Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Welke haaksteek is dit?

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
kittekat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Augustus 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kittekat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Welke haaksteek is dit?
    Posted: 06 Augustus 2024 om 21:03
Hallo allemaal,
Ben nieuw hier, heb 50 jaar niet meer gehaakt, en nu vroeg mijn dochter of ik een tas voor haar wil haken 😳
Kijk, haken ben ik blijkbaar niet verleerd, heb al wat geprobeerd en zo, heb materialen aangeschaft en wil graag beginnen, maar die tas die zij wil, ik kom er maar niet uit welke steek is gebruikt. Nu heb ik wel een foto, en ook van mijn proeflapje, maar hoe plaats ik die hier? 

Alvast bedankt voor  uw hulp,

Groet, Kittekat
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12097
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Augustus 2024 om 21:24
met https://nl.imgbb.com/ kunt ge foto's hier neerzetten. Niks registreren, foto uploaden van uw pc. Dan insluitcode 'BB groot met link' kiezen. Die code kopiëren en plakken in uw bericht (onder het bericht op reageer klikken) en dan staat die foto normaal gezien in het bericht.
Back to Top
kittekat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Augustus 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kittekat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2024 om 01:34

Hier zijn mijn foto’s, hoop dat het gelukt is.

De ene is dus de tas die mijn Dochter wil, die andere is mijn proeflapje, in de winkel waar ik mijn wol kocht zeiden ze dat het in stokjes was gehaakt.

Ik twijfel dus of dit de goede steek is.
Back to Top
kittekat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Augustus 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kittekat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2024 om 01:35
Dank voor de tip 👍
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 10 Juli 2014
Status: Offline
Points: 12097
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Augustus 2024 om 18:45
ik denk dat het halve stokjes zijn en een losse, 1 steek overslaan en terug half stokske en een losse.


of halve stokjes maar alleen in de voorste lus en geen losse ertussen en geen steek overslagen.
Back to Top
kittekat View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 04 Augustus 2024
Locatie: Den Haag
Status: Offline
Points: 5
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer kittekat Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2024 om 02:24
Dank voor je reactie, ik ga het uitproberen 👍
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23653
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 08 Augustus 2024 om 08:11
Ik heb de indruk door die strepen dat er in de achterste lus wordt ingestoken en dat kan alleen als je in de rondte haakt of als je elke draad afknipt aan het eind van de toer en alleen aan de voorkant van het werk haakt. Je moet dan wel veel draden wegwerken. Ik doe dat alleen bij sjaals of dekens, die ik dan met franje versier.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.781 seconden.
Lang Yarns