Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

  FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Steken kwijt

 Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
MelissaW View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 hours 47 minuten geleden
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MelissaW Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Steken kwijt
    Posted: 22 hours 44 minuten geleden om 21:40
Hallo! Ik ben sinds 2 weken begonnen met haken, maar ik loop elke keer tegen hetzelfde aan. Ik wil een konijntje haken voor mijn dochter en er staat: "toer 9 tm 16, 12 vasten" maar als ik bij toer 12 ben, heb ik nog maar 10 vasten over en wordt het armpje steeds smaller. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Groetjes Melissa. Smile
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru
Avatar

Lid sinds: 26 November 2006
Locatie: Apeldoorn
Status: Offline
Points: 23661
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 9 hours 45 minuten geleden om 10:39
Je kunt in de bibliotheek haakboeken vinden met de eerste beginselen, je hoeft geen lid te zijn. Het is een openbaar gebouw, je kunt vragen waar de haakboeken staan, in de leeszaal/leeshoek gaan zitten en foto's maken. Eigenlijk mag er uit boeken niet gekopieerd worden, maar meestal is de assistente druk bezig.

Vrijwel elk haakboek begint met een uitgebreid lesje in haken. Heel irritant voor ervaren haaksters, zij betalen wel voor al die nutteloze bladzijden.

Maak je een keerlosse bij het begin van elke toer? Als je die overslaat wordt de toer smaller. Ik maak meestal gewoon een vaste in de eerste steek. Dan heb je aan het eind van de volgende toer ook een stevige duidelijke vaste, want die zou je misschien ook overslaan.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
MelissaW View Drop Down
Newbie
Newbie
Avatar

Lid sinds: 22 hours 47 minuten geleden
Status: Offline
Points: 3
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer MelissaW Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 3 hours 32 minuten geleden om 16:52
Ah dankjewel ga ik daar even kijken!! Nee ik maak geen keerlosse want ik moet een rond koppie maken en had het idee dat ik dan niet "keer" haha. Of moet dat wel als er staat "toer 9 tm 16, 12 vasten". na 12 vasten, 1 losse, en dan weer 12 vaste? Groetjes 
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.359 seconden.
Lang Yarns