Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gaten in breiwerk door meerderen

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dollydotteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gaten in breiwerk door meerderen
    Posted: 15 Januari 2012 om 23:14

nou zeg , ik ben dus bezig aan een popje

maar nu moet ik in het midden van men steken , meerderen ...maar blijkbaar maakt dat gaten in men werk ?

doe ik dan iets verkeerd?

 

groetjes

Back to Top
mineke.j View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 18 November 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer mineke.j Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2012 om 00:28
Er zijn verschillende manieren om te meerderen ... de ene valt wat meer op als de andere. het meest onopvallend vind ik zelf de volgende: tussen twee steken zie je een lusje liggen .... neem die op de nasald en brei als een steek. Bij verdraaid breien zie je daar heel weinig van .... ik weet niet hoe jij het hebt gedaan?
http://minekeswerkjes.blogspot.com/
Back to Top
simonevv View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 03 December 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 1658
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer simonevv Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2012 om 08:00
je kan ook van de linker naald de steek die je eigenlijk zou moeten breien, de steek eronder opnemen en die breien. zo krijg je ook geen gaten
Back to Top
Dimmie View Drop Down
Groupie
Groupie
Avatar

Lid sinds: 08 Januari 2012
Status: Offline
Points: 46
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Dimmie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2012 om 08:52
mijn ervaring is het beste met de gedraaide rechte meerdering, net als
Mineke zegt. zo ontstaat een gesloten stekenbeeld.
Ik doe het als volgt: Met de linker naald het dwarsdraadje tussen twee
steken van voor naar achter opnemen en gedraaid recht breien, d.w.z. in het
achterste deel van de steek insteken.
Back to Top
dollydotteke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 12 Juli 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 1169
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dollydotteke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2012 om 09:30

ik neem dus nu met de linkernaald die middelste lus , en brei zo gewoon rechts zodat er een steek ontstaat

nu wil ik toch eens uitproberen hoe jullie het juist bedoelen want die gaten zijn echt niet mooi hoor

Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 16 Januari 2012 om 09:57

je kunt ook uit 1 steek 2 steken breien .

Je breit gewoon recht maar je laat de steek op je linker naald staan . Je breit de steek nog een keer maar je doet dat met het achterste lusje .

Dan laat je de steek dus wel van je naald glijden .

Probeer ze allemaal eens uit dan merk je vanzelf welke voor jou het beste resultaat geeft .

succes

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.844 seconden.
Lang Yarns