Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreid DROPS herenvest met kabels en sjaalkraag v

 Reageer Reageer Pagina  12>
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
levital View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Februari 2017
Locatie: Leuven
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer levital Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebreid DROPS herenvest met kabels en sjaalkraag v
    Posted: 06 Februari 2017 om 15:12
Hallo, ik ben een man van 76 - startte reeds het breiwerk - rug beëindigd - voorpanden (ik brei de twee samen) tot waar ik moet beginnen met de kraagsjaal - ik weet niet hoe ik verder moet met het patroon - is voor mij nogal onduidelijk - heeft iemand onder jullie dit patroon reeds gebreid en zou mij a.u.b. kunnen helpen - hartelijk dank
Vital
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 15:41
heb je misschien een nummerke van dat dropsvest, zodat ik de link van het patroon hier kan zetten?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 17:36
Graag ook behalve het nummerke ,wat je precies niet snapt .
Ik heb het vermoeden dat het om het meerderen gaat .
Back to Top
levital View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Februari 2017
Locatie: Leuven
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer levital Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 17:58
Hartelijk dank voor de interesse het is model nr.li.059 hieronder is het gedeelte waar ik niet meer kan volgen - A1 is de boord aan de zijkant

Begin bij een hoogte van 40-41-42-43-44-46 cm met de sjaalkraag en brei TEGELIJKERTIJD de schouder zoals hieronder uitgelegd staat:
LEES ALLE ONDERSTAANDE AANWIJZINGEN DOOR VOOR U VERDER GAAT!

SJAALKRAAG:
Brei de eerste st in A.1, 1 omsl, brei de overgebleven 11 st in A.1, minder 1 st - LEES TIP VOOR HET MINDEREN, ga dan verder over de overgebleven st op de nld als hiervoor. Herhaal dit verschuiven van A.1 elke 1½ cm 0-2-3-3-3-4 keer in totaal en elke 1 cm 26-24-23-24-25-24 keer = 26-26-26-27-28-28 st (incl. de eerste st in A.1). Brei de gemeerderde st middenvoor in ribbelst en brei TEGELIJKERTIJD in VERKORTE TOEREN - zie uitleg boven.

SCHOUDER:
Kant bij een hoogte van 46-47-48-49-50-51 cm 3-3-3-4-4-4 st af aan het begin van de volgende 2 nld aan de verkeerde kant = 67-71-75-81-85-93 st op de nld. Brei bij een hoogte van 53-54-55-56-57-58 cm de kraag st in ribbelst en in A.1 als hiervoor, brei dan A.7 over de overgebleven st op de nld en minder TEGELIJKERTIJD 10-10-10-13-12-13 st gelijkmatig = 57-61-65-68-73-80 st. Ga verder in patroon tot het werk klaar is.

Brei dan als volgt aan de goede kant:
Bij een hoogte van 68-70-72-74-76-78 cm – pas aan het achterpand aan - de eerste 26-26-26-27-28-28 st en zet ze dan op een hulpdraad, brei dan een ribbel over de overgebleven 31-35-39-41-45-52 st. Kant alle st af.
Zet de st terug op de nld. Brei dan verkorte toeren in ribbelst als volgt, begin aan de verkeerde kant:
Brei over alle 26-26-26-27-28-28 st, * 2 nld heen en weer over de eerste 13-13-14-14-15-15 st, 2 nld over alle st *, herhaal van *-* tot werk 7-7-7-8-8-8 cm meet aan de kortste kant. Kant alle st af.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 18:35
ik vermoed dat het om dit patroon gaat.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 18:53
Ik denk het ook Bep . nu de maat a.u.b nog om te weten hoe het telpatroon loopt .
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 19:21
vital ge wilt ze toch woensdag al niet aan hebben hoop ik. Ik ga het straks eens aandachtig lezen want als ik het zo vlug lees zou ik zeggen : breit er een andere kol op.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 19:29
Ik heb het al een paar keer doorgelezen,de kabel voor verschuift,maar ik zie zo gauw niet waar die rbbels vandaan komen want op het schema loopt alles gewoon rechtdoor .
Er zijn ook meer dan 100 vragen over zag ik.

Ik moet nu naar de fysio,kan haast niet meer breien en dat kan niet natuurlijk
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 19:53
geeft die breilessen die fysio, mutti?

vital je moet dus die 'sjaal' beginnen nu.
je moet dus 1 steek breien dan een omslag maken en dan de overige 11 steken van het a1 patroon. vervolgens brei je gewoon de andere steken in het desbetreffende patroon.

en dan is het makkelijker om al te meten hoeveel naalden 1,5 cm zijn bij u en 1 cm. Kan je makkelijker onthouden wanneer je die omslag en die mindering moet doen. En al die 'omslagen' zijn uw sjaal en die moet je in verkorte toeren in ribbelsteek breien, al vanaf het begin.
De rest van het voorpand is zoals het achterpand zie ik want dat begint ook met die brede ribbels op de rug op een bepaalde hoogte. Dus die zou ik al hetzelfde houden.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 19:53
Geen wonder dat je dat niet snapt het is allemaal én én én - volgens mij is het ongeveer dit en Bep en Mutti gaan mij verbeteren;
- Aan de kant van de sjaal brei je 1 steek uit A1 en een omslag en dan de rest van A1, die omslag is een meerdering en alle meerdering
brei je ribbelsteek. Ik zie dat je meerdert eerst elke 1,5 cm x keer en daarna iedere cm x keer oftewel de A1 buigt af richting schouder en
aan de andere kant krijg je steeds meer steken die je in ribbelsteek breit.
 
En dan wordt het dus OPLETTEN
In de sjaalkraag brei je ook verkorte toeren (daar krijg je die mooie kromming door) dat staat bovenaan
*** Brei elke 14e nld brei over de st in ribbelst middenvoor als volgt (begin aan de goede kant): Brei over alle st in ribbelst, keer het werk, trek de draad aan en brei recht terug, keer het werk en brei als hiervoor over alle st. Zo zullen de ribbels in de kraag niet teveel in elkaar trekken. Brei op het linkervoorpand in spiegelbeeld, dus begin de verkorte toeren aan de verkeerde kant. ***
Dus iedere 14e naald brei je een extra toer alleen over de geribbelde steken heen.
 
Extra opletten, maar eigenlijk is dat normaal, aan de kant van het pand minder je steken voor het armsgat volgens het patroon.
Waarom ze dat schouder noemen ? Dichterlijke vrijheid ???
 
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 19:56
Het is misschien een goed idee om het even uit te schrijven, nu je al zo ver bent weet je ook hoeveel toeren 1cm en hoeveel toeren 1,5 cm zijn
 
Want in mijn ogen moet je wel heel heel heel erg super alert zijn tijdens het breien.
 
Maar je bent nu al zo ver . . . doorzetten Thumbs Up
Back to Top
levital View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Februari 2017
Locatie: Leuven
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer levital Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 21:24
Hello dames,
hartelijk dank voor de tips - ik ga ze zeker toepassen - ik laat nog iets weten als het is gelukt - groetjes
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 22:12
Ik kan het helemaal verkeerd hebben .maar je meerdert en vervolgens minder je weer als ik het goed lees . Je kraag loopt dus niet uit . Je krijgt alleen aan het begin steeds meer ribbelsteken en je kabelreep loopt schuin richting schouder





Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 22:17
dat klopt mutti, die ribbelsteken vooraan maken die sjaalkraag. Ik zat ook met die gedachte van 1 meer maar ook 1 minder dus dat blijft hetzelfde. Maar als je naar de tekening onderaan kijkt met de maten dan is het voorpand gewoon recht naar boven toe en die ribbels tot en met die omslagen elke keer (24 dacht ik) vormen dan de sjaal en de illusie dat het schuin loopt.

Hoe was de breiles?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Februari 2017 om 22:38
Pijnlijk.

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12059
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 11:25
Originally posted by levital levital wrote:

Hello dames,
hartelijk dank voor de tips - ik ga ze zeker toepassen - ik laat nog iets weten als het is gelukt - groetjes



en als het niet lukt roept ge ook maar terug.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 17:14
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik kan het helemaal verkeerd hebben .maar je meerdert en vervolgens minder je weer als ik het goed lees . Je kraag loopt dus niet uit . Je krijgt alleen aan het begin steeds meer ribbelsteken en je kabelreep loopt schuin richting schouder
Die bies waar de knopen opzitten schuift opzij dat klopt, maar die meerdering is belangrijk die gaat Vital almaar recht breien
Weten jullie trouwens waar die "krijg geen gaatjes bij verkorte toeren" tip ook alweer staat ? Bep ?
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 17:34
Waar die staat weet ik niet,maar ik brei het aantal steken ,haal de volgende steek af ,draai de draad in de breirichting ,zet de afgehaalde steek weer terug op m,n pen en brei mijn pen uit .

Wellicht zijn er nog meer manieren,maar deze pakt bij mij goed uit
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Februari 2017 om 19:08
Ja dat klinkt logisch door dat draaien wordt het daar bij die steek strakker
Back to Top
levital View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Februari 2017
Locatie: Leuven
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer levital Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 09 Februari 2017 om 19:01
Hallo, het is me gelukt dank zij jullie waarvoor dank - heb ook iets gevonden voor verkorte toren breien
Wrap and turn

In de meeste Engelse patronen voor verkorte toeren (short rows) wordt ook gewerkt met ‘wrap and turn’. Dit is een manier om het werk te keren bij verkorte toeren zonder dat er gaatjes ontstaan. Dit gaat op de volgende manier:

1 brei tot het punt waar je moet keren. Haal de draad naar voren.
2 haal de volgende steek af, draad weer naar achteren
3 zet de afgehaalde steek weer terug op de linkernaald en keer het werk

Er ontstaat nu een steek met een lusje eromheen. Als je alle steken weer gaat breien, brei je het lusje samen met de steek op de naald. Zo is het bijna niet zichtbaar dat je verkorte toeren hebt gebreid.
Groetjes
Vital
Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  12>

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns