Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gehaakt vest

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Rit Goyvaerts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juni 2015
Locatie: haarlem
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rit Goyvaerts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gehaakt vest
    Posted: 22 Juni 2015 om 19:23
Ik ben bezig met het rugpand van het gehaakt vest met Catania Linnen. Er staat na 38 cm 3x 1/2 patroon minderen. Dat snap ik niet want dat komt niet helemaal uit en het ziet er zo lelijk uit.
Bijvoorbeeld op de laatste toer ben ik dan geeindigd met een patroon met lossen, vast in het midden en weer 3 lossen. Als je dat zo laat bij het armsgat is het een gat. Maar aan de andere kant is dat niet zo.
 
Is er iemand die mij dit kan uitleggen ?
Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 01 Mei 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 14042
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2015 om 20:13
Ik heb het patroon niet, dus dat wordt heel moeilijk. Is het van internet of uit een boek? Misschien kan iemand je helpen met wat met informatie.
Staat er niets bij van steken aan de zijkant? Bij minderen moet je het patroon vaak aanpassen.  
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Juni 2015 om 20:32
Je zegt lossen vaste en weer 3 lossen, nou ben ik echt een sukkelige haakster, maar volgens mij zit je dan niet halverwege 1 patroon - of wel.
Je mindert 3 keer een half patroon - dus toer 1 (minus een half patroon) en dan op toer 2 minder je denk ik aan de andere kant en zo voorts
tot je 3 keer een half patroon kwijt bent.
 
Back to Top
FriedaD View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Juni 2015
Locatie: Bollenstreek
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FriedaD Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2015 om 14:33
Het is gewoon een lastig patroon. Ik heb er zelf maar een draai aan gegeven. Je komt inderdaad niet altijd goed uit. Ik ben nu met de mouwen bezig en heb het al een aantal keren uitgehaald.  

Ik hang de vlag uit als ik er mee klaar ben. Echt drama !
Back to Top
FriedaD View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 26 Juni 2015
Locatie: Bollenstreek
Status: Offline
Points: 2
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer FriedaD Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2015 om 14:35
Het is een gratis maandag patroon via FB van Hobbydoos. Er was gestemd op een wit gehaakt vest, maar helaas kregen we niet dat patroon, maar deze in onze mailbox.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 Juni 2015 om 17:07
Aha, daar heb ik niet echt ervaringen mee, want ik hang alleen op het forum en ben niet geabonneerd op de patronen.
Maar is het geen drops patroon ? Die dingen zijn ook altijd zo ingewikkeld uitgelegd
Back to Top
Rit Goyvaerts View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Juni 2015
Locatie: haarlem
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Rit Goyvaerts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2015 om 07:11
Als ik het zo lees ga ik er zelf een draai aan geven en volg vooral de afmetingen en niet de patroonbeschrijving.
bedankt allemaal
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 Juni 2015 om 10:33
Die heb ik gemaakt, tot aan de mouwen want die werden me veel te wijd. 
Ik heb gewoon ongeveer een half patroon geminderd, vond het ook raar maar heb het toch maar gedaan. Daardoor kreeg je soms geen mooie ronding bij het armsgat, maar dat kun je met het inzetten van de mouwen wel oplossen lijkt mij. Maar, ik haal hem dus uit, denk dat ik verkeerd garen had gebruikt.
Back to Top
Hossie View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 06 Juli 2015
Status: Offline
Points: 1
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hossie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Juli 2015 om 14:19
Lukt het inmiddels met de mouwen? Ik kom er niet uit......meerderen in patroon? Stokjes tot dat je een patroon kunt haken?
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 15 December 2007
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 3141
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Juli 2015 om 09:16
Nee, ik heb het opgegeven, vond de mouwen veel te wijd en het armsgat ook. Ik deed de meerderingen naar eigen smaak, ik ging door met stokjes tot ik weer steken genoeg had voor een half of heel patroon. 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns