Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

schoudervorming

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
dysumiguch View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Mei 2014
Locatie: België
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dysumiguch Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: schoudervorming
    Posted: 06 Mei 2014 om 08:23
Hallo iedereen , heb een vraag over het afkanten van de schouders . het is de eerste keer dat ik een trui brei waar ik de beide kanten tegelijkertijd moet breien , versta het niet zo goed voor de afkanting . hier komt het 
Hals : brei beide kanten tegelijkertijd.  brei 22st.,zet de volgende 30 st. op een hulpnaald. Brei de resterende 22 st. met een tweede bol garen. minder aan de halskant elke naald 3x1 st. tot er 19 steken over zijn

tegelijkertijd, als de armshoogte 14,4 cm is, met de schouder beginnen.

(dit alles heb ik al gedaan)



deze begrijp ik niet voor het afkanten van de schouders

schoudervorming: kant 6 st. af aan de kant van het armsgat. kant daarna 7 st. af aan de kant van het armsgat
wat moet ik doen met de overige steen die moeten afgekant zijn
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 08:52
Ik denk dat je 2x 6 steken af moet kanten en dan die 7 .
2x6=12 plus 7 = 19 Want anders kom je nooit aan die 19 steken.

Maar welllicht heeft iemand een ander /beter idee.
Back to Top
dysumiguch View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Mei 2014
Locatie: België
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dysumiguch Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 09:54
Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Ik denk dat je 2x 6 steken af moet kanten en dan die 7 .
2x6=12 plus 7 = 19 Want anders kom je nooit aan die 19 steken.

Maar welllicht heeft iemand een ander /beter idee.
 er staat gewoon kant 6 steken af aan armsgat en daarna 7 steken aan armsgat ???  maar hoe doe je dat dan 2x6 en dan 7 steken afkanten ?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 10:57
OK
Afkanten voor de schouder doe je vanaf de kant waar het armsgat zit, 2 x6 en 1 X7 levert een totaal van 19 steken.
Afkanten voor een schouder, je breit een steek, je breit de volgende steek, je haalt de lus van de 1e steek over de 2e heen.
Zo ga je door tot je 6 steken zoekgemaakt hebt, de rest van de steken brei je gewoon.
Aan de ene kant van je breiwerk kant je af in de heengaande naald, aan de andere kant je af in de teruggaande naald.
 
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23645
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 11:33
Schouders zijn niet kaarsrecht, daarom kant je de schouder in drie gedeeltes af. Dan krijg je een mooie ronding.

Je kunt tegen de verkeerde kant van de schoudernaad een biaisbandje of keperband naaien, met naaigaren, dan blijft ie beter in model. Uiteindelijk is het je eerste trui, die moet lang netjes blijven.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
dysumiguch View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Mei 2014
Locatie: België
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dysumiguch Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 11:40
dus dan met ik eigenlijk nog 3 toeren breien om af te kanten ,
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 30 Januari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8163
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 12:02
Je ziet het vanzelf want je houdt niets over .

Je mindert aan je armsgatkant 6 steken je breit je pen uit ( 1e pen),keren volgende pen gewoon breien keren(2e pen) .Volgende pen 6 steken minderen pen uitbreien (3e pen) keren Volgende pen zonder mindering (4e pen)keren 7 steken minderen (5e pen ) Volgens mij houd je dan niets over .

De andere kant brei je op de zelfde manier beginnen aan de armsgat kant
Back to Top
dysumiguch View Drop Down
Newbie
Newbie


Lid sinds: 06 Mei 2014
Locatie: België
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer dysumiguch Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 12:11
ok begrijp het , heel erg bedankt voor jullie hulp Wink
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Januari 2014
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 8028
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Mei 2014 om 15:13
Geen 3 toeren, 5 of 6.
Heen 6 afkanten, terug alles breien, heen 6 afkanten, terug alles breien, heen laatste 7 afkanten = 5
Andere schouder, heen alles breien, terug 6 afkanten, heen alles breien, terug 6 afkanten, heen alles breien, terug laatste 7 afkanten = 6
We vinden het altijd leuk nieuwelingen op het forum . . . wil je je ook voorstellen bij "even voorstellen". Dat is leuk voor ons
en dan krijgen we meteen een beetje een beeld van je. Onder "even voorstellen" staat ook een welkomstbericht van Magtelt.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.766 seconden.
Lang Yarns