Breischema lezen |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat ik (ok wie ben ik) logisch zou vinden, is dat je voor alle maten aan de onderkant gelijk begint óf de kabel óf de friemel en dat
je dan bij de schouders en hals meer of minder steken hebt.
|
|
suziesfreubels
Hobbyguru Lid sinds: 14 December 2016 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 2251 |
Post Options
Thanks(0)
|
Als ik dit lees denk ik simply is niet zo simpel als de titel doet vermoeden...
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Of die dronken was weet ik niet ,maar in ieder geval geen verstand van breien .
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Staat er in het blad niet nog een trui met kabels ?? zodat de patronen verwisseld zijn ?
Als je een horizontaal tricot stuk krijgt van 8 pennen dan wordt die trui toch overdwars gebreid en moet je toch een schouder en hals afwerking hebben . Ik dacht eerst dat het zo'n rechte lappen trui was ,maar nu ik naar de trui kijk heeft hij een hals . Kom je met die 180 steken uit ? |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
dit waren mijn bevindingen (had ik al per mail gestuurd) : volgens ik zo zie moet je dus beginnen bij die zevende steek (tevens het begin van pg van 8 steken) en die doe je direkt 5 keer achter elkaar, maakt al 40 steken dan die 4, 18 en terug 4 en dan komt het volgens hun patroongedeelte van 58 maar wat op papier maar 56 is en nog eens dat patroon en dan komt ge al op 178 en ik denk dat die 2 steken die 2 steken averecht zijn die er niet opgetekend zijn. Overal zijn het lijnen van 4 steken behalve helemaal op het einde van de teltekening maar op de foto zijn de lijnen echt wel even breed allemaal. Ik vermoed dat die tweede keer pg 58 en er op papier maar 55 zijn (als ge de steken tussen die rode lijnen weer telt). Ze beginnen één verder, dat dat een beetje verkeerd getekend is en in feite direct achter die 4 terug begint. mutti het patroon heeft een hals en dat wordt een beetje verder in het geschreven gedeelte vermeld, maar ik heb alleen dat stuk (eerste boom) maar gekopieerd. |
|
|
|
Joyceh
Newbie Lid sinds: 21 Juli 2017 Status: Offline Points: 25 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt allemaal! Misschien moet ik maar het originele patronenboek aanschaffen, of een ander patroon zoeken..
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
heb je al gekeken of een andere maat wel klopt ??
|
|
Joyceh
Post Options
Thanks(0)
|
Jazeker. Die kloppen ook niet.
Ik ga Bep's idee proberen, en anders zoek ik een ander doel voor mijn nieuwe bollen. Stom dat ik eerst kocht en toen las.. |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
ik heb nog wat gevonden op ravelry erover
http://www.ravelry.com/patterns/library/nirvana-3 en heb efkes een foto ervan gepikt (weet niet of het mag, maar over een week verwijder ik die wel weer) oorspronkelijk heet het patroon Nirvana en is van Martin Storey |
|
|
|
Joyceh
Post Options
Thanks(0)
|
Supermooi. Ik ga het gewoon proberen. Uithalen kan altijd nog.
Dank Bep! |
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
de eerste 3 naalden kunt ge al zien of ge ongeveer juist zijt en na 10 zijt ge zeker of ge moet uithalen of niet, oké zijn wel 1800 steken geweest dan, maar dan ziet ge of uw breisel klopt met de foto.
|
|
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het lijkt dus toch dat ze met die 4 steken voor de kabel beginnen (steek 15 in het schema).
Dan naar het einde breien en die 58 steken herhalen en dan die 5 X 8.
Want Bep op die foto van jou denk ik 4 wegkrullende steken voor die kabel te zien - samen 180 steken.
15 t/m 96 + 58 + 40 = 180
Ik zou zeggen Joyceh - GO
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou nou zeg, wat een verhaal. Dank zij de link van Bep op Ravelry de zaak nagelezen. 2 Personen hebben hem gebreid en een persoon zei dat het een gepuzzel was om het patroon goed te krijgen. Vooral goed gekomen door naar het plaatje te kijken.
Bep ik zet de laatste tijd vaak mijn foto's via Ravelry hier. Volgens mij is dat geen probleem. Succes met je trui Joiceh.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Joyceh
Post Options
Thanks(0)
|
Oh jeej, dat beloofd niet veel goeds dan.
Ik heb eigenlijk nog nooit problemen met een breischema gehad, dus Ik dacht dat het wel zou lukken. We gaan het zien! Ga morgen weer opnieuw beginnen 😅 |
|
lw1463
Post Options
Thanks(0)
|
Het ziet er heel mooi uit, dus ik zou zeggen doe je best, een beetje volharden en als het niet lukt proberen we er met zijn allen uit te komen.
|
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |