Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Topic geslotentashanger maken

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Christien View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 01 Maart 2006
Status: Offline
Points: 446
Direct Link To This Post Onderwerp: tashanger maken
    Posted: 07 Januari 2010 om 09:53

Hoi,

Ik wil graag een tashanger maken, zoals op deze site.

http://www.everyoneweb.com/opgefleurd/

Weet iemand van jullie hoe je die ronde kraal om de lintjes maakt? Is dat een speciale kraal? Of gewoon een ronde kraal met een groot gat? En hoe maak je het sliertje kralen vast?

Christien

Back to Top
Mistig View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 06 Augustus 2008
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2571
Direct Link To This Post Posted: 07 Januari 2010 om 13:08
Hoi Christien, het lintje is eerst door de kraal heen getrokken dan over het beugeltje van de hanger gehaald en toen weer door de kraal gehaald. Ik zou de kralen aan een stevige draad rijgen, die dan ook door de kraal halen en hem stevig vast knopen aan het beugeltje van de hanger. En misschien is het wel verstandig om dat als eerst te doen en dan pas de lintjes er door te halen. Ik denk als je genoeg lintjes door de kraal trekt het op een gegeven moment zo strak komt te zitten dat je de lintjes niet mee los kunt trekken. Maar misschien heeft een van de andere hobbydoosjes een beter idee ?
Bloei daar waar je geplant wordt.
Back to Top
Naneke View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 19 Oktober 2009
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 263
Direct Link To This Post Posted: 08 Januari 2010 om 03:39

Heb je een stevige draad nodig, gebruik tandsijde het is bere sterk in alle maten en is beter dan visdraad of nylon

wat je ook kan gebruiken zijn ringen van een sleutel hanger die je  dan door de stof heen plaats versteving wel je stofrand zodat het niet kan door schuren

je kan ook een flecht maken met repen stof in verschillende kleuren en met een goed knoop vast maken

je kan de riem ook in zijn geheel rond de tas stikken  of zelf met een siersteek versieren zo is hij zeker stevig genoeg

het zijn mooie tassen en ik weet die dit krijgt heeeeeeeel blij zal zijn

veel liefs Naneke

 

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns