Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Tunisch haken

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Tunisch haken
    Posted: 29 April 2016 om 21:57
Ik heb een leuk patroon voor een vestje voor tunisch haken.
Alleen snap ik het patroon niet helemaal.
Wie kan mij helpen?

Het patroon bestaat uit een basispatroon van 5 rijen.
1e heengaande rij: 1 ls, in de 2e s, dan in elke vs insteken en 1 lus op de naald nemen; voor 1 meerderend steeds 1 lus bij de voorste en achterste stekenlus van de vs op de naald nemen
2e terugg rij: de draad door 1 lus halen, dan steeds 2 lussen samen doorhalen
3e heeng rij: met 1 ls de kantst overslaan, *de nld van rechts naar links bij 3 verticale stekenlussen van de vorige rij insteken en 1 lus opnemen, 1 omslag en opnieuw bij de 3 verticalen stekenlussen insteken = 3 s
4e terugg rij: net als 2e rij
5e heeng rij: met 1 ls de kantst overslaan, *de nld van rechts naar links door de verticale stekenlus van de vorige rij insteken en 1 ls opnemen*

Vooral rij 3 snap ik niet!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 April 2016 om 22:51
is het een patroon dat zo precies strikjes heeft?

Als je drie steken zogegezegd samen neemt, moet je zien dat je terug drie steken hebt of het wordt alleen maar smaller.

dus als je door die 3 vertikale lussen hebt gestoken moet je de draad rond je haaknaald doen en doorhalen (door die 3 steken) 1 omslag maken en nog eens door die drie vertikale insteken en een lus ophalen en je hebt terug 3 steken
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 09:39
Volgens mij doe je telkens drie steken tweemaal met een omslag ertussen. Ik weet niet of dat technisch mogelijk is, mijn naalden liggen boven. Maar je steekt door drie verticale lusjes in, slaat om, haalt de lus door, maakt een extra omslag, haalt weer door die verticale lusjes en slaat om en haalt door, je hebt dan drie lussen op je haaknaald staan en je hebt drie steken verwerkt. Breek je pols voorzichtig, zou ik zeggen, wat ik ook eerst bij de kreeftsteek zei.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 11:30
moet het hierop trekken? Dan is het zoals ik beschreven heb.
Indien niet, dan is het verder zoeken.

Back to Top
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 April 2016 om 13:25
Ik ben benieuwd! Zal het vanavond eens goed bestuderen en dan laat ik het weten!
Super bedankt alvast 😀
Back to Top
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 12:33
Ik kom nu inderdaad op hetzelfde, maar ik vind het voorbeeld toch echt veel mooier. Geen idee of het dus wel juist is!
Ik wilde hier de foto's toevoegen, maar weet zo snel even niet hoe😬
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 14:06
Met de juiste kwaliteit van garen en de juiste naalddikte zal het er wel anders en soepelder uitzien.

Ik heb dit rap met katoen en haaknaald 3,5 gehaakt (en dan maar over 10 steken)

http://forum.hobbydoos.nl/fotos-plaatsen_topic42941.html
Back to Top
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 16:21
Ik heb het met de juiste haaknaald en garen geprobeerd, maar ben toch niet echt tevreden.
Bedankt voor je hulp in ieder geval!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 17:17
dit is het hele patroon 2 maal achter elkaar gedaan (dus van 1 tem 5 en nog eens)en ook nog eens in katoen)

het vorige voorbeeld was alleen van toer 3 en 4 (3 maal)
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 18:02
Het ziet er een beetje rommelig uit, niet echt leuk voor een kledingstuk.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Mei 2016 om 18:27
Magtelt, als expert van het tunisch haken (zelfs kledij) moet gij DRINGEND een fototoestel zoeken om te kunnen laten zien hoe een bepaalde steek eruit moet komen te zien. Ik heb zo een gevoel dat er meer gaat getunist worden in de komende maanden. En ik heb nog geen kledingstuk gemaakt.

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2016 om 09:16
Tunisch is erg dicht, het is meer geschikt voor kussenhoezen, telefoonjasjes en poppenslaapzakken. Ik héb op een lange naald een poncho tunisch gehaakt, loodzwaar is dat kreng. Ik draag hem zelden.

Er is wel een digitoestel hier en mijn mobieltje kan ook foto's maken, alleen zweer ik bij mijn bijna antieke rolfilmgevalletje.

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 02 Mei 2016 om 09:43
Maar hij is wel heel mooi (die poncho), dat moet er bij gezegd worden.

En misschien is dat patroontje van dat vestje wel het nieuwe tunische omdat het idd anders veel te 'onsoepel' wordt.
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Mei 2016 om 10:56
Binnenkort start de Giro te A . . . er zal dan minstens een digitaal toestel aanwezig zijn . . . Wink
Back to Top
narijn View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer narijn Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2016 om 10:37
Ik heb inmiddels de leverancier van het patroon gemaild en zij heeft me foto's gemaild van hoe de steek gemaakt zou moeten worden. Dit ziet er absoluut niet rommelig uit!

ik zal het vanavond nog maar eens proberen.....

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 11 Mei 2016 om 10:45
ik ben benieuwd naar het resultaat.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.484 seconden.
Lang Yarns