Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Hulp gezocht bij Winnie de Pooh haakpatroon

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Bysel View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bysel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Hulp gezocht bij Winnie de Pooh haakpatroon
    Posted: 06 Oktober 2015 om 16:19
Hallo,
is er iemand die het patroon van winnie de pooh heeft gehaakt en mij kan helpen?
Ik zit te puzzelen met die beentjes eraan te haken, ik kom er niet goed uit.

Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2015 om 17:31
ik denk dat je een link moet geven naar het patroon, of het boek moet noemen, er zijn wel meer patronen van winnie de pooh. zo weten mensen niet welke je bedoelt
Back to Top
Bysel View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Bysel Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2015 om 18:45
ow ja, oke....je hebt gelijk.
Het patroon komt uit: "Pooh en friends" en dan gaat het om het volgende stukje waar ik vastloop:

16) (benen aanhaken) - 42v (2v)
- hou 1e been en lijf met de goede kanten tegeneen (MAR van het been moet overeen komen met de volgende steek van het lijf) en werk door de 2 lagen: 11v (de 16 OS worden nu niet gebruikt)
- lijf alleen: 1v, (2s), 12v, (2v), (2s)
- hou 2e been en lijf met de goede kanten tegeneen (MAR van het been moet overeen komen met de volgende steek van het lijf) en werk door de 2 lagen: 11v (de 16 OS worden nu niet gebruikt)
- lijf alleen: 1v, (2v), 15v (101)
17) - 4v, ((2v), 18v)x2, (2s)
- 1e been: 1v in volgende OS, 1v in st achter het been, 9l, sla 9st over, 1v, sla 14 OS van het been over
- lijf: 1v, (2v), 16v, (2v),
- 2e been: 1v in volgende OS, 1v in st achter het been, 9l, sla 9st over, 1v, sla 14 OS van het been over
- lijf: 1v, (2s), 15v (89)

Ik heb geen idee waar ik de "vaste achter het been" moet zien.
Back to Top
rathmiron View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer rathmiron Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 06 Oktober 2015 om 20:41
ik weet het niet zeker, want het ziet er iets onoverzichtelijk uit, en anders dan ik mijn patronen ken, maar ik denk dat de 'vaste achter het been' de vaste is die je in het lijf alleen zet na de 11 vaste door 2 lagen te hebben gewerkt
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 07 Oktober 2015 om 00:02
Ja, zo heb ik het wel gedaan.
Back to Top
nadiake View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nadiake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2016 om 11:26
Hallo, ik ben ook nu op het juiste probleem gestoten , ik heb de vaste in het been gehaakt aan het deel langs rechts, maar dan die 9 losse Hoe kan da , en dan die 14 die je moet overslaan ? Ik ben er nog ni uit jullie wel?
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2016 om 13:10
Ik ken het patroon niet maar is er dan ook een verkeerd probleem?
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2016 om 16:01
Originally posted by bep bep wrote:

Ik ken het patroon niet maar is er dan ook een verkeerd probleem?
Nee pooh en vriendjes haken is dapperheid door en door, het schijnt heel slecht vertaald te zijn. Maar als je op goegel plaatjes zoekt
komen er toch mooie exemplaren te voorschijn
Back to Top
C4th View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer C4th Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 22 Februari 2016 om 20:37
Als haakster die inmiddels al drie van de vier Pooh-figuren gemaakt heeft moet ik zeggen dat Winnie nog wel redelijk goed vertaald is (voor zover ik weet kwam ik daar geen discrepanties in tegen). Knorretje en Teigetje... dat zijn andere verhalen... daar ben ik op een gegeven moment overgeschakeld op het engelse patroon.

(lieve hobbydoos-forummers, ga je bergen... er zijn plannen om volgende week met Eyeoor te beginnen, dus ongetwijfeld kom ik mijn ellende hier dan ook weer delen).

Om terug te komen op je vraag, je snapt het patroon met die benen pas als je het beest af hebt. Inmiddels snapte ik hoe het had gemoeten, waar ik maar gewoon wat gedaan heb (en het toch nog wel redelijk gelijkend heb gekregen).

Originally posted by nadiake nadiake wrote:

Hallo, ik ben ook nu op het juiste probleem gestoten , ik heb de vaste in het been gehaakt aan het deel langs rechts, maar dan die 9 losse Hoe kan da , en dan die 14 die je moet overslaan ? Ik ben er nog ni uit jullie wel?

Die lossen zijn alleen maar om te zorgen dat je de benen eeh... ontspannen houdt. Ze dienen geen ander doel dan de afstand tussen de steek aan de ene kant van het been en de andere kant overspannen. Die overgeslagen steken, zijn de steken aan onderkant die je al gedaan hebt in de voorgaande rij, zo komt er op een gegeven moment elke ronde weer een steekje hogerop het been bij, waardoor je er weer wat meer overslaat.
(hoop dat je snapt wat ik bedoel... als ik het zo nalees heb ik er zelf moeite mee).
Back to Top
nadiake View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nadiake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2016 om 14:01
Hebben jullie tips om de ogen de neus en de mond erop te naaien want dat lukt ni zo goed hier
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Online
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2016 om 14:23
https://www.youtube.com/watch?v=UmPL02Xfgzk

misschien na het bekijken van het filmpje dat het beter lukt.
En aan de linkerkant staan er nog.
Back to Top
nadiake View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nadiake Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 12 Maart 2016 om 14:51
Bedankt voor de reactie
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.531 seconden.
Lang Yarns