Patroon kabel |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Die 24 steken is de hele breedte van je kabel, zodra er iets bijzonders gebeurt delen ze dat op in 3 keer 8 steken.
Ze zeggen telpatroon, maar volgens mij is het gewoon bij 3, de uitleg van de kabel. Het is gewoon een hele slome kabel op rij 13 en rij 25 gebeurt er iets. Deze rijen herhaal je ook, rij 13 tot en met 36. Gewoon een keer diep ademhalen of wil je dat ik het voor je uitschrijf ?
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt Bep .
Nog eens gelezen ,maar dan wisselen de kabels toch steeds van de begin kant van de 24 steken naar de laatste kant van de 24 steken ? Met daar tussen 10 pennen zoals de steken zich voordoen ? Ze zitten dan wel in het middenstuk maar niet middenin of ben ik nu gek . Maar hoe leg je dat uit ? |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
LW
Tijdens het lezen heb jij je bericht geplaatst en zo zie ik het ook . |
|
Ellendep
Newbie Lid sinds: 02 December 2020 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
Zou je dit voor mij even willen uitschrijven aub...?
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
Kabel (24 steken) in tricotsteek
De kabel wordt aan de achterkant gevormd tijdens het breien van de rechte rijen. * 1 rij recht, 1 rij averecht*, herhalen van * tot * rij 1 tot en met 12: de steken breien zoals ze zich voordoen (tricotsteek) rij 13: 8 rechte steken, volgende 8 steken op een hulpnaald voor het werk, 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien. rij 14 tot en met 24: de steken breien zoals ze zich voordoen. rij 25: 8 steken op een hulpnaald achter het werk, volgende 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien, 8 steken recht breien. rij 26 tot en met 36: de steken breien zoals ze zich voordoen. rij 13 tot en met 36 steeds herhalen. tricotsteek in dit stuk is dus die 24 middelste steken rechts beter dan in de werkbeschrijving van de gebruikte steken kan ik het niet. De 'kabels' lopen van de ene kant naar de andere kant. |
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Ik wil met een klein stukje beginnen .
Je hebt als het goed is in het middenstuk 24 steken die aan de ene kant recht zijn en aan de andere kant av . We beginnen met pen 13 .Je breit. 8 steken r 8 steken op hulpnaald voor het werk 8 steken breien 8 steken van je kabelnaald .= kabelen .Pen uitbreien zoals de steken zich voordoen .Dan 10 pennen breien zoals de steken zich voordoen .Je breit nu tricot tot pen 25 en dan doe je het zelfde kustje weer maar dan in spiegelbeeld |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik dacht meer aan;
rij 2 (dat is dus na het meerderen - kleinste maat) kantsteek, 34 recht, 24 av, 34 recht, kantsteek rij 3 kantsteek, 34 av, 24 recht, 34 av, kantsteek Dit herhaal je tot je bij rij 13 bent. Even knippen en plakken van Bep rij 13: kantsteek, 34 av, 8 rechte steken, volgende 8 steken op een hulpnaald voor het werk, 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien, 34 av, kantsteek. En dan verder zoals eerst rij 25: kantsteek, 34 av, 8 steken op een hulpnaald achter het werk, volgende 8 steken recht breien, dan de steken van de hulpnaald recht breien, 8 steken recht, 34 av, kantsteek En dan weer verder zoals eerst tot je bij 36 bent, na 36 begin je weer met rij 13
|
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Die eerste 12 rijen lijken me heel saai, maar misschien hebben ze daarom het debardeurke zo raar opgetrokken zodat je niet kunt zien hoe het begint
|
|
Ellendep
Newbie Lid sinds: 02 December 2020 Locatie: Belgie Status: Offline Points: 8 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het lukt!!!
Bedankt voor alle tips en hulp <3
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Fijn ,
De aanhouder wint . Ga nog even bij de madam van de winkel langs 😉 Het is ook wel een bijzondere kabel ,meestal valt een kabel in een averechte tricot steek en is hij in een rechte gebreid . Het is wel een leuk ding |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |