Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

vlekkenmajoor

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: vlekkenmajoor
    Posted: 14 April 2021 om 19:59
bij het uitzoeken van kleding van mijn mantelzorg'baassie' kwam ik een zwaar bevlekt overhemd tegen. ik vroeg hem of het weg mocht maar nee, het was nog een goed overhemd, hij zou het wel wassen. nu is zijn wasmasjien in verhouding net zo oud als hij en heb ik aangeboden te proberen het schoon te krijgen.

ik weet niet wat het is: bloed, roest? en ik heb geen idee waar ik dat mee kan behandelen.
in de soda weken, uitkoken, in het zout zetten, met een of ander vlekkenmiddel?
bleek en ossengal gebruik ik perse niet.
wat zeggen jullie? wat is jullie ervaring?

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 12:26
Ik werk vooral met baking soda, citroensap en huishoudazijn. Bij roodfruitvlekken melk.

Als niks lukt, bied ik aan de vlek te verwijderen.....met een schaar. Als de kraag nog goed is, kan hij het overhemd onder een trui dragen. Maar ooit zei ik tegen mijn man dat een t-shirt met vlek nog wel als hemd kon, en prompt was dat het shirt, waar hij dan zijn overhemd bij uittrok op tuinfeesten. "Iedereen loopt in zijn t-shirt".
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 13:32
help me even verder Magtelt, doe je die baking soda op de vlek en dan citroen of azijn??
ik gebruik dat om badkamer en wc (tegels) te reinigen
het is geen rood fruit, dat eet hij nooit.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23640
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 16:20
Ik los het op in azijn of citroensap. Gewoon in een klein puddingschaaltje. Het is wel uitkijken met citroensap, ik heb eens een gaatje in een witte spijkerbroek gebrand daarmee. Toen had ik een roestvlekje. Ik heb een katoenen opstrijk patch gebruikt om het gaatje weg te werken.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 15 April 2021 om 19:57
dankjewel! ik ga het proberen
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8160
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 21:25
Ik weet niet of het al draagbaar is,maar ik heb laatst met "dusty" van Wibra bloedvlekken uit zakdoeken gekregen die ik nergens mee uitkreeg .

Het is de ontvetter van dusty .
Back to Top
carolina2 View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 22 Juni 2014
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer carolina2 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 April 2021 om 22:43
oh, die heb ik in huis. kan ik ook proberen.
dankjewel voor de tip Thumbs Up
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.438 seconden.
Lang Yarns