Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gaatjes in naaiwerk

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gaatjes in naaiwerk
    Posted: 30 December 2015 om 09:43
hoe komt het dat ik gaatjes heb in mijn haakwerk dat je de wol erdoor ziet wanneer ik het figuurtje opvul,bij lichte kleuren valt het zo niet op maar met rood of donkere kleuren extra en vindt dat zo spijtig
Back to Top
Stramien View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Stramien Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 09:59
Dan is je haakwerk te los gehaakt.
Ik zou dan een kleinere maat haaknaald proberen zodat het vaster wordt,
en daardoor dichter.
december2011

Back to Top
Kamilla View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Kamilla Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 10:06
Vooropgesteld; ik ben geen haakster. Maar als ik jouw "Koetje Boe" bekijk bij creaties, dan zie ik dat je in het rode tasje of hartje een ander haakmotief gebruikt hebt dan bij de bruine poten. Hierdoor is de binnenvulling duidelijk te zien door het kleurcontrast. Het lijkt me niet te los gehaakt, maar een steeksoort die altijd gaatjes heeft. Is de vulling alleen maar in het wit verkrijgbaar? 
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 10:23
ik denk dat je de vaste niet altijd in het vtje zelf steekt maar ook soms alles meeneemt, en dan krijg je een gaatje.

bij het rode hartje kan je het zien.

normaal gezien heb je 3 draadjes, 2 vormen een vtje en de derde dient als opvulling voor de steek zal ik maar zeggen. Als je de drie draadjes omhaakt heb je een gaatje.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 10:48
Misschien helpt het met bestaand haakwerk om het door te rijgen met eendzou bij het hartje in ieder geval helpen.

Er bestaat een soort textiel dat je op gaten kunt strijken. Misschien is dat geschikt om op brei- en haakwerk te strijken. Zo kun je het gatenprobleem ook oplossen.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 11:20
Bij het draakje had ik het ook, voornamelijk bij de vingers. Ik heb het gaatje gewoon dicht geborduurd, dat doe ik wel eens vaker... vaak valt het daarna helemaal niet meer op (als de gaatjes niet te groot zijn tenminste).
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 13:55
Witte vulling in donker haak- of breiwerk blijft een probleem. Ik heb ooit van iemand een zak donkere vulling, was eigenlijk allerhande kleuren door elkaar, gekregen. Het was ideaal. Het donkerste gedeelte is inmiddels op. Ik heb al vaak gegoogeld op donkere vulling, maar niet te vinden. Ik houd mij aanbevolen voor een tip. Men geeft wel het advies om er een stuk van een donkere panty in te stoppen. Ik heb het nooit geprobeerd omdat ik denk dat het een beetje knobbelig wordt. Maar ik ga weer eens zoeken.
Voor de rest Mieke vind ik dat het bij het koetje heel erg meevalt. Het hartje had misschien met een dunnere naald gehaakt kunnen worden.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 15:49
Van een donkere of zwarte panty (pantykousje)  een soort zakje maken wat in het te vullen voorwerp  past.
Hoeft niet perfect hetzelfde model te zijn. Panty is rekbaar genoeg.
Dat 'zakje' in het voorwerp doen en dan opvullen met vulmateriaal.
Werkt heel goed.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 16:05
Originally posted by Lao-tse Lao-tse wrote:

Van een donkere of zwarte panty (pantykousje)  een soort zakje maken wat in het te vullen voorwerp  past.
Hoeft niet perfect hetzelfde model te zijn. Panty is rekbaar genoeg.
Dat 'zakje' in het voorwerp doen en dan opvullen met vulmateriaal.
Werkt heel goed.

Ik zal het dus toch maar eens gaan proberen. Suf van mij dat ik niet bij dat rekbare stil gestaan heb. Gewoon het zakje iets kleiner maken als bedoeld, het rekt toch wel mee. Hier zat duidelijk het naaien mij in de weg. Voering maak je altijd iets groter dan het kledingstuk, bv bij een jas. Maar dit is geen kledingstuk, Haha.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
mieke s View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mieke s Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 18:45
met de panty een goede tip,is enkel wel maar te doen denk ik met grotere dingen en niet met kleine dingen zoals het hartje
Back to Top
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 19:00
Ook wel hoor, een kleiner 'zakje' maken.

Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
bloem View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bloem Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 22:36
Ik doe en panty knie kousje in het haakwerk. vooral bij donker garen.
soms kun je geen dunnere haaknaald gebruiken ,omdat het dan te stug wordt.en dan is dat de enige oplossing.
oant Sjen
Back to Top
Juul View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Juul Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 11:31
Ik zou ook zeggen een kleinere haaknaald.
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 1.375 seconden.
Lang Yarns