patroon blazer ambiance 138 |
Reageer | Pagina <123 |
Autheur | |
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
zou het misschien de granietsteek kunnen zijn?
die staat in mijn boek met steken als volgt : 1ste en alle oneven naalden : * 1st av. de draad naar achteren, de volgende steek averecht afhalen, draad naar voren* en dan is het verschil : 2de en alle even naalden : averecht |
|
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Op speykesmum of zoiets staat volgens mij de steek . Kan ook via pinterest .
Er staat inderdaad ook graniettsteek bij Misschien kan iemand hem boven water kijgen |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik denk dat een breisel met afgehaalde steken met de draad achter of vóór het werk altijd wat plankig worden. Het is dan hier en daar dubbeldik.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Dat het de bedoeling is dat plankige een beetje als zo'n Chanel blazer - ja zou kunnen. Dat het niet echt op een soepel gebreid iets lijkt
maar meer op een kledingstuk van stof.
|
|
Kaatje52
Newbie Lid sinds: 09 September 2015 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 26 |
Post Options
Thanks(0)
|
Scheepjeswol heeft gereageerd. het is de linnensteek.
Het moet een stug breiwerk zijn omdat het een jasje is en geen vest. Ik zei dat het aantal steken niet klopt, moest ik dunnere breinaalden gebruiken. dus nog stugger! Ik stuur de wol terug, in zo'n stijf jasje kun je de armen niet buigen. nogmaals bedankt allemaal. groet Gerrie |
|
lw1463
Hobbyguru Lid sinds: 06 Januari 2014 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8028 |
Post Options
Thanks(0)
|
Nou op zoek naar een vest, je kunt eens kijken bij drops - hun patronen zijn wat cryptisch maar ze hebben keuze genoeg.
|
|
Mutti
Hobbyguru Lid sinds: 30 Januari 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 8173 |
Post Options
Thanks(0)
|
Drops heeft een video van de linnensteek . Of je nu recht of av breit je haalt altijd av af .
Misschien kun je het aan de hand van deze video nog eens proberen . Als ik zin heb probeer ik het ook nog eens uit want ik wil toch echt zien of je dan een verticale streep krijgt . Als voordeel van deze steek staat ergens dat hij niet krult . |
|
bep
Hobbyguru Lid sinds: 10 Juli 2014 Status: Offline Points: 12111 |
Post Options
Thanks(0)
|
maar tussen stug en een stijve plank zit toch nog veel verschil.
Misschien toch met een grotere naald vb. 8 proberen en maatje extra small dan, dan valt het wat soepeler en kun je er nog in asemen als het toe is. Wel efkes een gereken of je aan het juiste aantal centimeters komt dan. |
|
|
|
lidwina
Hobbyguru Lid sinds: 01 Mei 2011 Locatie: Netherlands Status: Offline Points: 14087 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb de Drops video bekeken en toen gebreid. Wat ik in eerste instantie had was goed. Het wordt inderdaad vrij stug en eigenlijk vind ik het ook niet echt mooi. Ik zou eerder voor gerstekorrel kiezen en dan een dunnere naald nemen zodat je toch deze stugheid enigszins bereikt. Ik weet natuurlijk niet hoe het in het originele garen wordt.
|
|
Groetjes, Lida.
Als je iets niet kunt veranderen, moet je zelf maar veranderen. |
|
Kaatje52
Newbie Lid sinds: 09 September 2015 Locatie: Brabant Status: Offline Points: 26 |
Post Options
Thanks(0)
|
Ik heb naalden 7 en 8 geprobeerd, het blijft plankerig.
ook heb ik de dubbele gerstekorrel geprobeerd ook veel te stug. het garen is niet geschikt voor dit soort steken. Ik ga opzoek naar een ander breiwerk. |
|
Magtelt
Hobbyguru Lid sinds: 26 November 2006 Locatie: Apeldoorn Status: Offline Points: 23668 |
Post Options
Thanks(0)
|
Er liggen twee Filati boeken in de tijdschriftenwinkel met mooie vesten en jasjes.
|
|
Aan de hand die rozen schenkt blijft altijd hangen
wat rozengeur. |
|
Reageer | Pagina <123 |
Tweet |
Forum Jump | Forum Permissions Je niet post new topics in this forum Je niet reply to topics in this forum Je niet delete your posts in this forum Je niet edit your posts in this forum Je niet create polls in this forum Je niet vote in polls in this forum |