Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Gezocht: patroon tas

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Gezocht: patroon tas
    Posted: 30 Juni 2012 om 11:25
Hallo,
 
Heeft er iemand voor mij een patroon van een gehaakte tas (liefst in het Nederlands) ?
Ik heb opeens de kriebels om voor mezelf een tas te haken. Wink
 
Alvast bedankt,
Petronette
Back to Top
elizabethh View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder
Avatar

Lid sinds: 03 Januari 2011
Status: Offline
Points: 588
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer elizabethh Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 12:28
Als je even googlelt op "patroon gehaakte tas" dan kom je er verschillende tegen!

Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 15:02
Dank je wel !
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 16:34
Ik heb ondertussen deze gave tas gevonden
maar nu snap ik de patroontekening weer helemaal niet. :(
 
Kan iemand me hierbij helpen ?
Hoe lees ik zoiets ?
 
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 16:52
Heel eenvoudig !!
Neem de tekening bij de hand en start in het midden. Daar zie je een rondje van 4 lusjes ( = 4 lossen)
Start met een slipsteek en haak 4 lossen. Sluit de ketting met een halve vaste.
Dan zie je 5 lusjes naar boven - dus vanaf de halve vaste haak je een ketting van 5 lossen ( die 5 lossen vervangen een stokje!); bij die 5 lossen haak je nog eens 2 lossen ( zie richting links in de 1e ronde) om dan aan een 1e groepje stokjes te beginnen.
Haak nu je 3 stokjes doorheen het kleine lusje die je gemaakt hebt in het begin.
Daarna alweer 2 lossen ( die vormen het hoekje). Zo ga je rondom.
Wanneer je bij de laatste 2 stokjes bent gekomen, sluit je deze ronde met een halve vaste aan het kettingje van 5 lossen ( van bij het begin van de 1e ronde) vast.
Je start opnieuw in de 2e ronde : 5 lossen ( die een stokje vervangen) + 2 lossen die het hoekje maken,.....
De stokjes altijd omheen de gehaakte steek van de vorige ronde maken en niet in de steek.
 
Als je nog iets niet begrijpt of je hebt nog vragen, laat maar komen.
Als je de steken van halve vaste, stokjes enzo niet kent, gewoon eens googlen en je vindt er voorbeeldfilmpjes van op youtube.
 
Veel succes!!
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 17:06
Dank je wel, ik ga het gelijk proberen !
Steken ken ik op zich wel, maar in woorden, niet die symbolen.
 
 
Back to Top
lollibol View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 19 April 2012
Locatie: Belgium
Status: Offline
Points: 2513
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lollibol Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 17:10
Oké, n kleine verklaring :
de rondjes zijn lossen
de stokjes met 1 streepje is een gewoon stokje - 2 streepjes een dubbel stokje, 3 streepjes een driedubbel stokje,....
T = half stokje
Life is too short to be sad, enjoy every day, even if it's not what you expected.
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 18:34
Als je het eenmaal doorhebt, is het inderdaad niet zo moeilijk.
En heerlijk, stokjes, dat schiet altijd zo lekker op.
 
Bedankt voor de snelle en goede uitleg !
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 Juni 2012 om 20:51
Ik ben ook zoiets aan het maken, het is heerlijk om te doen!
Ben benieuwd hoe jouw tas wordt :-)

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
Petronette View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot
Avatar

Lid sinds: 25 Juni 2012
Status: Offline
Points: 356
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Petronette Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2012 om 10:14
@Seeke69
Ik ben gister nog een beetje aan het proberen geweest. Ik heb nu 1,5 gekleurd vakje af. Smile
 
Ik vond gister nog een haakboek op zolder (van mijn oma geweest). En daar heet het patroon traditioneel vierkant I.
Ook daar staat zo'n teltekening en in dit boek, staat dus ook hoe je het moet lezen. Wink
 
Persoonlijk vind ik 7 losse (5 voor stokje en 2 in het hoekje) nogal veel. In mijn boek las ik dan ook dat je normaal gesproken voor een stokje 3 losse telt met de 2 voor het hoekje, maar in totaal 5 losse.
Ook staan er zwarte rondjes bij (halve vaste).
 
In mijn boek staat het ook uitgeschreven en dat is dan als volgt:
Basisring: 4 l, voeg samen met een hv.
1e toer: 5 l (telt als 1 st en 2 l), 3x[3 st in de ring], hv in 3e van 5 l.
2e toer: hv in volgende l, 5 l, 3 st in zelfde g(aatje), * 1 l, 3 st overslaan, in volg g [3 st, 2 l, 3 st]; herh van * 2x, 1 l, 3 st overslaan, 2 st in zelfde g als 5 l aan begin van de toer, hv in 3e l van 5 l.
3e toer: hv in volgende l, 5 l, 3 st in zelfde g, * 1 l, 3 st overslaan, 3st in volg g, 1 l, 3 st overslaan **,  in volg g [3 st, 2 l, 3 st]; herh van * 2x en van * tot ** nog eens, 2 st in zelfde plaats als 5 l, hv in 3e van 5 l. 
4e toer: hv in volgende l, 5 l, 3 st in zelfde g, * 2x [1 l, 3 st overslaan, 3st in volg g], 1 l, 3 st overslaan **, in volg g [3 st, 2 l, 3 st]; herh van * 2x en van * tot ** nog eens, 2 st in zelfde g als 5 l, hv in 3e van 5 l.
Draad afknippen.
 
Let op: voor de tas komt er nog 1 toer bovenop !
 
Ik werk met 2 draden acryl, daar vond ik nog een tas pastelkleurtjes van, van katoen heb ik alleen restjes.
 
Back to Top
Seeke69 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru


Lid sinds: 10 April 2012
Status: Offline
Points: 1855
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Seeke69 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Juli 2012 om 10:58
Ik gebruik ook gewoon 3 lossen voor een stokje, maar wel drie in het hoekje. Overigens begin ik ook met 3 stokjes, en niet met 3 lossen plus extra voor het hoekje.
Ik begin dus eigenlijk meer in het midden, vind dat mooier om de laatste vaste aan vast te maken dan aan een lange ketting.
Maar 5 lossen voor het eerste stokje vind ik ook erg veel.
 
Jouw granny's zien er al goed uit! Ga zo door!

<a href="http://postimage.org/" rel="nofollow">free picture ho
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns