Voor het eerst sokken breien |
Reageer | Pagina <12 |
Autheur | |
Lao-tse
Hobbyguru Lid sinds: 02 December 2015 Locatie: Haarlem Status: Offline Points: 4478 |
Post Options
Thanks(0)
|
Krijg je ook gaatjes als je die steken gedraaid opneemt?
|
|
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen" |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Het gaat denk ik om de overgang tussen de naalden, ik doe zelf altijd aan het grote vermijden en brei dus altijd een aantal steken
extra aan het eind van iedere naald. Want ik ben niet van het aanknoeren en dat moet eigenlijk wel tussen de naalden.
Gaatjes vermijden bij de hiel doe je het beste door ergens een diepere steek op te pikken en die samen te breien. Er staat ergens een
mannetje op utoeb die dat goed voordoet.
|
|
BreiMuts
Duizendpoot Lid sinds: 23 Februari 2015 Locatie: Dordrecht Status: Offline Points: 329 |
Post Options
Thanks(0)
|
de eerste 2 steken op de naald altijd wat strakker breien krijg je geen ladder ertussen |
|
Janne Marie
Hobbyguru Lid sinds: 15 December 2007 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3141 |
Post Options
Thanks(0)
|
Wat een mooi patroon. Succes ermee, kan niet helpen want ik ben wel een brei- en haakster, doe het al jaren maar toch waag ik me er niet aan om tips te geven. Zoveel sokken heb ik nog niet gebreid.
|
|
Retsiemlorac
Newbie Lid sinds: 19 April 2014 Status: Offline Points: 11 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bedankt allemaal voor de adviezen!
Ik kwam er dus net achter dat ik de eerste keer toch meer had fout gedaan dan gedacht Ik had per ongeluk in plaats van de boordsteek aan het begin een dubbele gerstekorrel gebreid. Dus het is inderdaad maar beter geweest dat ik opnieuw ben begonnen. Inmiddels is de boord nu wel gelukt!
Ik moet zeggen dat ik het op 4 naalden toch ietsje moeilijker vind dan op 3. Vooral het strak houden van de steken tussen de naalden. Bij het rondmaken van het werk heb ik het niet strak genoeg getrokken. Dus Mutti bedankt voor het advies over het sluiten! Ik ga het zo bij de tweede sok doen. Heb even geen zin om opnieuw te beginnen met deze sok Ik heb trouwens wel een rare tip. Omdat ik zoveel moeite had met het strak houden van mijn draad bij de eerste stuk van elke naald besloot ik om tussen elke naald een kleine veiligheidsspeld te zetten. Dat zorgt ervoor dat de naalden wat strakker bij elkaar blijven. Het is raar, maar tot nu toe werkt het |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik vind het vreemd dat dat nooit gezegd wordt in een beschrijving .
Ik heb het zo jaren geleden geleerd . Op je eerste pen 2 steken meer opzetten en op je laatste 2 minder .Ik snap dat van die veiligheidsspeldjes niet maar ik ga het eens proberen . En een rare tip bestaat niet . Als je geen ingewikkeld patroon breit zoals jij nu ,kun je ook steeds een steek van de volgende pen erbij breien maar dan wel goed het begin van de toer in de gaten houden . Ik ben zelf bezig -op verzoek - wanten te breien waarmee je je tel. kunt blijven gebruiken . In gerstekorrel maar dat geeft ook problemen omdat als je van toer wisselt toch echt twee rechte of twee av steken krijgt of weet iemand hier soms een oplossing voor ?? |
|
breienmaar
Hobbyguru Lid sinds: 07 Juli 2012 Locatie: noordwijk Status: Offline Points: 5582 |
Post Options
Thanks(0)
|
op een rondbreinld gaat t ook!
ben nu bezig met ''geitenwollensokken'' 2 re 2 av en met 13 st op een nld kom je niet lekker uit, dus begin met rondbreinaald bij de hiel ga ik over op 5 nld, na de spie weer terug op rondbreien totaaan de tenen |
|
koffiebuikje
Hobbywonder Lid sinds: 29 Mei 2014 Locatie: nederland Status: Offline Points: 559 |
Post Options
Thanks(0)
|
hoi Retsiemlorac hier ben ik weer wel even weg geweest hoe gaat het nu met je sokken nog steeds wat moeite met het strak houden tussen de naalden hier een tip als je de laatste steek van naald 1 naar de eerst steek van naald 2 heb gebreid trek dan wat aan je brei draad zo dat de draad strakker op de naald komt te zitten en dan bij de volgen de steek de draad iets losser laten en dan kan je gewoon weer verder breien bij de volgende naald gaat het van zelf mocht het dan weer meer ruimte tussen die steken komen weer herhalen ik zelf trek dan zo hard dat de twee naalden tegen elkaar komen ik hoop dat je er uit bent gekomen |
|
Reageer | Pagina <12 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |