Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Drops gilet baby 19-7

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
widdy View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 24 Februari 2011
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 458
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer widdy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Drops gilet baby 19-7
    Posted: 30 Maart 2011 om 16:07

En ik zit alweer vast... Misschien een beetje ambitieus als beginner, maar ik wil graag een vestje haken voor mijn kleine meid. Heb er al eentje gezocht zonder mouwen (daar durf ik niet echt aan beginnen) en deze vond ik heel mooi.

Maar... hoe moet ik in hemelsnaam symmetrisch meerderen voor de armsgaten?

Dit zegt het patroon:

TOER 4: Haak 1 stk in ieder stk en 1 stk in iedere l op de hals = 30-36-42 (48-54) stk op de toer.
Ga verder en haak stk op het achterpand. Meerder TEGELIJKERTIJD bij een hoogte van 5-6-7 (8-9) cm voor de armsgaten aan iedere kant aan het einde van iedere toer als volgt – Zie TIP VOOR HET MEERDEREN-1: 1 x 1 stk, 1 x 2 stk en 1 x 4 stk = 44-50-56 (62-68) stk op de toer. Laat als het achterpand 11-12-13 (14-15) cm meet (= 1 cm na de laatste meerdering), het werk rusten en haak de voorpand delen.

TIP VOOR HET MEERDEREN-1 (voor de armsgaten en de hals):
Als u meer stk moet meerderen dan 1, haak dan hetzelfde aantal l als er stk gemeerderd moeten worden en 2 extra l aan het einde van de toer, keer het werk en haak 1 stk in de 4e l van de haak (= 2 stk), haak dan 1 stk in iedere van de overgebleven l. Ga verder als hiervoor.

Voor het 1x1 stk meerderen aan elke kant is er geen probleem (gewoon aan elk uiteinde twee stk in 1 stk haken), maar hoe ga ik aan elke kant 2 of 4 stk meerderen? Aan het begin van de toer lukt me dit: voor 2 stk ga ik 4 losse doen (2+2, dan 1 stk in de 4e losse van de naald = 2 stk). Maar hoe doe je dit op het einde van de toer?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes, Tineke
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.297 seconden.
Lang Yarns