Breiwerk gaat krullen? |
Reageer |
Autheur | |
JMB
Hobbyguru Lid sinds: 21 Oktober 2016 Status: Offline Points: 1462 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 16 September 2017 om 18:48 |
Nu heb ik opeens besloten dat ik een warme deken wil maken, spontaan garen ervoor gekocht, voor naalden 7-8. Heb al uitgerekend dat ik 210 steken nodig heb om hem ca 1,50 meter breed te krijgen. T
Heb 9 verschillende kleuren, wou hem eerst gewoon in effen banen maken maar dat is alweer veranderd, wil er nu een schaapjespatroon in maken. Uitgerekend dat ik dan aan beide kanten een rand kan doen van 15 steken. Alleen, ik kom dan niet goed uit voor de onder-en bovenkant. Daarom zit ik eraan te denken om er maar helemaal geen rand om te doen. Maar nu komt mijn vraag: Zal het breiwerk dan niet te sterk gaan krullen, of zou daar nog iets anders tegen te doen zijn? Eventueel zou ik de rand ook kunnen gaan haken, zodra het breiwerk af is. Wie kan mij hier goed advies in geven?
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik zou kunnen zeggen rechte ribbels, maar die maken het werk soms iets breder, dan zou je na die rand wat steken moeten meerderen. Zou je een rand fleece aan de achterkant aan de randen kunnen naaien? Dat rafelt niet en geeft misschien nog een leuk contrasteffect.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
O ja, rechte ribbels, daar had ik nog niet aan gedacht. Bedankt voor de tip.
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
ik zou ook ribbels breien, maar die nadien pas doen, dus eerst de grote lap en daarna steken opnemen en een 8 cm ribbels breien.
als je op deze foto ziet dan blijft die 8 cm mooi recht liggen. |
|
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mijn blokjesdekens krullen ook niet. De randen bestaan uit 9 steken, 12 naalden, met kleine blokjes van 3 steken, 4 naalden. Het midden bestaat dan uit blokken van 9 steken, 12 naalden. Alles in boordsteek 3/3 of 9/9.
Ik weet niet of gerstekorrel antikrul is. |
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, ik ben nu begonnen met eerst de deken te breien, en als het af ik dan kijk ik wel of ik er iets omheen moet maken.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Je zou ook in plaats van ribbels dus alle pennen recht, av tricot kunnen breien ,en dan met je patroon verder kunnen gaan .
|
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb het alweer uitgehaald, had een rij met schapen af en vond het erg tegenvallen. Ga nu proberen bomen te maken.
|
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oei vervelend is dat
|
|
JMB
Post Options
Thanks(0)
|
Och valt wel mee, zo doe ik lekker lang met mijn garen hihi.
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |