Haken en breien, gratis breipatronen en haakpatronen
winkelpatronenhomeforum

FAQ FAQ  Forum Zoekfunctie   Agenda   Registeren Registeren  Inloggen Inloggen

Saartjes slofjes

Reageer Reageer
Autheur
  Onderwerp Zoeken Onderwerp Zoeken  Onderwerp opties Onderwerp opties
Franca View Drop Down
Newbie
Newbie

Status: Offline
Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Franca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Onderwerp: Saartjes slofjes
    Posted: 17 Oktober 2015 om 00:15
Zou iemand me kunnen uitleggen wat je moet doen in naald 20 van Saartjes slofjes?
(http://members.home.nl/tdpj/Patronen/Bootees/Saartjes%20slofjes.pdf)

Er staat: 15 r (aro) 5 keer, 1r, (2sbr) 5 keer, 15 r. 
(Ik zou denken 15 recht, 5 x mindering naar links, 1 recht, 5 x mindering naar rechts, 15 recht, maar daar klopt helemaal niks van)

Alvast heel erg bedankt en hartelijks, Franca

Back to Top
lidwina View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer lidwina Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 08:42
Volgens mij klopt het wel. Bij de kleinste maat heb 51 steken. Je mindert 10 keer 1 steek, dat waren dus oorspronkelijk 20 steken en worden er nu 10. Je breit 2 keer 15 steken plus 1 steek tussen de minderingen. Volgens mij zijn dat er samen 51. Bij de grotere maat moet je aanpassen, want daar begin je met 55 steken.
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 10:50
Het klopt wel want ik heb ze zelf ook gebreid .

Even een andere uitleg proberen dan lidwina . Je hebt 51 steken . Je breit er 15 Je mindert 5x dan heb je nog wel 5 steken over van de 10 . 15 plus 5 = 20 Je breit 1 steek geeft 21 steken 5x minderen geeft weer 5 steken erbij = 26 steken Je breit er weer 15 = 41 steken en je hebt er 10 2x5 geminderd 41 +10 is weer 51 .
Back to Top
Franca View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (1) Thanks(1)   Citeer Franca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 11:18
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden. Ik voel me heel erg dom, maar zijn die minderingen allemaal in naald 20 (dat ziet er echt vreemd uit) of vijf keer vanaf naald 20 zodat er geleidelijk wordt geminderd? (Zoals in het begin ook geleidelijk werd gemeerderd)
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 11:35
Het moet allemaal in 1 naald want in de volgende pennen zie je dat je met die 41 steken aan de slag gaat nadat je 2 pennen recht gebreid hebt . Het stukje in die afstekende kleur is ook maar smal dat in tegenstelling tot je eerste kleur .

En waarom zou je je dom moeten voelen ???
Back to Top
Franca View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Franca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 13:27
Dankjewel Mutti! Ik voel me heel dom omdat ik best wel in staat ben om te doen wat er staat, maar het resultaat daarvan is zóó anders dan op de foto's. Bij mij leveren die minderingen een soort gat op namelijk. En omdat ik overal op internet zie dat iedereen die slofjes gewoon breit vind ik mezelf echt heel suf.
Ik ga maar gewoon doen wat er staat en dan zie ik het wel. Nogmaals heel veel dank en fijne dag.
Back to Top
Mutti View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Mutti Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 14:35
Doe inderdaad maar gewoon wat er staat . Van een gat herinner ik me niets meer . Wel heb ik zitten rommelen met die steken erbij omdat ik de opzetranden aan beide zijden gelijk wilde hebben . Ik geloof dat ik toen op een pen zonder knop de steken apart opgezet heb en ze er zo aangebreid heb, Je ziet we zitten allemaal wel eens te oetelen ..

Ook een fijne dag en geen dank
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 17:07
Ik heb net een boek uit over een schrijfclub. Telkens als één van de leden iets lelijks over zichzelf zei of zichzelf naar beneden haalde, moest die geld in een potje stoppen. Jij zou al twee keer een munt hebben moeten missen.

Je bent niet dom. Je kunt breien. En je kunt dingen vinden op internet, ons bijvoorbeeld.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
Franca View Drop Down
Newbie
Newbie

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Franca Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 17 Oktober 2015 om 18:09
Clap Je hebt gelijk!
Back to Top
Magtelt View Drop Down
Hobbyguru
Hobbyguru

Post Options Post Options   Thanks (0) Thanks(0)   Citeer Magtelt Citeer  ReageerReply Direct Link To This Post Posted: 18 Oktober 2015 om 09:25
Ik zei vroeger tegen mijn kinderen: "Ik heb altijd gelijk, dat zit in het woord moeder".

Ik zal op de soos ook zo'n boetepot instellen, er zit een kaartenmaakster, die altijd vol lof is over de kaarten van anderen en die van haar maar gepruts vindt. En haar kaarten zijn net zo leuk als de andere.
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen

wat rozengeur.
Back to Top
 Reageer Reageer

Forum Jump Forum Permissions View Drop Down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.05
Copyright ©2001-2022 Web Wiz Ltd.

Deze pagina werd gegenereerd in 0.984 seconden.
Lang Yarns