Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Voor het eerst sokken breien

Reageer Reageer Pagina  <12
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Lao-tse View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Lao-tse Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 13:35
Krijg je ook gaatjes als je die steken  gedraaid opneemt?
Ik ben nu op een leeftijd dat mijn lichaam de volgende dag zachtjes tegen mij fluisterd:
"Dat moet je niet meer doen"
Back to Top
lw1463 View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lw1463 Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 28 December 2015 om 15:48
Het gaat denk ik om de overgang tussen de naalden, ik doe zelf altijd aan het grote vermijden en brei dus altijd een aantal steken
extra aan het eind van iedere naald. Want ik ben niet van het aanknoeren en dat moet eigenlijk wel tussen de naalden.
Gaatjes vermijden bij de hiel doe je het beste door ergens een diepere steek op te pikken en die samen te breien. Er staat ergens een
mannetje op utoeb die dat goed voordoet.
Back to Top
BreiMuts View Drop Down
Duizendpoot
Duizendpoot

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer BreiMuts Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 12:35
Originally posted by Retsiemlorac Retsiemlorac wrote:

Hahahaha! Nou nu ik er zo naar zit te kijken zijn de ladders tussen de naalden groter dan gedacht... Dus ik kan beter goed opnieuw beginnen denk ik zo. Is ook goed voor het oefenen Wink

Zodra ik wat verder ben zal ik wel een foto sturen!

de eerste 2 steken op de naald altijd wat strakker breien krijg je geen ladder ertussenWink
Groetjes Maria
Back to Top
Janne Marie View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Janne Marie Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 29 December 2015 om 13:46
Wat een mooi patroon. Succes ermee, kan niet helpen want ik ben wel een brei- en haakster, doe het al jaren maar toch waag ik me er niet aan om tips te geven. Zoveel sokken heb ik nog niet gebreid.
Back to Top
Retsiemlorac View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Retsiemlorac Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 30 December 2015 om 21:44
Bedankt allemaal voor de adviezen!

Ik kwam er dus net achter dat ik de eerste keer toch meer had fout gedaan dan gedacht LOL
Ik had per ongeluk in plaats van de boordsteek aan het begin een dubbele gerstekorrel gebreid. Dus het is inderdaad maar beter geweest dat ik opnieuw ben begonnen. Inmiddels is de boord nu wel gelukt!

Originally posted by Mutti Mutti wrote:

Hoe je je steken verdeelt maakt niet zoveel uit ,maar je moet wel als je alle steken op de pennen hebt je rondje sluiten door je eerste twee steken samen te breien . Pas dan pak je je volgende pen erbij . .

Ik moet zeggen dat ik het op 4 naalden toch ietsje moeilijker vind dan op 3. Vooral het strak houden van de steken tussen de naalden. Bij het rondmaken van het werk heb ik het niet strak genoeg getrokken. Dus Mutti bedankt voor het advies over het sluiten! Ik ga het zo bij de tweede sok doen. Heb even geen zin om opnieuw te beginnen met deze sok Tongue

Ik heb trouwens wel een rare tip. Omdat ik zoveel moeite had met het strak houden van mijn draad bij de eerste stuk van elke naald besloot ik om tussen elke naald een kleine veiligheidsspeld te zetten. Dat zorgt ervoor dat de naalden wat strakker bij elkaar blijven. Het is raar, maar tot nu toe werkt het Thumbs Up
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 09:53
Ik vind het vreemd dat dat nooit gezegd wordt in een beschrijving .

Ik heb het zo jaren geleden geleerd . Op je eerste pen 2 steken meer opzetten en op je laatste 2 minder .Ik snap dat van die veiligheidsspeldjes niet maar ik ga het eens proberen . En een rare tip bestaat niet . Als je geen ingewikkeld patroon breit zoals jij nu ,kun je ook steeds een steek van de volgende pen erbij breien maar dan wel goed het begin van de toer in de gaten houden .
Ik ben zelf bezig -op verzoek - wanten te breien waarmee je je tel. kunt blijven gebruiken . In gerstekorrel maar dat geeft ook problemen omdat als je van toer wisselt toch echt twee rechte of twee av steken krijgt of weet iemand hier soms een oplossing voor ??
Back to Top
breienmaar View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer breienmaar Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 31 December 2015 om 12:45
op een rondbreinld gaat t ook!
ben nu bezig met ''geitenwollensokken'' 2 re 2 av en met 13 st op een nld kom je niet lekker uit, dus begin met rondbreinaald bij de hiel ga ik over op 5 nld, na de spie weer terug op rondbreien totaaan de tenen
Back to Top
koffiebuikje View Drop Down
Hobbywonder
Hobbywonder

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer koffiebuikje Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 21 Januari 2016 om 17:25
hoi Retsiemlorac
hier ben ik weer wel even weg geweest
hoe gaat het nu met je sokken  nog steeds wat moeite met het strak houden tussen de naalden
hier een tip  als je de laatste  steek van naald  1 naar de eerst steek van naald 2 heb gebreid  trek dan wat aan je brei draad zo dat de draad strakker op de naald komt te zitten
en dan bij de volgen de steek de draad iets losser laten en dan kan je gewoon weer verder breien
bij de volgende naald gaat het van zelf  mocht het dan weer meer ruimte  tussen die steken komen
weer herhalen ik zelf trek dan zo hard dat de twee naalden tegen elkaar komen
ik hoop dat je er uit bent gekomen

Back to Top
 Reageer Reageer Pagina  <12

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.516 seconden.
Lang Yarns