Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Ik loop al na 2 toeren vast....

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Scully View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Scully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Ik loop al na 2 toeren vast....
    Posted: 03 Februari 2016 om 20:47
Ik ben net begonnen aan het volgende patroon:

http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7094&cid=7

Maar ik loop al vast na de eerste 2 toeren als ik moet gaan meerderen voor de  raglan. Ik heb de steek markeerders geplaatst.  De toer dan dan volgt kom ik ook nog wel uit, maar dan? Hoe moet ik dit zien?

Probleem is ik zie het niet voor me, hoe dit moet gaan worden. En waar ik moet meerderen. Ik heb zelden zo onduidelijk patroon gezien als dit. Of ligt dit aan mij?Embarrassed

Back to Top
Scully View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Scully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2016 om 20:51
Aanvulling het gaat om dit deel van het patroon:

PAS:
Haak 75-78-84-89-93-98 l (incl. 1 l om mee te keren) met haaknld 6 mm en Air. Haak de volgende toer als volgt - LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
TOER 1: haak 1 v in 2e l vanaf haak, haak 1 v in elke van de volgende 1-4-2-7-3-8 l, * sla 1 l over, haak 1 v in elke van de volgende 7 l *, herhaal van *-* nog 8-8-9-9-10-10 keer = 65-68-73-78-81-86 v.
TOER 2: haak 1 stk in elke van de eerste 4 v (= voorbies), ga verder met 1 stk in elke v tot er 4 v over zijn op de toer en meerder TEGELIJKERTIJD 6-8-8-10-12-23 stk gelijkmatig - LEES TIP VOOR HET MEERDEREN, 1 stk in elke van de overgebleven 4 v = 71-76-81-88-93-109 stk.

Plaats nu 8 markeerders in het werk voor het meerderen voor de raglan zonder de st te haken: plaats 4 markeerders vanaf elke kant middenvoor als volgt: plaats een markeerder na 13-13-14-14-16-19 stk, plaats volgende markeerder na 2 stk, plaats volgende markeerder na 9-11-12-14-14-17 stk en eindig met laatste markeerder na 2 stk. Er zijn nu 19-20-21-24-25-29 stk tussen de 2 middelste markeerders middenachter op het vest. Ga nu verder met 1 stk in elk stk en meerder TEGELIJKERTIJD 1 stk rechts van elke van de 8 markeerders. Meerder hierna afwisselend links en rechts van elke markeerder (gezien aan de goede kant). Herhaal dit meerderen elke toer nog 9-9-11-12-13-16 keer en om de toer 2-3-2-2-2-0 keer = 167-180-193-208-221-245 stk op de toer. Het werk meet ongeveer 20-23-23-24-26-27 cm. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2016 om 21:34
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2016 om 21:42
Wat snap je dan niet ??

Je haakt het aantal lossen voor jouw maat en dan wijzen de cijfers aan hoe vaak Vervolgens wijzen de getallen weer aan hoe vaak je voor jouw maat moet meerderen verdeeld over je toer

Voor de kleinste maat heb je 65 st je meerdert er verdeeld ( 4 steken van de biezen niet meerekenen ) = 71

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2016 om 21:43
Als je nu eens begint met je eigen maat te markeren, krijg je langzaam wat meer zicht.
Het vest wordt van boven naar beneden gehaakt zie ik. Je moet 8 markeerders plaatsen. Dat is heel duidelijk. Je hebt 4 denkbeeldige mouwnaden. Twee voor en twee achter. Je plaatst voor ieder "naad" 2 markeerders. Waarschijnlijk hoeft er tussen die markeerders niets te gebeuren, die vormen later een mooie lijn van de denkbeeldige mouwinzet. Aan weerskanten worden de meerderingen uitgevoerd. Is het nu nog niet duidelijk zul je preciezer op moeten schrijven wat het probleem is.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 03 Februari 2016 om 21:45
Het beste is dat je aan de goede kant iets steekt waaruit je kan zien dat je de goede kant voor je hebt. En dan leg je het ondersteboven. Want zo haak je. Je begint met de 'afkanting' van de nek en werkt zo naar onderen toe. En als je het dan zo neerlegt dan zie je het misschien. En desnoods leg je er een trui of zo naast zodat je kan zien hoe je werkt.

Middenvoor is de rand van het haakwerk en de andere rand is de andere middenvoor.
De nek is smaller dan de rug en daarom dat je moet meerderen want anders geraak je er niet in.
Je begint dus met rechts van de markeerders te meerderen en dan moet je afwisselend de ene toer links, de volgende toer rechts.
En daarom dat je best een teken maakt om te weten wat de goede kant van je werk is.
Back to Top
Scully View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Scully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 09:34
"Dank je wel" Mutti voor je bijdrage,  het is natuurlijk dom is dat ik het vraag.

Bep fijn dat je de link goed post voor me. Op de een of andere manier lukte me dat niet gisteren. En ik denk dat ik er nu uitkom. Ik hoop dat ik het nu snap. Ik haak toch al 45 jaar en dit is me nog nooit overkomen!

Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 09:41
als het niet lukt gewoon opnieuw vragen. Misschien door een uitleg van iemand anders dat dan ineens uwe frank valt.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 12:59
Domme vragen bestaan niet Scully .En daar is dit forum nu zo fijn voor

Drops heeft een bep manier van patroon beschrijving en als je daar nog niet eerder mee gewerkt hebt dan is het best lastig ook al haak je al 45 jaar ,en af en toe zakt er ook wel eens iets weg .

Blijven vragen zoals Bep schrijft

succes
Back to Top
nldutchy View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer nldutchy Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 13:07
Een BEP manier, DIE is goed ;-)))))))
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com

Marlene aka nldutchy
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 13:51
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:04
Dat is de enige juiste manier voor al je problemen .

Wat een punt al geen verschil kan maken
Back to Top
Scully View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Scully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:29

Wat denken jullie ga ik zo goed? Want dan denk ik dat ik hem doorheb.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:34
Ofwel heeft mijn pc weer kuren ofwel staat de foto in het kruiske, dat ik ook niet open krijg.

http://forum.hobbydoos.nl/fotos-plaatsen_topic42941.html
Back to Top
Scully View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Scully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:41
Back to Top
Scully View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Scully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:41
oeps nu is hij heel groot. Dit forum reageert echt vreemd. Pakt dingen niet die ik op andere fora gewoon kan gebruiken of reageert totaal anders.
Back to Top
bep View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer bep Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:49
daarom dat hobbydoos ook uniek is.

en beter te groot dan te klein want dan zie je het ook niet.

Zo ziet dat er goed uit. En door afwisselend links en rechts van de markeerders te meerderen gaan uw schouders gelijkmatig breder en achterkant en voorpanden ook. En die 2 steken tussen de markeerders vormen dan een 'naad' zoals lidwina al zei.

(ik heb ook zo'n tafelblad met verhalen boven staan)
Back to Top
Scully View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Scully Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:57
Die tafel hebben we al meer dan 25 jaar. Zoonlief heeft er nog een schone luier op gekregen...
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 04 Februari 2016 om 14:57
Daar wen je wel aan Scully net zoals aan Drops patronen .

Maar het zijn wel allemaal gouden meiden hier .
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.406 seconden.
Lang Yarns