Wie kan helpen? Ajour/ kabelpatroon? |
Reageer |
Autheur | |
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 23 December 2012 om 09:27 |
Ik ben een ajour-trui aan het breien en loop vast bij de 10e naald.
Er staat: neem 3 steken op een kabelnaald, sla de werkdraad 4x om de nld., leg de 3 steken daarna terug op de li.nld. en brei deze recht. Heb al verschillende dingen geprobeerd, maar kom er niet uit. Moet je de werkdraad 4x om de linkernld, rechternaald of kabelnaald slaan? En moet de Kabelnaald vóór of achter het werk? En als ik die 4 omslagen daarna recht brei, kom ik op 7 steken uit? En je kunt toch niet 4 omslagen achter elkaar recht breien? Of moet je dat verdraaid recht doen om een gat te voorkomen? Is dit juist? Het is de trui van hieronder op de foto. Misschien is het dan wat duidelijk te zien! Het gaat om de middelste steek in het "dropje". Wie kan me in gewoon makkelijk Nederlands, een uitleg geven? Alvast bedankt! |
|
Gerbera
Hobbyguru Lid sinds: 13 Maart 2012 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1194 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik kan je niet helpen,maar wil even zeggen dat het truitje heel leuk is
|
|
Groetjes jenny
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
moet je je draad niet horizontaal om je kabelnaald draaien zodat je een soort bijelkaar geknoopt bundeltje krijgt ?.
Je schrijft niets over meerderen . Ik krijg de foto niet vergroot anders wil dat nog wel eens duidelijkheid geven . succes
|
|
Annita
Hobbywonder Lid sinds: 04 Januari 2011 Locatie: Katwijk aan Zee Status: Offline Points: 772 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er staat ook niets over meerderen!
Ga eens proberen zoals jij het omschrijft. Zou weleens heel goed kunnen wat jij zegt! Is een heel oud patroon, dus toen werd alles nog niet zo duidelijk omschreven. Bedankt voor je hulp! |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat bedoel ik ook dat ze het niet over meerderen hebben .succes
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Mocht het helemaal niet lukken met het bundeltje, dan kun je ook in het midden een nop breien: brei 5 steken recht uit de middelste steek, keer en brei die 5 steken averecht, keer brei die 5 steken recht, keer en brei die 5 steken averecht samen. Dan heb je toch iets bizonders. Een kraal op die plek zou ook leuk zijn.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
MariaLA
Hobbyguru Lid sinds: 23 Augustus 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 2545 |
Post Options
Thanks(0)
|
volgens mij draai je de draad horizontaal om de stken die op je kabelnaald zijn gezet, hierdoor krijg je in feite de 'platte' bobbeltjes die in het midden zitten van de vierkantjes....
|
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Yess!! Super bedankt dames!
Het "kwartje is gevallen"! Klopt helemaal zoals Mutti beschreven had. Hier was ik nog niet opgekomen! Of zoals Maria omschreef: draai de draad 4x horizontaal om de steken die op je kabelnaald zijn gezet. Dan krijg je inderdaad een soort plat bobbeltje! Als ik er niet uit gekomen was, had ik het volgens de beschrijving gedaan van Magtelt. Dat had óók een optie geweest, maar vind die andere makkelijker! Geweldig dames! En nogmaals dank voor jullie spontane inzet! Super!! Ik kan weer lekker verder. Mijn dag is weer goed. Ik heb gisteren de hele avond zitten 'toveren", maar zonder resultaat! Ik wens jullie allemaal Fijne Feestdagen en veel Haak of Breiplezier! Bij mij gaat dat nu in ieder geval lukKen! |
|
simonevv
Hobbyguru Lid sinds: 03 December 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 1658 |
Post Options
Thanks(0)
|
mocht je het patroon willen delen, dan hou ik mij aan bevolen. succes met het verder breien
|
|
|
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Patroon is naar je toe gestuurd Simone!
|
|
Els KK
Newbie Lid sinds: 25 December 2012 Locatie: Blaricum Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat fijn als ik het patroon ook zou kunnen krijgen. Ik ben nieuw hier op het forum en weet niet hoe je het me toe kunt sturen. Moet ik dan mijn mail-adres hier neerzetten?
Els KK
|
|
Annita
Post Options
Thanks(0)
|
Welkom Els!
Maar je moet bij je profiel, (achter; Windows Live Messenger) even je emailadres invullen. Dit is alleen voor Hobbyleden zichtbaar. Dan kan een ander ev. óók jou een patroon toesturen als je dat wilt. Zonder je e-mailadres kan niemand je helpen! Maar ik zag zojuist dat je mij een priveberichtje had gestuurd. Ik zal het patroon naar je toe sturen! |
|
Els KK
Newbie Lid sinds: 25 December 2012 Locatie: Blaricum Status: Offline Points: 4 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je Annita, heel attent van je. Ik ga het eens even uitzoeken van dat email-adres.
Fijne dag nog! Els KK
|
|
Francis56
Newbie Lid sinds: 05 Maart 2017 Locatie: Heerlen Status: Offline Points: 1 |
Post Options
Thanks(0)
|
Hallo, ik zie dit nu pas. Wat een prachtige trui. Zou ik daar het patroon van kunnen hebben? Zou ik geweldig vinden. Al ben ik bang dat het daar veel te laat voor is. Groetjes Francis
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |