DMC dentelles |
Reageer |
Autheur | |
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 31 December 2015 om 11:28 |
Ik vind de patronen van Double treble trinkets zo leuk, maar zij haakt met heel fijn garen.
Nu heb ik de DMC dentelles besteld die vandaag binnen is gekomen en o jee wat klein Ik ben benieuwd of iemand van jullie er weleens mee heeft gehaakt het is voor naald 0,75. gr lisette
|
|
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja hoor, al mee gehaakt. Even oefenen en het lukt best. Alleen voorzichtig met de haaknaald, je zit zo in een vinger als je te strak haakt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja hoor gaat prima . En inderdaad zoals lidwina schrijft er zit een scherpe punt aan de haaknaald .
Mijn moeder had een soort vingertje ,geen idee waar dat gebleven is |
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Online Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ha Mutti, zoiets had mijn moeder ook en ik weet ook niet waar het gebleven is. Was bruin, zag er hoornachtig uit, maar ik denk dat het mica was.
|
|
Groetjes, Lida.
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Gevonden, dank zij de behulpzame mevrouw van Bloemendalwol in Eindhoven. Prym 4317700. Ongeveer 2,60 euro.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ja zo was het ongeveer .
Ik dacht dat die van mijn moeder van schildpad was . Ik heb nog wel meer van die schildpad dingen o.a een bol houder en een frivolite spoeltje . Na het -naar mijn idee uren strengen ophouden- gingen de bollen daarin . Ik vond dat het ook wel over de eetkamer stoel rugleuning kon maar zij vond dat het met meebewegen van mijn armen prettiger ging |
|
bloem
Hobbyguru Lid sinds: 16 December 2012 Locatie: Friesland Status: Offline Points: 8325 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik haak liever met haaknaald 0.75 dan met een haaknaald van 10 mm
|
|
oant Sjen
|
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Het zag er uit als schilpad, klopt, maar ik dacht dat het misschien namaak was, dus mica. Jammer dat het er niet meer is. Een kleindochter heeft de naaidoos van mijn moeder gekregen en ik denk dat het daar in zat. Zou ik kunnen vragen, maar die doos is in Australiƫ. Van die strengen ophouden is ook herkenbaar. Ik denk ook dat ophouden veel fijner is als garen over een stoel en dan opwinden. Maar ik wil het mijn man niet vragen, die leest liever krant. Hij leest er tegenwoordig 3 per dag!!!!
|
|
Groetjes, Lida.
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Ik ook. Naald 10 is werken en niet lekker rustig haken.
|
|
Groetjes, Lida.
|
Juul
Hobbywonder Lid sinds: 20 November 2015 Locatie: tricht Status: Offline Points: 713 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dank jullie voor jullie reactie dames. Ga eens op zoek naar zo'n bescherm dingetje voor mijn vingers.
Ik heb nog nooit zo klein gehaakt dus ik ben benieuwd of het mij ook gaat bevallen. Haaknaald 10 is inderdaad ook niet favoriet, maar 3 of 3,5 vind ik wel fijn. Ga het proberen.
|
|
http://zeeuwseknutseltante.blogspot.nl/
gr lisette |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
In een ver verleden heb ik ook weleens met 0,75 gehaakt, het wordt dan heel fijn maar wel heel mooi en inderdaad uit kijken dat je niet in jouw vinger terecht komt met deze scherpe naald. Heel veel succes!
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
aah dient dat daar voor! ik heb dat hier ook gehad, maar dacht dat het iets kapot was en heb het weggegooid.
|
|
|
|
Mutti
Post Options
Thanks(0)
|
Dat zou mijn man nu ook graag willen dat ik dacht dat iets kapot was en het weg zou gooien ,maar jammer voor hem ben ik niet zo weggooierig en er zitten ook zoveel herinneringen aan .
Overig is hij dat met zijn gereedschap ook niet ,maar ja dat staat in de schuur of in de garage . |
|
lidwina
Post Options
Thanks(0)
|
Wat is dit weer een heerlijk topic met allemaal oude herinneringen. Komt doordat het vandaag oudjaar is?
|
|
Groetjes, Lida.
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
Niet te geloven wat ik HIER weer lees en leer....ik weet van de (vinger)hoed en de rand maar dit heb ik nog nooit gezien...weet je dat ik laatst iets zocht om tijdens het punniken m.n vinger of muis van mn hand te beschermen...ik kwam daar steeds met mn dunne haaknaald tegenaan en er toen maar een pleister op gedaan..bij Ikea van die leuke lieveheersbeestpleisterkes gekocht ...haha...deze dingen schijnen verstelbaar te zijn, iemand een idee of ze tot onder aan de vinger geschoven kunnen worden of vraag ik nu te veel...ja, een automatisch punnikklosje kan ook maar het is zo leuk om het met de hand te doen...een lange sliert maken en dan een stukje haken en dan heb je een mooie halssieraad, zal eens kijken of er een fotoke van te plaatsen is binnnestekort ....
|
|
Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd (KWF)
http://krealene.wordpress.com Marlene aka nldutchy |
|
nldutchy
Hobbyguru Lid sinds: 29 Juni 2010 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 3778 |
Post Options
Thanks(0)
|
eureka . . de foto gevonden en m'n snoet maar weggesneden .. ge wit nooit nie ofter iemand van schrikt, toch ;-) hier dus mijn gepunnikte ketting met het voorstuk gevingerhaakt .. met Fenna garen.. leuk werk om te doen maar die zere muis/vinger ;-( .. en nu op zoek naar de beschermkapjes zoals hier in dit topic geshowed...
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
de ketting is mooi zo. Lang moeten zoeken om dat lichtste stuk vooraan in het midden te krijgen?
en dat ding kan ver open. Daarmee dat ik dacht dat het iets kapot was |
|
|
|
nldutchy
Post Options
Thanks(0)
|
Ammel zo.n bietje toeval Beppeke, dat lichte stuk van voren...khad gewoon goesting om weer eens te punniken en vond de draad lang zat, toen wat gevlochten met de vinger et voila, en bedoel je dat m.n vast kapot leek, .t is een noors uitverkoopje uit Bergen paar jaar geleden en tbovenste sluitingske heb ik los want dan komt de kettingbeterder uit..
|
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
nee ik bedoelde dat ding voor rond de vinger dat dat ver open kan.
Maar die sluitingeskes van uw vest zien er wel speciallekes uit. |
|
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |