Lang Yarn baby jurkje |
Reageer |
Autheur | |
mary59
Newbie Lid sinds: 18 November 2020 Status: Offline Points: 2 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 18 November 2020 om 13:27 |
Ik ben bezig met een jurkje maar snap niet helemaal hoe ze de steek bedoelen. zie vetgedrukt. Hoop dat iemand mij kan helpen, zie link hieronder
https://www.hobbygigant.nl/baby-jurkje-breien-fantasiesteek-gratis-breipatroon.html
Nldn Nr 3½: patroon, aantal st
deelbaar door 6 + 2 kantsteek 1ste,
3de, 5de en 7de rij: recht. 2de, 4de
en 6de rij: averechts. 8ste rij (averecht kant):
1 kantsteek, * 3 averecht steek, bij de volgende steek de
3 lusjes van de steek onder deze
steek van onderuit op de linkernaald
nemen en recht samenbreien (de st zelf
niet mee breien maar laten vallen),
de beide volg st op dezelfde
manier breien *, van * tot * blijven
herh, eindigen met 1 kantsteek. 9de,
11de, 13de en 15de rij: recht. 10de,
12de en 14de rij: averechts. 16de rij
(av kant): 1 kantsteek, * bij de volg st
de 3 lusjes van de st onder deze
st van onderuit op de linkernaald
nemen en recht samenbreien (de st zelf
niet mee breien maar laten vallen),
de beide volgende steken op dezelfde
manier breien, 3 av st *, van * tot *
blijven herhalen, eindigen met 1 kantsteek. De 1ste tot de 16de rij blijven herhalen. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(1)
|
De steek die je links op de naald hebt, daar zitten steken onder (lusjes), 3 van deze lusjes moet je oppikken (even tellen) eventueel even
de rechternaald bij gebruiken of een haaknaald, deze lusjes plop je op de linkernaald en die brei je als 1 steek. De eerstvolgende steek, waar die lusjes onder zaten laat je dan vallen - dit kan omdat je die lussen eronder gebreid hebt.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(1)
|
Ik zou het eerst oefenen op een proeflapje. Voordat ik aan het jurkje begon. En als het niet lukt een andere steek proberen of een ander patroon.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |