babyvest heeft te brede schouders |
Reageer |
Autheur | |
Smullers
Newbie Lid sinds: 09 November 2015 Locatie: Enschede Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
Posted: 09 November 2015 om 12:41 |
Vraag: Heb een mooi babyvest gebreid Drops 16-16. Op zich goed gelukt. Maar de schouders zijn te breed. Het vest is aan één stuk gebreid. Kan ik nu op de schouders enkele pennen uithalen? En zo ja, hoe brei ik dan die twee stukken weer aan elkaar?
Heeft iemand hier ervaring mee? Met vriendelijke groeten, Smullers
|
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visoppskrift.php?d_nr=b16&d_id=16
http://forum.hobbydoos.nl/tips-voor-foutcorrectie-in-breiwerk_topic42471.html misschien dat je hier wat aan hebt, staat in 'links' |
|
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Oeps. ik zie het is gerstekorrel, dat is niet zo simpel. Normaal gesproken zou ik het aan elkaar mazen, maar bij gerstekorrel is dat echt moeilijk. Ik zou de mouwen een stuk uithalen en korter maken. Want dat is wat het is in dit geval , volgens mij dan. De schouders zijn net zo breed als het voor- en achterpand. Dus als het daar goed is, zijn de mouwen te lang. Lijkt mij minder werk dan aan elkaar mazen.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Smullers
Newbie Lid sinds: 09 November 2015 Locatie: Enschede Status: Offline Points: 5 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou, volgens mij maakt dat geen verschil. Ja, schouders zijn te breed, is misschien niet goed gezegd. Ik bedoel eigenlijk dat als ik een stuk van de schouders over elkaar heen doe, dan past hij wel goed. Maar de wol is te dik om het over elkaar heen vast te zetten. Het is aan één stuk gebreid met mouwen erbij aan vast. Dus als ik het goed wil krijgen, zouden er echt wel enkele pennen uitgehaald moeten worden.
Bedankt voor de reaktie overigens! Smullers
|
|
Smullers
Post Options
Thanks(0)
|
Het schiet me nu te binnen hoe ik het moet zeggen, wat ik bedoel:
de hals is te wijd! (Dom van me) Smullers
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Aha. Je zou steken op kunnen nemen en er een boordje aan kunnen breien, is de hals meteen kleiner.
Je kunt die rand dan in ribbels breien en misschien na een of 2 pennen bij de schouder en in het midden een steek minderen, zodat de rand niet recht op gaat staan, maar plat ligt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Smullers
Post Options
Thanks(0)
|
Ja, dat lijkt me nog het beste. Merci!
Smullers
|
|
Reageer | |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |