Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

gebreide jur

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
teddie View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer teddie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: gebreide jur
    Posted: 31 Januari 2016 om 10:44
voor de kraag moet ik 6 naalden boord breien daarna 1 naald recht aan de goede kant.
Vervolgens met een andere kleur enkele naalden tricotsteek breien .

dan staat er pers deze naalden tricosteek op; bij de steek voor de steek afwerking worden ze uitgehaald tot de basiskleur.

Vervolgens moet ik met de basiskleur de kraag steek per steek met stiksteken aan de goede kant van het werk vastnaaien

Het rode geschreven snap ik niet.Embarrassed
Kan iemand mij hierover uitleg geven?

alvast bedankt.Smile

Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2016 om 11:42
Dat is een speciale manier van steken opzetten, die in het blad of boek vermeld moet worden. Of bij het patroon, als het op internet staat.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2016 om 12:21
dat oppersen is er alleen maar om te kunnen zien welke steek je juist moet nemen om aan te naaien.
Ik naai mijn collen altijd zo aan de trui maar pers nooit iets op.
Je maakt eerst de kraag vast met kopspelden waar hij moet komen en kan je het een beetje verdelen. En dan naai je de steken van de juiste kleur vast (die je eerst netjes juistekes onder de rand hebt verdeeld van waar ze moeten komen)De verkeerde kleur hangt dus verder op de rug. Wel goed zien dat je telkens van de ene in de andere steek steekt (ik doe het met een stiksteek denk ik dat het heet). En als alles vasthangt trek je de verkeerde kleur terug uit.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 Januari 2016 om 14:40
tricotsteek krult om als je er een strijkijzer opzet blijft het platter liggen ,ook zakt je steek niet zo vlug te ver weg . Het is zeker een phildar patroon ??? Steeds kleine stukjes uithalen en dan stikkken anders ben je je steken kwijt .
Back to Top
Hobbydoos_gebruiker View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Hobbydoos_gebruiker Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2016 om 10:56
Dames, misschien dat Teddie zich even kan voorstellen in onze rubriek 'Voorstellen?'
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2016 om 13:07
Dar moet je toch niet aan de behulpzame dames vragen Dilianne ;-)))) ik vind het kanjers dat ze zo vrijblijvend meedenken met teddie ....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 01 Februari 2016 om 13:08
Dar moet je toch niet aan de behulpzame dames vragen Dilianne ;-)))) ik vind het kanjers dat ze zo vrijblijvend meedenken met teddie ....
Het is menselijk om niet altijd recht.lijnig te zijn, toch....
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.480 seconden.
Lang Yarns