Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gebreide trui bobbelt boven fair isle

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gebreide trui bobbelt boven fair isle
    Posted: 27 Maart 2024 om 15:09

Help, ik heb dit stuk nu al 2x opnieuw gebreid. Deze keer een maat kleiner maar het blijft zo bobbelen boven het fair isle gedeelte. 
Is er iets wat ik kan doen om dit op te lossen/voorkomen? 
Als ik nog een maat kleiner ga ben ik bang dat het niet goed meer past, want het patroon komt nu wel precies te liggen waar het zou moeten
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2024 om 15:18

Als die gewoon  zo ligt doet ie t ook.
Of komt het misschien met opspannen, of wassen goed?
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 27 Maart 2024 om 16:52
Al even met m'n oma gebeld. Waar oma's al niet goed voor zijn hihi. 
Waarschijnlijk toch 1 kleur strakker gebreid dan de ander
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2024 om 13:58
Ik zou het bobbel gedeelte natspuiten met de plantenspuit .niet drijfnat .
Het plat tussen twee handdoeken laten drogen , zo strak mogelijk neerleggen er een hele stapel boeken of iets anders zwaars op leggen en het zo laten drogen 

Zijn de verschillende woldiktes gelijk ? 
Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Maart 2024 om 14:31
Ja de woldiktes zijn het zelfde. Ik heb het nu opnieuw uitgehaald en ben heel bewust bezig met de gele draden niet te strak aan te trekken. Volgens mij ziet het er nu wel beter uit 

Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2024 om 13:31
Zo ziet het er aardig beter uit. Om niet te zeggen goed hihi, 3 maal opnieuw breien was scheepsrecht haha. (Staat nog op de rondbreinaald nu dus aan de zijkanten bobbelt het een klein beetje daardoor)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8162
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2024 om 16:28
Je hebt er extra werk aan gehad, maar je hebt het niet voor niets gedaan .

Het is een inmens verschil .

Back to Top
petraco View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 13 November 2012
Locatie: Z.Limburg
Status: Offline
Points: 5762
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer petraco Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2024 om 21:21
Het drie keer opnieuw maken heeft zich geloond. Ziet er goed uit. 
Ben benieuwd naar de hele trui.

Back to Top
Liesanne88 View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot


Lid sinds: 23 Juni 2021
Status: Offline
Points: 287
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Liesanne88 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 April 2024 om 21:26
Dank je mutti en petraco.
Ja heb er even werk van gehad haha, maar ach denk maar zo een volgende keer weet ik hoe en wat. En onderaan de trui en mouwen komt ook nog een randje dus hopelijk die dan niet 3x LOL
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns