Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Vraagje: de juiste breinaalden

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Shaarke_98 View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Shaarke_98 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Vraagje: de juiste breinaalden
    Posted: 19 Juli 2016 om 17:15
Hallo iedereen! 

Mijn naam is Shari en ik zou graag zelf willen beginnen breien nadat ik op school zo eens een workshop gedaan heb. Smile Nu zit het zo, ik wil mijzelf breinaalden en een bolletje wol aanschaffen, maar ik weet niet goed welke soort breinaalden ik moet kopen. Welke soorten breinaalden zijn er allemaal? Zijn er verschillende diktes in? Welke naalden zijn perfect voor een beginner en/of hoort daar dan ook een bepaald soort wol bij? 

Ik hoop dat iemand me snel kan helpenSmileWink

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 17:25
als beginner zou ik naar de zeeman of de wibra gaan en daar een bolletje wol uitkiezen dat je mooi vindt (wel eerst een 'iets' of een patroon in gedachten hebben dat je wilt breien). Dan kijk je op het bolleke garen en daar staat op voor welke naald dat garen bedoeld is. En dan ga je op zoek (ook in wibra of zeeman te vinden) naar het bijhorende stel naalden.
naalden zijn er in diktes van extra dun (kdenk een 1 1/2) tot extreem dik (25). De meest gangbare maat voor breien is toch wel een 3 1/2
Back to Top
Shaarke_98 View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Shaarke_98 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 17:54
Oh dankjewel voor het snel reageren! Ik zal dan eens één van de dagen langs gaan bij Zeeman denk ik Wink 
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 18:56
He Shari en hartelijk welkom op dit leuke en behulpzame forum. Ik wens jou heel veel succes met het breien en misschien dat het handig is dat je eerst, bijvoorbeeld op youtube of bij garnstudio, een aantal filmpjes bekijkt met diverse steken mogelijkheden (je kunt gewoon een soort sjaal breien). Nogmaals heel veel succes!
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 19 Juli 2016 om 22:07
Of een keer naar de kringloop, waar ze vaak kwaliteit naalden hebben voor weinig. Of als het echt bevalt, goed naalden voor jezelf kopen.
Maar ga eerst maar eens wat experimenteren.
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 20 Juli 2016 om 11:43
En Action heeft garens en breinaalden. Grote Hema's hebben ze ook. Ik meen dat Wibra ook plastic naalden heeft, wat prettig breit met een glad garen. Verder bestaan er ook houten en bamboe naalden. Je zult zelf wel uitvinden wat voor jou het fijnste breit.

Heel veel succes, ik hoop dat je een nieuwe hobby gevonden hebt.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.391 seconden.
Lang Yarns