Gerstekorrelsteek afkanten |
Reageer |
Autheur | |
Aranince
Duizendpoot Lid sinds: 11 Oktober 2014 Status: Offline Points: 321 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 24 Februari 2015 om 13:05 |
Ik heb een sjaal gebreid in de gerstekorrelsteek. Hij is bijna af, maar nu vroeg ik mij af hoe ik de sjaal moet afkanten...
Recht of averecht? Of om en om (zoals ik dus ook gebreid heb)? Of zie je niet echt een verschil?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
je ziet wel een verschil (wel niet opvallend). Maar ik zou hem afkanten net zoals je opgezet hebt, ttz als je alle steken rechts hebt opgezet, zou ik dus ook rechts afkanten, als je om en om hebt opgezet, ook om en om afzetten.
|
|
|
|
Aranince
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt bep!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als er groot verschil zichtbaar is, kun je er franjes aan maken. Ik haak die altijd, ik begin met een vaste in de hoek, dan een ketting van een aantal lossen, terug halve vasten, eentje minder, want je steekt in de 2de vanaf de haaknaald in, dan een paar vasten op de rand en dan weer zo'n ketting, tot de andere hoek.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou, net zoals Bep, gewoon in gerstekorrel afkanten.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou een proefje maken . Gewoon een aantal steken opzetten Een paar toeren gerstekorrel breien en de helft van het aantal steken in gerstekorrel afkanten en de andere helft gewoon
Kun je doen wat je zelf het mooist vindt |
|
Aranince
Post Options
Thanks(0)
|
Dankje voor de antwoorden!
@Mutti: Inderdaad een goed idee, dat ga ik eens proberen dan kan ik meteen zien hoe het eruit gaat zien! @Magtelt: Ik was al aan het tijwfelen of ik er franjes aan wilde maken. Dat is wel handig ja, als de rand er toch niet zo mooi uit komt te zien. En bedankt voor de uitleg Erg fijn dit forum met al die goede antwoorden! Nogmaals bedankt iedereen!
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bij opzetten en afkanten kun je vaak beter een halve dikte meer nemen, als je die naalden ook hebt. Dan wordt de rand soepeler. Ik vergat dat eerder te zeggen.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Aranince
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt voor de tip! Dat wist ik niet
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |