Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Golfjespatroon

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
by Ieke View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 09 Februari 2011
Locatie: Netherlands
Status: Offline
Points: 2887
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer by Ieke Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Golfjespatroon
    Posted: 01 September 2011 om 10:48
Omdat het een aantal mensen niet lukt om het golfjespatroon van dit kussen te vinden op mijn blog, hierbij de beschrijving...




Voor een kussen van 35 * 35 cm heb ik 74 lossen opgezet in kleur A.
1e toer: 1ST in 4e L vanaf de haaknaald, 1ST, *5V, 5ST*, van * tot * 12 keer herhalen (totaal 13 golven). Eindig met 3ST. Maak dan 3L en keer (= 71 steken)
2e toer: 2ST (1e ST heb je al gemaakt met de 3L), *5V, 5ST*, van *tot * 12 keer herhalen. Eindig met 3 ST en ga in de laatste doorhaal van het laatste stokje over op B. 1L (met B) en keer.
3e toer: 1V in elke V (maak ook 1V in de 1e V van deze toer, dat wordt netter). Ga in de laatste doorhaal van de laatste V over op C. Maak met C 1 L en keer.
4e toer: 2V, *5ST, 5V*, van * tot * 12x herhalen. Eindig met 3V, 1L, keer.
5e toer: als toer 4, maar ga in de laatste doorhaal van de laatste steek over op B, 1L en keer.
6e toer: als toer 3, maar ga in de laatste steek over op A, 3L en keer.
7e toer: 2ST, *5V, 5ST*, herhaal van * tot * 12x. Eindig met 3ST, 3L, keer.
Toer 2-7 vormt het patroon. Herhaal deze tot u genoeg hoogte hebt.


Dit is wat er in het boekje stond. Ik vind het makkelijker om te onthouden dat je met rood (in mijn geval) altijd begint met 3L, 2ST, en dan 5V,5ST afwisselt, en de toer eindigt met 3ST. Daar doe je 3 toeren van.
Met roze begin je met 3V, 5ST, 5V afwisselend. De toer eindigt met 3V. Daar doe je ook 3 toeren van. Tussen deze twee kleuren maak je elke keer een toert met wit. Let erop dat je in de laatste doorhaal van de laatste steek al wisselt van kleur

Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.328 seconden.
Lang Yarns