katoen of mag het ook acryl zijn? |
Reageer |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 14 December 2015 om 14:07 |
die mochilla tassen en andere tassen en rugzakken maken jullie die van katoen of van het 'gewone' acrylgaren (lees zee/bra garen)?
|
|
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er tot nu toe 3 gemaakt, met katoen. Ik verwacht eigenlijk ook dat acryl daar te slap voor is.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
oké als de eerste al zegt katoen, dan zal het wel katoen worden.
Bijkomende vraag : welke katoen? Egyptische blijkt de sterkste te zijn. 'k zal het anders formuleren de goedkoopste goede. de katoen die ik hier heb liggen is de Catania fine maar die is te dun vind ik zelf voor een tas. |
|
|
|
Hulten1
Hobbyguru Lid sinds: 24 November 2012 Locatie: Kruiningen Status: Offline Points: 2354 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er Durable katoen voor gebruikt die ik al meer dan 20 jaar in de kast had liggen...
Ook heb ik er een gemaakt van katoen van de Wibra. Die vond ik er eigenlijk wel mooier voor, maar die was ook stugger om mee te haken. Dat vonden mijn vingers niet altijd even prettig. MG heeft natuurlijk de meeste ervaring, maar ik weet niet welk katoen zij ervoor gebruikt.
|
|
Waar regels zijn stopt het denken (bron Omdenken)
|
|
bep
Post Options
Thanks(0)
|
die durable zal wel goede zijn want ze verkopen die nog altijd heb ik opgezocht.
|
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Bep
Op school werkte we vroeger altijd met durable nr 8 omdat die het goedkoopste was . Ze gaf echter vreselijk af . Ik weet niet of dat nu nog zo is . Ik werk zelf altijd met phildar cotton garen nr 8 . Die is in heel veel kleuren te koop en bij Euroland ook goedkoop . |
|
Hobbydoos_gebruiker
Hobbyguru Lid sinds: 09 Oktober 2012 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 3045 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk ook dat, vanwege de stevigheid, gewoon katoenen garen het beste is voor deze tassen.
|
|
Kamilla
Hobbyguru Lid sinds: 01 September 2011 Locatie: Almere Status: Offline Points: 5789 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb ooit een grote zak vol garen gekregen dat uit 35% katoen, 35% acryl en 30% linnen bestaat. Na 1 wasbeurt is het net zo stevig als katoen. Dat zou betekenen dat linnen vezels ook meehelpen aan de stevigheid.
|
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
En dun katoen samen met zebragaren?
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
C4th
Hobbyguru Lid sinds: 06 Maart 2014 Status: Offline Points: 1788 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er inmiddels vijf gemaakt en allevijf met Catania 100% katoen voor haaknaald 2,5-3,5.
Of je er ook acryl voor kunt gebruiken weet ik niet. Zou je moeten proberen :) |
|
By MG
Hobbyguru Lid sinds: 08 Januari 2014 Locatie: Nederland Status: Offline Points: 3011 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb er juist weer 1 af, maak morgen een foto, is nu te donker.
Ik haak ze altijd met katoen, Phildar of Catania. Catania is wat stugger dan Phildar, Phildar is zachter voor de handen en voor de tas maakt het niet uit. De katoen van de action vond ik ook wel prettig, wat dikkere draad, maar ze hebben niet altijd alle kleuren op voorraad. Ook heb ik wel tassen gehaakt met acryl, maar ze zijn veel minder mooi vind ik, ze gaan pollen en veel minder stevig. En ik gebruik eigenlijk altijd haaknaald 3 of 3,5. Nou Bep, succes! Mocht je ergens tegen aan lopen...trek maar aan de bel! |
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |