Knit stitch haken?! |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
Lelie
Hobbyguru Lid sinds: 14 Juni 2013 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 1547 |
Post Options
Thanks(0)
|
Heb je niet ook het duitse patroon, of alleen de engelse?
|
|
Naemi
Hobbyguru Lid sinds: 21 Mei 2009 Status: Offline Points: 1363 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank je wel voor de foto! Ik had in gedachten dat het deel met de rib stitch het onderste deel van de col zou vormen, en het knit stitch deel het deel dat om de hals komt. Zo meende ik de foto's te begrijpen die in het patroon staan bij de uitleg over knit stitch en rib stitch. Maar als ik zo de verschillen in jouw foto zie, dan is dat wnl net andersom. Dan kan het idd kloppen met het filmpje van de knit stitch dat je hier eerder deelde. Ik denk dat ik toch nog maar eens een poging ga wagen, want gehaakt is het echt wel veel mooier. Ik breide het met naald 6,5, zou ik die dan ook voor het haken moeten kiezen? Nu had ik 5, wat was aangegeven. Maar wat misschien ook wel zou lukken, als ik het patroon dus andersom bekijk en geen halve vasten gebruik maar halve stokjes. |
|
geordende mensen zijn gewoon te lui om naar dingen te zoeken
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
nee de knitstitch zit op uw sleutelbeenderen en schouders en de ribstitch rond uw nek
(op de foto van ravelry te zien toch) ik onthou het zo : ribstitch = ribbels knitstitch : lijkt op valse patentsteek, hieronder een afbeelding van de gebreide. En die gehaakte lijkt er heel hard op. |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb op you tube verschillende uitleg van de steek gezien
De ene keer haken ze heen in halve vasten en terug in vasten,maar ze keren het werk niet .Ze steken met een soort draai in .Heb het gebrobeerd het lukt wel en je krijgt een mooie rand op je werk Er is ook een uitleg ,waar ze halve stokjeshaken helemaal onder in je lossenketting insteken het werk wel keren Met een speciale manier van insteken haken ze dan weer terug . Met de eerste uitleg krijg je wat op het halsstuk lijkt .Met de tweede manier gaat het de kant op van het onderste deel op de foto |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |