st op dezelfde plek als de hv,*sla 6 lboogje over,st in de volgende 3 v, 2 st in de volgende v,
herhaal vanaf*helemaal rond,eindig met st in de laatste 5 v, hv in de 3de l van de 3beginlosse.

toer 21- *6 l,v in de volgende 6 st,herhaal vanaf*helemaal rond,hv in de hv(6lussenboogjes)

toer22- 3 l, *sla het 6 lboogje over,st in de volgende 5 v,herhaal vanaf*helemaal rond,eindig st in de laaste 6 v,
hv in de 3de l van de 3 beginlosse.

toer 23_ *6 l,v in de volgende 6 st,herhaal vanaf*helemaal rond,eindig met v in de laastste 5 v, hv in de hv(7lussenboogjes)

toer 24- 3 l,*sla 6 lboogje over,st in de volgende 6v,herhaal vanaf*,helemaal rond,eindig met st in de laatste 5 v,
hv in de 3de l van de 3beginlosse.

toer 25- herhaal toer 23

toer 26- 3 l,st op dezelfde plek als de hv,*sla de 6 lboog over,st in de volgende 6 v, 2 st in de volgende v,
herhaal vanaf*helemaal rond,eindig met st in de laatste 5 v, hv in de 3de l van de 3beginlosse.

toer 27- *6 l,v in de volgende 7 st,herhaal vanaf*helemaal rond eindig met v in de laatste 6 st, hv in de hv.(7lussen)

toer 28-3losse,stokje inzelfde plek als hv-*6losse boogje overslaan-st in de vlg 6v,2stokjes in de vlg v,herhaal vanaf*helemaal rond,eindig met 6st in 6vaste,en 1 hv in de 3delosse van de 3beginlosse.

toer 29- *6 losse,v in de vlg 7 v,herhaal vanaf*eindig met v in de laatste 6stokjes,en hv in de hv van de vorige toer.(8lussen)

toer30- 3losse,*sla 6losse boogje over,st in de vlg 7v,herhaal vanaf*helemaal rnd,eindig met st in de laatste 6v,en hv in de 3delosse van de 3beginlosse.

toer 31-herhaal toer 29.

toer 32-3losse,st in zelfde plek als de hv,*sla 6losse boogje over,st in vlg 6v.2st in de vlg v,herhaal vanaf*helemaal rond,eindig met st in de laatste 6v,en hv in de 3de losse van de 3beginlosse.

draadafbreken.

GROETJES HESTER
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 22:23

Hoi Hester,

Nou, dat wordt voor jou dan het begin van een bos. Ik heb op een gegeven moment ook het idee dat ie strakker werd ipv uitwaaierde, maar nu met de blaadjes zie je er niet zoveel van. Alleen ik weet het hé? En dat is al lastig genoeg.

Ik ben nu bij toer 7 van de blaadjes en maak hem zo netjes mogelijk af. Dan begin ik ontspannen aan de nieuwe versie van jou. Ik weet dan wat er ongeveer komen gaat, en hij is door jou gecontroleerd, dus ...

Bedankt voor het opnieuw uitwerken.

Rosemarie

Ps. nu dan toch nog een vraagje over de blaadjes. Deze worden opgebouwd uit steeds grotere steken met daarin picootjes. Maar het picootje blijft op zichzelf met 3 lossen en hv in 3e losse van de naald, of niet?

 

Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Oktober 2008 om 23:11

HOI ROSEMRIE,

JA DAT KLOPT!!!

BEN BENIEUWD NAAR JE EIND RESULTAAT,

EN WAT HET BOS BETREFT,IS WEL LEUK ALS IK ER EEN PAAR HEB VOOR IN ME KERST DORP

MAR IK MAAK NU MEER EENS EEN RODE MET GROENE EN WITTE BALLENHIHIHI

WEER EENS IETS ANDERS

GROETJES HESTERKG1

GROETJES HESTER
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2008 om 11:16
Hoi Hester,

En dit was dan tevens jouw 1000e bericht!

Proficiat! Een nieuwe hobbyguru is een feit.
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Oktober 2008 om 11:27

hallo rosemarie

wat?????

1000ste bericht????o dat is me helemaal ontgaan,hahahahaha

o dus ik ben nu ook een hobby guru

nou dan mag ik nog wel meer gaan handwerken,om alles inder de knie te krijgenhahahahahaah.

ik blijf gewoon dezelfde hester de kerstgek hoor!!!

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 24 Oktober 2008 om 11:33
Hoi Hester,

Daar ben ik weer. Halverwege de blaadjes ben ik toch maar gestopt en opnieuw begonnen, want die verhoudingen liepen dus niet goed.

Nu ben ik bij toer even de kluts kwijt.

18 is denk ik nog goed. Bij 19 kom ik wel uit na de ronde, maar krijg dan 7 lussenboogjes.

Toer 20 past dan wel, maar toer 21 niet meer. En deze komt dan ook weer terug bij 6 boogjes. En dat is niet logisch. Toch?

Hester, wil je aub nog eens kijken, want hij wordt wel heel erg leuk, en de kinderen zijn er weg van.

Rosemarie
Back to Top
marjolein View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 23 Maart 2006
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 300
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer marjolein Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Oktober 2008 om 16:25
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2008 om 16:06

hallo rosemarie,

sorrie datik nu pas reageer

zit niet veel achter de pc ben verleden week door me rug gegaan en lig dus veel op bed,

af en toe zet ik de enedag welde pc aan en de andere dag niet

wat betreft die toer 21 ja dat klopt je gaat terug naar 6 lussen en dan krijg je weer 7 lussen,weet ook echt niet waarom dat is met bij mij klopt het wel

ik denk omdat de bladeren die je haakt steeds groter worden hebben ze eerst 6lussen en dan weer 7 gedaan,

hoop je zo weer een beetje geholpen te hebben,

ik kan het niet zo goed meer zien wat welke toer is want hij is klaar maar moet nog balletjes erin naaien,

groetjes hesterkg1

GROETJES HESTER
Back to Top
Roos39 View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 09 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 918
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Roos39 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2008 om 17:26
Hoi Hester,


Bedankt voor je reactie. Ik dacht dat je misschien een paar dagen er tussenuit was, omdat je normaal wel reageer. Helaas is dit niet de reden...

Hoop dat je, je gauw weer beter voelt.

Ik ga kijken of ik er alsnog uitkom. En dan hoop ik hem spoedig ook af te hebben.
Ik twijfel nog of ik er wel balletjes in ga maken. Vind hem nu ook al leuk worden.

Rosemarie
Back to Top
Guests View Drop Down
Guest Group
Guest Group
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Guests Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2008 om 17:31
hester, sterkte, vreselijk in de rug, speodig beterschap
Back to Top
Fietje View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 17 Juli 2008
Status: Offline
Points: 341
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Fietje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Oktober 2008 om 21:15

Hoi Hester,

Bedankt voor je patroontje, ik heb hem opgeslagen!

Heel veel sterkte met je rug!!!

Geniet van elke dag!
Back to Top
tikoes View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 22 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3238
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer tikoes Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 November 2010 om 13:23
Gevonden.
Met dit topic komen de hobbydames die interesse hebben in deze mooie kerstboom er zeker uit.

Veel creatief kerst-plezier.
Back to Top
ElleBelle View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 30 Maart 2012
Locatie: Antwerpen
Status: Offline
Points: 1475
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer ElleBelle Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 10:55
gevonden! ;-)


http://pinterest.com/ellejientje/
Back to Top
Cozz View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 24 Augustus 2012
Status: Offline
Points: 2937
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Cozz Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 10:59
Oeh bedankt voor de vertaling vind hem te gek Thumbs Up
Back to Top
hesterkerstgek1 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 14 Augustus 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3913
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer hesterkerstgek1 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 10 Oktober 2012 om 11:04
ik ben blij dat je hem hebt gevonden ik was ook al aan het zoeken,hahahahahah
kan je hem ook gaan maken!!!!
GROETJES HESTER
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12345 6>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns